هاشم‌زاده: تلاش برای انتخابی قبل از عید به نتیجه نرسید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قهرمان‌اسبق آسیا به خبرورزشی گفت: بیش‌از یک‌سال هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده، لذا هیچ کس شناخت دقیقی از کشتی‌گیران نوجوان ندارد و فقط هر مربی می‌تواند از شاگردان باشگاه خودش حرف بزند.

خبرورزشی - تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی نوجوانان، جوانان و امید بیش‌از یک سال است که در بلاتکلیفی و سردرگمی به‌سر می‌برند. درهمین رابطه با مسعود هاشم‌زاده سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی نوجوانان گپ و گفتی داشتیم که قهرمان‌اسبق آسیا و ملی‌پوش مسابقات‌جهانی در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

فعلاً به‌دلیل شیوع‌کرونا هیچ‌کاری نمی‌شود انجام داد. مثل یک‌سال گذشته، در باشگاه شهید نریمان همتی شهر میانه مشغول تمرین با بچه‌های رده‌پایه هستم. باتوجه به‌این‌که هنوز نتوانستیم برنامه‌های تیم‌ملی را شروع کنیم، بارعایت مقررات بهداشتی و مقابله‌باکرونا، باگروهی از بچه‌ها کار می‌کنیم.

قبل‌از کرونا حداقل ۵۰، ۶۰ نوجوانان برای تمرین می‌آمدند، ولی با شیوع کرونا، اکثر خانواده‌ها ار ترس این بیماری اجازه نمی‌دهند، فرزندان‌شان به سالنهای کشتی بیایند. امیدوارم هرچه زودتر کرونا ریشه‌کن شود تا پشتوانه‌های کشتی، بیش‌از این از تمرین و مسابقه دور نمانند. 

اگر می‌توانستیم مسابقات‌انتخابی تیم‌ملی را قبل از عید برگزار کنیم، قطعاً خیلی بهتر و مناسبتر بود ولی متاسفانه تلاشهای آقایان حمید سوریان نایب‌رییس فدراسیون و سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون، به نتیجه نرسید و هرچه سعی و رایزنی کردند، نتوانستند موافقت ستاد مقابله با کرونا را جلب کنند و چون نتوانستیم مجوز برگزاری رقابتها در قبل‌از عید را بگیریم، مجبور شدیم اواسط فروردین ماه برگزار کنیم.

به‌خاطر همین شرایط کرونا فدراسیون دوباره مجبور شد، محل برگزاری مسابقات را نیز تغییر بدهد، تا نفرات کمتری درمحل مسابقات، حضور داشته باشند. لذا مسابقات در ۴ استان برگزار می‌شود و اگر انشاءالله اتفاق خاصی رخ ندهد، انتخابی نوجوانان کشتی‌فرنگی را ۱۷ – ۱۵ فروردین در سنندج برگزار می‌کنیم.

البته همین موضوع نیز صددرصد و قطعی نیست. چون همه چیز به‌نظر و تصمیم ستادملی مقابله با کرونا بستگی دارد. الان فدراسیون زمان و محل برگزاری مسابقه را اعلام کرده، استانها هم برای رسیدن به‌این زمان، اقدامات‌شان را شروع می‌کنند، اما متاسفانه نمی‌توان قاطعانه گفت رقابتها در همان زمان اعلام شده، حتماً برگزار می‌شود.

اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، اول باید نفرات برتر استانها مشخص شود. سپس در انتخابی، همه را زیرنظر می‌گیریم و با نفرات برتر و گلچین بعضی نفرات مستعد و توانمند، برنامه‌های آماده‌سازی، تمرینی، رفع نواقص و بهبود کیفی آموزش را ادامه می‌دهیم تا با تیمی آماده و پرتوان مهیای حضور در مسابقات قهرمانی‌آسیا و قهرمانی‌جهان بشویم. 

رده‌سنی نوجوانان به‌خاطر شرایط سنی بچه‌ها، همیشه دستخوش تغییر و تحول است. قبل از کرونا نمی‌شد یکی دوسال پیاپی کشتی‌گیران در تیم‌ملی بمانند، الان که دیگر بیش‌از یک‌سال هیچ مسابقه‌ای هم برگزار نشده، لذا هیچ کس شناخت دقیقی از کشتی‌گیران نوجوان ندارد و فقط هر مربی می‌تواند از شاگردان باشگاه خودش حرف بزند. حتی در یک استان هم کسی نمی‌تواند قاطعانه کسی را تایید یا رد کند. 

امیدوارم انشاءالله هرچه زودتر این ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود تا بتوانیم برنامه هایمان را با کمک فدراسیون، مربیان و کشتی گیران سراسر کشور اجرا کنیم و ضمن تربیت و پرورشِ پشتوانه‌های توانمند و فنی برای اینده کشتی ایران، از نظر کسب نتیجه و افتخارآفرینی هم توقعات و انتظارات علاقمندان کشتی، همین بچه‌ها و خانواده‌های‌شان را برآورده سازیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی