ورمزیار: بازیکن کم‌کاری کند پول حلال به خانه نمی‌برد/ بدترین استقلال را مقابل سپاهان دیدیم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پیشکسوت و کاپیتان سابق استقلال گفت: خود فکری باید بگوید من در جریان تیمش نیستم ولی هیچ بازیکنی خودش و تیمش را تحت‌الشعاع این مسائل قرار نمی‌دهد. 

خبرورزشی - صادق ورمزیار پیشکسوت و کاپیتان سال‌های نه چندان دور استقلال در گفت‌وگوی اینستاگرامی با روزنامه خبرورزشی درباره اوضاع این روزهای استقلال و مسائل مدیریتی و... حرف زد. 

سپاهان، بدترین بازی استقلال بود!
دیدار با سپاهان شاید بدترین بازی استقلال در نیم‌فصل اخیر بود. استقلال شاید در این بازی نوعی سردرگمی‌هایی داشت و آن جان همیشگی را از این تیم ندیدیم. هماهنگی همیشگی را نداشت و شاید در استرسی بودند که کار را برای تیم سخت کرده بود چون می‌دانستند که بازی‌شان ۶ امتیازی است و همان‌طور که دیدیم یکباره از اول جدول به رده سوم نزول کردند. 

استقلال هنوز می‌تواند قهرمان شود
استقلال تیم بزرگ و توانمندی است که در آسیا رزومه پرافتخاری دارد و می‌تواند خیلی کارهای بزرگ‌تر انجام بدهد. البته باید بازی با سپاهان را فاکتور بگیریم و خودم هم سعی کردم خیلی در این باره حرف نزنم ولی به نظرم می‌آید که همیشه یک استقلالی حامی تیمش است و من هم باید با انتقاداتم یا با انتقاد نکردنم و یک روز هم با حمایت کردنم به تیم کمک کنم و الان استقلال به هر سه این عوامل نیاز دارد. استقلال هنوز برای قهرمانی جا دارد و می‌توان به آن امیدوار بود. 

فکری انتقادات خوب را بشنود
به عنوان کاپیتانِ محمود فکری که کسوت بیشتری در استقلال داشتم از او می‌خواهم تا حدی این نگرش را تغییر دهد. همه جای دنیا این دوستی‌ها و خصومت‌ها هست و فکر می‌کنم محمود باید به بهترین شکل اینها را مدیریت کند. خوبی‌ها را به ذهنش وارد کند و راه را برای ورود انتقادات مغرضانه ببندد. خیلی از این انتقادات می‌تواند برایش راهگشا باشد. به هر حال موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم عامل اصلی‌اش سرمربی تیم است. البته این موفقیت به عوامل زیادی مانند مدیریت، کادر فنی و بازیکنان و تدارکات و حتی تماشاگران ربط دارد. 

سؤال خبرنگار سؤال میلیون‌ها طرفدار است
محمود فکری باید به سؤالات جواب بدهد. وقتی می‌بینم او از کنفرانس بیرون می‌رود ناراحت می‌شوم چون به هر حال او برای تیمش برنامه‌ریزی کرده و باید درباره‌شان حرف بزند. چه ایرادی دارد که ما از او سؤال کنیم؟ شاید سؤال یک خبرنگار سؤال میلیون‌ها طرفدار باشد. فکری باید بنشیند و به تک‌تک سؤالات جواب بدهد و شاید در بین این سؤالات سؤالی در ذهنش ایجاد شود که راهگشای خودش باشد. 

کاش فکری برنامه نیم‌فصلش را تشریح می‌کرد
می‌توانست درباره بازی آخرش برنامه‌هایش را توضیح بدهد و اصلاً می‌توانست برنامه نیم‌فصلش را توضیح بدهد و مردم می‌توانستند بفهمند که او چه کاری برای تیم انجام داده است. من از او می‌خواهم به همه سؤالات گوش کند به ویژه سؤالات اصحاب رسانه که پرسش مردم را به او منتقل می‌کنند. 

بازیکن کم‌کاری کند پول حلال به خانه نمی‌برد
ورمزیار در این باره که شایعه شده برخی بازیکنان برای فکری بازی نمی‌کردند گفت: «فکر می‌کنم نباید نگاه‌مان برود روی بازیکنان. آنها کسانی هستند که غیرت و تعصب دارند و وقتی از این باشگاه دارند امرار معاش می‌کنند امکان ندارد کم‌کاری کنند. ولی می‌بینید که یک روزی تیم خوب کار نمی‌کند و ممکن است مربی مجبور شود که ۱۱ بازیکن تیم را تعویض کند. در مورد اینکه بازیکنان کم‌کاری کرده باشند حتم دارم که این کار را نکرده‌اند. آنها حقوق‌شان را از این تیم می‌گیرند و باید پول حلال به خانه ببرند». 

فکری بگوید چرا بازیکنش بازی نکرد
خود فکری باید بگوید من در جریان تیمش نیستم ولی هیچ بازیکنی خودش و تیمش را تحت‌الشعاع این مسائل قرار نمی‌دهد. 

صدرنشینی استقلال ایرادها را باقی گذاشت
همه پیشکسوتان از فکری حمایت کردند. فکری زمانی تیم را تحویل گرفت که تیم شرایط خوبی نداشت. پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود. تیم بلاتکلیف بود و با چند نفر بسته بودند ولی نمی‌توانستند بازی کنند. بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور و بقیه شکایت داشتند و اینها تا هفته دوم هنوز به تیم اضافه نشده بودند و این سردرگمی برای هر مربی ایجاد می‌شود که می‌تواند از آنها استفاده کند یا نه! اما از هفته دوم به بعد که دوستان اضافه شدند تیم شکل بهتری گرفت ولی از بابت نتیجه گرفتن. خیلی‌ها می‌گویند زیبا بازی کردن هم جایی از قضیه است و هواداران می‌خواستند فوتبال زیبا را هم ببینند. اگر من حمایت می‌کردم به دلیل این بود که تیم نتیجه می‌گرفت و بالای جدول بود ولی همیشه در مصاحبه‌هایم می‌گفتم این بردها نباید مشکلات و ضعف‌های تیم ما را پنهان کند. ما بازی با مس رفسنجان ایراد داشتیم، بازی با فولاد ایراد داشتیم و ایراداتی که بعدها گریبانگیر تیم شد. 

استقلال دفاع تیمی ندارد
اعتراض‌های عارف غلامی خودش را در استرس قرار داد و موجب شد عارف غلامی امسال عارف غلامی فصل قبل نباشد. دانشگر هم عصبی بازی می‌کرد و این به تیم لطمه زد. محمود باید این مسائل را می‌دید و مدیریت می‌کرد. او باید این ضعف‌ها را برطرف می‌کرد. استقلال ضعف دفاع تیمی و دفاع فردی داشت و باید در خط به خط بحث دفاعی را رعایت می‌کردند و نبود این موضوع باعث شد بازیکنان به دفاع فردی رو بیاورند و این ایراد تا نیم‌فصل هم برطرف نشد. 

باید از میلیچ استفاده می‌کرد
یک مورد دیگر هم تغییرات بود که به نظر من هم زیاد بود ولی چون در تیم نبودم نمی‌دانم دلیلش چه بوده است. شاید محمود بهتر می‌دانسته ولی قطع به یقین جاهایی ایراد دارد که می‌خواهم دوستانه به او بگویم که بازی نگرفتن از میلیچ باعث شد نادری حس تنهایی کند و یا به نادری استراحت نرسد و انگیزه‌اش را برای بازی افزایش ندهد. یا دیاباته را کنترل می‌کرد. او آقای گل فصل قبل بود، باید او را می‌آوردیم و از او استفاده می‌کردیم که می‌توانست به ارسلان مطهری کمک کند تا به ارسلان استراحت بدهیم. 

کمربند میانی استقلال سفت نبود
در خیلی از بازی‌ها هافبک‌های استقلال نتوانستند کمربند میانی را سفت کنند و در اختیار بگیرند که یک بازی همین بازی با سپاهان بود که هر جا تحت فشار قرار گرفتند نتوانستند توپ سوم را بگیرند ولی چون تیم داشت نتیجه می‌گرفت نمی‌شد این مسائل را گفت و اگر الان می‌گویم به خاطر این است که در نیم‌فصل است. 

استقلال آنالیزور خوبی ندارد
من در بازی اول هم گفتم که ایرادها باید توسط گروه آنالیز رفع شود. باید فیلم بازی را بالای ۱۰ بار ببینند و ایرادات را استخراج کنند و به فکری منتقل کنند. یک مقدار خلأ آنالیزور تیم را آزار می‌داد. این ایرادها را می‌شد دید که یک نمونه‌اش بازی با سایپا بود. می‌دانستیم که سایپا تدافعی کار می‌کند و دونده است و این همه مساوی یعنی خیلی به شما اجازه نمی‌دهد که روی دروازه‌اش بازی کنید. آنها با سیستم ۱-۵-۴ بازی می‌کنند و گاهی در خط میانی با ۶ هافبک بازی می‌کردند که باید رو به بازی مستقیم می‌آوردیم که البته ما مهاجم تارگت یا بلندقد نداشتیم و عجیب این بود که سراغ راه‌های دیگر نمی‌رفتیم. 

فکری یک نفر را بالای استادیوم بنشاند
اگر آنالیزور تیم باهوش بود می‌شد این کار را کرد. یا حتی اگر کسی در بالای ورزشگاه می‌نشست می‌توانست بازی را ببیند و بعد از ۱۵ دقیقه به کادر فنی بگوید که چه کار کند؟ اینها ضعف آنالیزور را نشان می‌دهد. وقتی آنالیزورت قوی نباشد همه این مشکلات ایجاد می‌شود. 

ممنوعیت ورود خارجی‌ها قیمت‌ها را بالا برد
وقتی جلوی ورود بازیکن خارجی را می‌گیرید خواه ناخواه قیمت بازیکنان داخلی بالا می‌رود. همین است که بازیکن ۵۰۰ میلیونی قیمتش به ۲ میلیارد می‌رسد. ولی وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود مدیریت باید می‌ایستاد و با بازیکنان حرف می‌زد که اینجا پول نیست و گرنه می‌توانید جای دیگر بروید که در آن صورت هم مدیریت مغضوب مردم می‌شد. 

پول نابرابر بازیکنان را بی‌مسئولیت می‌کند
چون ما حرفه‌ای نیستیم بازیکنی که می‌خواهد بیاید در تیمت بازی کند اگر بداند بغل دستی‌اش nریال از او بیشتر می‌گیرد وقتی توپ بغل دستی‌اش لو می‌رود نمی‌رود دنبال توپش و در دلش می‌گوید تو که بیشتر پول می‌گیری خودت هم برو توپ لو رفته‌ات را جمع کن.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رفیق رسول پناه IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    بله وقتی مجید صالح رو نمیاره و به جاش مرتضی محصص میاد دیگه انتظاری نداریم
  • Taj fan boy IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    ولی یه نفر به نام آقای علوی همش از فکری حمایت میکنه و ما روز به روز بدتر میشیم... من نماینده هواداران مجیدی هستم و قطعا خیلی ها با من مخالفن منتها نظرم رو مجیدیه.. ممکنه یکی از فکری حمایت کنه یکی هم از قلعه نویی!!!!
    • پسر تاجی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      درود بر شما دوست عزیز . من هم با نظر شما موافق هستم . فرهاد مجیدی بهترین گزینه برای تاج هست . فرهاد مجیدی واقعا خیلی خوب هست . محمود فکری باید برود . اگر فرهاد خان دوباره سرمربی شود میلیچ هم بر می گردد .
    • Taj fan boy IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      دم شما گرم... منم میگم اگه قرار بود استرا بیاد همون وزیر نمیزاره! تنها راه نجات ما مجیدی هست.. با قلعه نویی و نکونام به جایی نمیرسیم.. فکری ما رو بیچاره کرده... آقای علوی رو احتمالا میشناسی انسان مودبی هست منتها نمیدونم چه کینه ای از مجیدی داره!! ایشون همش حامی فکریه! مجیدی خارج دوره دیده و با دانشه. اکثر تاجی ها هم خواهانش هستن
    • تیم مظلوم لنگ IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      هردوتون عالی گفتین! منم عاشق شاه فرهادم... دوای درد ماست.
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      کاملا حرفتان درست هست . فرهاد دوای درد استقلال هست . خسته شدیم از این بد بازی کردن تیم . محمود فکر ی باعث رفتن میلیچ شد . اگر قکری بماند ، شیخ دیاباته هم می رود . با بازگشت فرهاد خان قطعا تاج موفق خواهد شد و همین طور با بازگشت فرهاد خان ، مسائل هم بر می گردد
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      من لنگی هستم . فرهاد خان اگر بر گردد دوباره به پرسپولیس شش گل می زند . من خیلی ناراحت هستم از بازگشت فرهاد خان . خدایا کاری کن فرهاد بر نگردد وگرنه استقلال قهرمان می شود
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      فرهاد مجیدی سرور ما پرسپولیسی ها هستم . من دوست دارم استقلال هم قوی شود تا رقابت سالم برگزار شود . ای مجیدی قهرمان بر گردد و پرسپولیس را شیش تایی کن . تاج سرور پرسپولیس هست
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      دوست عزیز به جای من کامنت نزار... درسته من متوهم هستم ولی گناه دارم اینجوری نکن... من علافم.. منو درک کن
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      کیسه کش چرا به جای من کامنت می گذاری معلوم خیلی سوختی از کامنت هایمن پس بسوز
    • آبی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      فقط این رو میدونم این فردی که با نامهای مختلف از فرهاد مجیدی حمایت میکنه (مثلا) همونیه که فصل پیش زمانی که فرهاد مربیگری میکرد از سعادتمند حمایت میکرد و در جریاناختلاف فرهاد با سعادتمند علیه فرهاداینجا دائم کامنت میذاشت به نظرم آبگوشت خور حاجی باشه
  • Mostafarabani IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    فرهاد الان بدرد استقلال نمیخوره اگر الان تیم به مجیدی بدهند اونم اگه تیم قهرمان نشد میگه من این تیم نبستم از فصل بعد ان شاء.. پس بیخودی فکر عوض کردن مربی نباشید مجیدی اگه خوب بود شب فینال حذفی تیم ول نمی کرد ایشون بچه ننه تشریف دارند هنوز به تکامل نرسيدند
  • gaber IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    نتایج استقلال که بهتر از فصول قبله این سرو صداها و حرافیها سمی برای کل مجموعه استقلاله .ایکاش همه تیمها آرامش داشتند و تمام مربیان با آرامش بکارشون ادامه میدادم . با یک باخت چه بلایی برای خود درست میکنند .اگر هر تیم دیگری بود اینگونه دچار آشفتگی میشد .شاید بدلیل کسب نتایج پرسپولیس عکس العملها شدت میگیره .ولی باید آرامش و تشویق باشه نه تشویش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی