مخالفان بزرگ برگزاری المپیک
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بیش از ۷۰ درصد شرکت‌ها در ژاپن معتقدند که لغو کردن یا به تأخیر انداختن بازی‌ها تقریباً هیچ تأثیر منفی‌ای بر درآمد آنها نخواهد داشت.

خبرورزشی - برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ همچنان با تردیدهای زیادی روبه‌روست و مردم خود ژاپن بیش از بقیه به عدم برگزاری این رویداد تأکید دارند.

در گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، بیش از نیمی از شرکت‌های ژاپنی بر این باورند که المپیک توکیو باید یا لغو شود یا به تعویق بیفتد. این نتیجه تحقیقی است که مؤسسه پژوهشی توکیو شوکو ریسرچ انجام داده و همین موضوع تردیدها در مورد سرنوشت برگزاری این تورنمنت پراهمیت و البته پرسروصدا را بیشتر کرده است.

کشور ژاپن در مهار ویروس کرونا مشکلات زیادی داشته و در زمینه واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری بسیار آهسته‌تر از همتایان غربی خود حرکت کرده است، حتی با وجودی که نخست‌وزیر این کشور، یوشیهیده سوگا قول داده که شرایط را برای انجام مسابقات المپیک تابستانی در تاریخ اول مرداد، به وضعیت طبیعی و نرمال برساند. در این تحقیق که به صورت آنلاین و به مدت یک هفته بین روزهای ۱۳ تا ۲۰ بهمن در ژاپن صورت گرفته است، ۵۶ درصد از کمپانی‌هایی که در نظرسنجی شرکت داشتند بر این باور بودند که ژاپن باید بازی‌های المپیک را یا کنسل کند یا به تعویق بیندازد. آمار این گروه در نظرسنجی اواخر تابستان گذشته ۵۳ درصد بود. فقط ۷ درصد از شرکت‌هایی که مورد سؤال قرار گرفتند، گفتند که المپیک توکیو می‌تواند با حضور کامل تماشاگران طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۲۰۲۱ انجام شود، در حالی که این آمار در تحقیق قبلی بالای ۲۲ درصد بود. نزدیک ۲۰ درصد گفته‌اند که المپیک می‌تواند با تعداد محدود تماشاگران برگزار شود و ۱۷ درصد دیگر هم معتقد بودند که این رقابت‌ها باید کاملاً بدون حضور تماشاگران انجام شود. بیش از ۷۰ درصد شرکت‌ها معتقدند که لغو کردن یا به تأخیر انداختن بازی‌ها تقریباً هیچ تأثیر منفی‌ای بر درآمد آنها نخواهد داشت.

این تحقیق که بیش از ۱۱۰۰۰ شرکت را در برگرفته، قبل از استعفای روز جمعه گذشته آقای یوشیرو موری مسئول برگزاری رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ انجام شده است. او به خاطر عنوان کردن حرف‌هایی که از آنها به‌عنوان توهین جنسیتی تعبیر شده است، از سمت خود کناره‌گیری کرد تا در فاصله پنج ماه مانده به شروع رقابت‌ها، مسئولان کشور ژاپن به دنبال انتخاب یک مدیر جدید برای برعهده گرفتن مسئولیت المپیک باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی