نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
سیاستمدارهای عشق فوتبال؛ شبیه آذری جهرمی/ از اوباما تا پوتین؛ چطور هواداری می‌کنند؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

این که سیاستمداران عاشق فوتبال و تیم به ‌خصوصی باشند هم ممکن است برخی اوقات پشتش یک سیاستی پنهان شده باشد.

خبرورزشی - اکثر سیاستمداران زندگی فوق‌العاده شلوغی دارند، ساعت‌های طولانی را برای خدمت به شهروندان می‌گذرانند و زندگی شخصی خودشان را مدیریت می‌کنند. در این میان سخت تلاش می‌کنند تا نام‌شان را از رسوایی‌ها دور نگه دارند! با این حال، خیلی از آنها هنوز هم در برنامه‌ریزی‌های‌شان زمانی را برای حمایت از تیم محبوب فوتبالشان در نظر می‌گیرند. اگرچه برخی هم از عشق به یک باشگاه به عنوان ابزاری سیاسی استفاده می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا خودمانی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر جلوه کنند. (ما اسمی از آن‌ها نمی‌آوریم اما تصویر دیوید کامرون در بالای این لیست خودنمایی می‌کند!) لیستی از مشهورترین سیاستمداران فوتبال‌دوست می‌آوریم.

دیوید کامرون

نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون چندان از این موضوع خوشش نمی‌آید که مردم او را به جای آنکه بیشتر به عنوان فارغ‌التحصیل آکسفورد که در اوقات فراغتش اسب سواری می‌کند بشناسند، او را به عنوان هوادار استون ویلا می‌شناسند. عمویش سِرویلیام داگدیل رئیس باشگاه استون ویلا است و او را وقتی که ۱۳ ساله بود به تماشای اولین بازی‌اش برد. سال ۲۰۰۴، وقتی دیوید در پارلمان گفت که طرفدار فوتبال نیست اعتبار هواداری خود را زیر سؤال برد.

سیلویو برلوسکنی

سیلویو برلوسکنی سخت مشغول اداره ایتالیا، گرداندن امپراطوری رسانه‌ای و فرار از مالیات بود اما همیشه برای میلان محبوبش وقت کافی دارد. او باشگاه را در سال ۱۹۸۶ خرید و آن را از ورشکستگی نجات داد و سرمایه کافی را در اختیار باشگاه قرار داد تا بتواند در عرض سه سال اولین جام اروپایی‌اش را بعد از دو دهه دریافت کند. البته او سرانجام از میلان دل کند و حالا صاحب باشگاه مونتسا است، اما این هم باعث نمی‌شود هوادار معروف روسونری نباشد.

آنگلا مرکل

صدراعظم آلمان آنگلا مرکل عاشق بازی زیباست و معمولاً به عنوان مقام رسمی در مسابقات ملی حضور پیدا می‌کند، تا تیم ملی آلمان را تشویق کند. او به طور واضح طرفدار پر و پا قرص باستین شواین‌اشتایگر، هافبک پیشین تیم ملی آلمان است. مرکل همچنین در سطح باشگاهی هم طرفدار تیم انرژی کوتبوس در بوندسلیگا است.

آنگلا مرکل و باستین شواین‌اشتایگر

فرانسوا اولاند

فرانسوا اولاند در شمال فرانسه و شهر روئن متولد شد اما در واقع یکی از طرفداران موناکو است. او با حس قدردانی از تیری آنری، دیوید ترزگه و گلن هادل بازیکنان سابق موناکو صحبت می‌کند.

شاهزاده آلبرت دوم

نیاز به حدس زدن نیست که شاهزاده آلبرت دوم از موناکو طرفدار کدام تیم است. فرمانروای ثروتمند همیشه برای تماشای مسابقات به استادیوم «استادو لوئی دوم» می‌رود و خانواده‌اش بخشی از سهامداران باشگاه هستند.

جورج گالووی

جورج گالووی که سیاستمدار جنجالی و حاشیه‌سازی است یکی از طرفداران بزرگ سلتیک است. در واقع، این عضو پارلمان کتابی نوشت با عنوان «فصل باز: داستان نیل لنون» و در آن با جزئیات تاثیرات مذهبی و سیاسی بر روی سلتیک و مشکلاتی که برای مربی‌اش ایجاد کرده را شرح داد.

باراک اوباما

وقتی تیم گلکسی در سال ۲۰۱۳ از کاخ سفید دیدار کرد باراک اوباما مهارت‌های فوتبالی خود را نشان داد اما این رئیس جمهور سابق آمریکا ظاهرا طرفدار وستهام است. قدمت طرفداری او از این تیم به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد وقتی برای تماشای بازی به لندن رفته بود. در واقع هر زمانی که وقت داشته باشد به تماشای بازی این تیم می‌نشیند.

ماریانو راخوی

ماریانو راخوی در سال ۲۰۱۱ نخست وزیر اسپانیا شد و به طرفداری از رئال مادرید مشهور است. روزنامه «آ اس» اسپانیا نوشت که او بیش از ربع قرن است که یکی از هواداران سرسخت سپیدپوشان به شمار می‌آید.

انریکو لتا

بر طبق گزارشات روزنامه بین‌المللی تجارت «تایمز»، انریکو لتا که نخست‌وزیر سابق و وزیر کشاورزی ایتالیا بوده است از هواداران بزرگ میلان است. حمایتش از روسونری شاید ربطی به این موضوع داشته باشد که او برادرزاده جانی لتا، دستیار سیلویو برلوسکنی است.

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین احتمالاً وقت زیادی برای فوتبال ندارد اما این رئیس جمهور روسی اهل سنت پترزبورگ است و به عنوان یکی از هواداران سرسخت زنیت به حساب می‌آید. اگر بخواهیم حدس بزنیم می‌گوییم بازیکن مورد علاقه‌اش هالک ستاره برزیلی پیشین زنیت بوده، چرا که هر دوی‌شان علاقه دارند تا بدون تیشرت عکس بگیرند!

ولادیمیر پوتین - ورزشگاه زنیت

گوردون براون

نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده فعلی حزب کارگر، گوردون براون در کرک‌کالدی و مجاورت راث راورز بزرگ شد. اگرچه تصور اینکه او اصلاً علاقه‌ای به چیزی داشته باشد دشوار است، یکی از طرفداران راورز است و یک بار به روزنامه «گاردین» گفته بود که از سن ۷ یا ۸ سالگی بازی آنها را دنبال می‌کرده است. براون در سال ۲۰۰۵ با خریدن بخشی از سهام راورز، آینده مالی این باشگاه را تامین کرد.

جک استرا

جک استرا در اسکس متولد شد و از سال ۱۹۷۹ نماینده حزب کارگر بلکبرن و از هواداران تیم بلکبرن بود. کارآفرین محلی به نام جک واکر، کسی که باشگاه را خریده بود و آن را در سال ۱۹۹۵ به رده بالای لیگ برتر رساند، در سال ۱۹۹۸ عنوان رئیس افتخاری باشگاه را به جک استرا داد.

اندی برنهام

اندی برنهام نه تنها بازیکنی محبوب و شایسته است بلکه از طرفداران همیشگی تیم اورتون به شمار می‌رود.

کریستینا کرچنر

کریستینا کرچنر در سال ۲۰۰۷ رئیس جمهور آرژانتین شد. کرچنر که در لا پلاتا متولد شده علاوه بر حمایت از تیم ملی آرژانتین، از طرفداران پر و پا قرص خیمناسیا لاپلاتا نیز به حساب می‌آید. تیمی که دیگو مارادونا تا روز آخر عمرش مربی آن بود.

لوئیس ایناچیو لولا دا سیلوا

لوئیس ایناچیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور سابق برزیل بود. لولا وقتی بچه بود به سائو پائولو نقل مکان کرد و از هواداران سرسخت کورینتیانس شد.

نیک کلگ

معاون نخست وزیر، نیک کلگ، در دهکده مرفه شلفونت سنت‌گیلز در باکینگام‌شایر به دنیا آمد و همانجا بزرگ شد؛ منطقه‌ای برای طرفداران طبقه متوسط آرسنال. وقتی آرسنال در لیگ قهرمانان بازی را به بایرن مونیخ واگذار کرده بود، کلگ در مصاحبه‌ای گفته بود که قلبش شکست.

اد میلیبند

اد میلیبند را زمانی به عنوان هوادار بیسبال و فوتبال آمریکایی میشناختند. اما خودش ادعا کرد که از هواداران لیدزیونایتد است.

گلندا جکسون

گلندا جکسون دو مرتبه جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره آکادمی اواردز دریافت کرد و نماینده مجلس همپستد و کیلبورن هم شد. بنابراین کاملاً طبیعی است که بگوییم او زندگی پر زرق و برقی دارد. اما تیمی که طرفدارش است پر زرق و برق نیست. او در ویرال متولد شد و از لیورپول و اورتون چشم پوشید و به طرفداری از تیم ترانمیر راورز پرداخت.

فلیپ کالدرون

رئیس جمهور سابق مکزیک فلیپ کالدرون در موریلا متولد شد و به همین خاطر از طرفداران بزرگ مونارکاس مورلیا در لیگ مکزیک است. وقتی آنها در سال ۲۰۱۳ قهرمان شدند کالدرون بلافاصله خوشحالی‌اش را در توییتر بروز داد.

سباستین کو

سباستین کو که از دوندگان المپیک هم بوده است از طرفداران چلسی است. عشقش به آبی‌ها آنقدر زیاد است که زمانی ادعا می‌کرد که حاضر است به همراه رفیقش استیو ردگریو تمام هفت مدال المپیکشان را بدهند تا شاهد قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ باشند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    این کسانی که اسم بردین منطقی و حساب شده از تیم مورد علاقه شون طرفداری میکنن نه مثل اون آقای به اصطلاح وزیر که میاد مثل یه کودک پنج ساله کری میخونه!
    • امیرحسین IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      باز خوبه وزیر کری خواند مثل عضو شورای شهر توهین نکرد
  • امیرحسین IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    خسته نباشید ولی چند مورد جا افتاد مثل شهردار مادرید که طرفدار اتلتیکو هست و خاویر تباس رییس لالیگا که طرفدار رئال مادرید هست و ملکه انگلیس که طرفدار آرسنال هست
  • مهدی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    نکته ای بگم تا ذهن یکسریا روشن بشه شما بهتر یک مرور در ذهنتون بکنید تو این چند سال همراه اول و ایرانسل شدن اسپآنسر باشگاه پرسپولیس و استقلال حالا چه اتفاقی افتاده تو این چند سال پرسپولیس با وجود درامدزایی از اسیا و تعداد عضو بیشتر در سامانه هواداری دریافتیش از استقلال کمتر بوده جوری که استقلالیها سالی ۲ تا بازیکن خوب خارجی میگیرن و حتی میتونن با بازیکنان خارجی فسخ کنند و هرسال هم گرونترین تیم را میبندن حالا پشت داستان چیه وزیر صداش را بلند میکنه از پرسپولیس حمایت میکنه وقتی استقلالیها صداشون درامد به استقلال کمک مالی میکنه اینجوری هیچکس به این موضوع ایراد نمیگیره همین وزیر ارتباطات ۱۰ میلیارد به استقلال کمک کرده طبق گفته مهدی فنونی زاده و هرسال قرارداد اسپانسری را جوری مینویسن که بخشی درامد پرسپولیس از اسپانسر مشترک به حساب استقلال برسه تا دوتیم از لحاظ مالی مساوی از اسپانسر پول بگیرن و یا حتی بعضی وقتها استقلال بیشتر بگیره پس مطمئن باشید پشت این جار جنجال این که چند وقت دیگه یه کمک ۲۰ میلیاردی دیگه به استقلال میشه از طرف وزارت ورزش یا ارتباطات
    • مولر از برلین DE ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      اول لایکی. بعد حرفهایت قابل تامل هست.اقای مهدی!!! من هم گفتم اول فصل استقلال این همه پول را از کجا می اورد.!!
    • عامیرزا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      همانطور که بنده بارها عرض کردم با احترام به نظر هر کسی، جناب وزیر و بقیه وزاری این دولت فخیمه! شر به ما نرسونن خیر پیشکش! سناریو حامیان مافیای عابی درطول سالهای اخیر تغییر موذیانه ای کرده و بر پایه عوامفریبی پاس رونالدینیویی استوار شده تا با انحراف اذهان، به نام پرسپولیس به کام کیسه پوشان دوپینگی باشه.کیه که ندونه که تیم قهرمان بلامنازغع ما هیچوقت نمیتونه یه بازیکن خوب خارج بگیره؟! وبشار رو هم از دست میده! و الان بدون خط حمله تخصصی!! با اقتدار صدر جدوله!.بقیه حرفامون دیگه تکراریه و همه رسوائیای نارقیب هوچیگر رو از حفظن.نرود سیخ آهنی در کیسه فولادی.الخ
    • مهدی سماواتی DE ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      جنابعالی یا واقعا هیچی از فوتبال و مافیای کثیف مالی اون نمی دونی یا خودت رو داری به اون راه می زنی .پرسپولیس ۱۴ میلیارد رو یک جا گرفت از وزارت ارتباطات ولی استقلال یک سال و نیم طول کشید که ۱۰ میلیارد رو تو سه قسط اونم بلافاصله بعد از اتمام مهلت نقل و انتقالات دریافت کرد .الان برای اینکه حکومت و دولتی ها تو این چند سال فقط تلاش کردند پرسپولیس رو قهرمان کنند و سه تیم مدعی دبگه رو ضعیف کنند حتی کمیته بازرگانی فدراسیون و کمیته های مستقل اون تمام آگهی ها رو با پورسانت ویژه و رانت های بزرگ با موسسه های دولتی و نیمه دولتی بستند و پول های میلیاردی این وسط فقط برای پورسانت رد و بدل شده .حتی دعوا بوده سر چند موسسه که پورسانت سرناظران داوری رو کدوم زودتر پرداخت کنند .سازمان بازرسی به اسناد تکان دهنده ای دست پیدا کرده که ثابت میکنه به پرسپولیس نزدیک به ۴ برابر بیشتر از استقلال بودجه تخصیص داده شده که ۵ وزارتخانه بطور مستقیم به این تیم پرداخت کرده اند. دست بردارید دیگه گندش بدجوری فضا رو پر کرده .فقط دارید خودتون رو فریب میدید
    • عامیرزا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      سه تیم مدعی دیگه تضعیف شدن؟!!! ینی عستقلال وسپاهان وتراکتور تو این سالها نه حمایت داشتن نه پول نه بازیکن تراز اول و نه قراردادهای سنگین با ایجنت وعسپانسر؟! سهم فینال عاسیایی قبلی پرسپولیس صرف کدوم دله دزدی شد؟! به کیا رسید؟!عستقلال یک چهارم پرسپولیس پول گرفته؟!! اینهمه بازیکن داخلی وخارجی خوب و قراردادهای سنگین با شفر واسترا وبقیه با پول اعانه رابین هود بوده؟!! چرا تیم پولدار وحکومتی ما نتونس برانکو رو نگهداره وبدهی اون ودستیاراش رو زودتر بده؟! فوتبال کثیف مافیایی توی اون کمپ کثیف مافیائیه که خودشونم میدونن چجوری دارن حمایت میشن ولی چون زورشون به غیرت وشخصیت پرسپولیس نمیرسه توافق کردن تو جنگ زرگری به همدیگه فوش بدن و عوامفریبی کنن.حنای این شامورتی بازیا ودلقک بازیای نخ نمای عابیا که متعلق به دوران پروپاکاندای جنگ جهانی دوم و سناریو سازی کمونیستای نجس بلوک شرقه دیگه رنگی نداره. حرف نزدن ونچرخوندن زبان وقلم خیلی وقتا بهتر از حرف زدن با جاهای دیگه س.برو بذار باد بیاد که بحث با عستقلالیا بزرگترین خودزنیه.الخ
    • مهدی سماواتی GB ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      امیدوارم روزی بلاخره بساط لات و لات بازی و فحاشی از جامعه هواداری ورزش جمع یشه .خوشبختانه بنده گویش شما رو بلد نیستم که جوابتونو بدم فقط اینو بگم از روزی که سلطانی فر وزیر شد فدراسیون رو با دخالت مستقیم خودش کاملا پرسپولیسی کرد تاج و عابدینی و شکوری و محمدنبی رو از ساختمان باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فرستاد و پیروانی رو با حجمی از فساد کنار دست تیم ملی قرار داد تا هدایتی با پول بیت المال نیمه شب به اردوی تیم ملی رفت و آمد کنه و ملی پوش ها رو قاپ بزنه از اونطرف عراقچی جعل قرارداد طارمی و رضاییان رو با باج به ترکیه لاپوشان کرد و کثیف ترین فساد تقلب رو برای این تیم خاص حکومت انجام دادند.برلنکو بعد از اتمام قراردادش رفت و این تیم همین الان هم بدون مربی قهرمان میشه چون فدراسیون و داورها قهرمانش می کنند نه برانکو و یحیی
    • در جواب آمیرزا GB ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      سجده شکر ماندن در لیگ برتر قبل بابامسعود یادت نره .تمام دیگه حرفی نمی مونه
    • عامیرزا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      سجده شکر ممد نوری تابلو افتخار و سند مصور غیرت ماست،از رفتن به فینال عاسیا کمتر نبود.اون سال با همه نیروهای اهریمنی تون خیلی تلاش کردین تیممون رو متلاشی کنین ولی بازم با غیرت مکتبی مون و بازیکنانی مثه نورمحمدی و حاتمی و میردورقی و تادئو و دی کارمو یه لشکر چپ وچوله با صبر ونجابت وشجاعت مثه این سالها،بدون هوچیگری وننه من غریبم بازی وخیانت وتبانی وشانتاژ،تیممون رو حفظ کردیم و نشون دادیم مردها ایستاده میمیرند.عاره خانم باجی،اینجا دیار دلیرانه مهد شیرانه تازه کجاشو دیدی.الخ
    • عامیرزا IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      لات بازی رو خوب اومدی! تحقیق کن ببین لات بازی بسبک پدران معنوی شون مموتی وکیروش موزامبیکی وهوچیگری وتهدید و تجمع وتوهین و تهمت تو کدوم فرقه رواج داره وکدوم دارودسته شبانه روز کارشون بقول سرمربی با ادبشون کارکشته بازی!! وعوامفریبی یه.تحقیق کن ببین فساد تیم ملی ودلال بازی و عاوردن تیمهای درجه سه وچهار عافریقایی با دمپایی! بخاطر پیروانی بود یا استاد با ادب وشخصیت تون کارلوس کبیر!اگه هدایتی دوتا بازیکن رو از اردوی تیم ملی برده پرسپولیس، ببین اونسالها چه نیرویی ده تا ملی پوش رو بهمراه بهترین خارجیا میبرد عستقلال! الان که ناله مظلومیت تون گوش فلک رو کر کرده چجوریه که همیشه بهترینهای خارجی مثه تیام وپاتوسی وشیخ سهم عستقلاله! وداخلی مثه هاشمی نسب وکاوه رضایی وکنعانی وقربانی و قائدی و بقیه لیست پرسپولیس رو با ده برابر قیمت هایجک میشه میره تو کمپ تحقیق کن ببین پرونده دوپینگ دست جمی که تو کشوی همین محمد نبی پرسپولیسی! گم شد کار کی بوده،پرونده قتل بدون گواهینامه که حداقل حکمش دوسال زندانه طرف چجوری با دهن کجی به خانواده مقتول هفته بعدش رفت توترکیب! ...ادامه دارد
    • عامیرزا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      در ادامه....تحقیق کن ببین چرا ما سرجریان طارمی سه فصل محرومیت کشیدیم ولی شوما با این حجم پرونده های رسوایی داخلی وخارجی هیچوقت واسه خالی نبودن عریضه ویه شووعاف هم که شده مزه یه بار کسر امتیاز یا محرومیت رو نمیچشید؟! پرونده سه برصفرها ومحرومیتهای رسوای دربیهای زمان فتحی ومصطفوی،هفتاد سال تبانی و زدوبند با بازیکنان ومربیان حریف شب قبل بازی روبروی عستقلال،خرید بازیکنان حریف و داوران داخلی و شیتیل حتی به داوران خارجی مثه روشن ایرماتوف! پرونده های تقی پور ونظری و بختیار رحمانی و...، پرونده دوپینگ دست جمی،پرونده دوپینگ خونی عوسطوری فراری، کورس گذاشتن شبانه بازیکنان نامتعادل! تو اتوبانهای تهران زیر دوربینای خاموش پلیس! قتل بازیکن بی گواهینامه،پرونده کتک کاری تو فرودگاه که نظیر اون برای خانزاده ما نه ماه محرومیت بیرون اومد!پرونده کرونانمایی دروغین و سقوط پارس جم،پرونده هاپولی پول تیام در ترکیه توسط خودیها که پای وزیر پرسپولیسی ومافیای سرخ نوشته شد!پرونده انواع دزدی و هاپولی بازیکن و مربی تیمای دیگه مثه بلبلی و فکری و...دسوت عزیز پرونده خیلی زیاده! تو همیناتحقیق کن عرق شرم ریختی صلوات بفرس.الخ
    • عامیرزا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      وقتی یه عستقلالی صحبت ازشخصیت وفرهنگ کلامی و رفتاری میکنه(که البته تو هر قشری عادم خوب ومنطقی همس که از بد روزگار یهویی عستقلالی شده وفرصت توبه پیدا نکرده!) یاد اون بزرگوار مردمی ونجیب وبا شخصیت با اون کت چینی چهار هزارتومنی اش! میفتیم که یه دولت پاکدست داشت که تو کل دنیا معروف شد! وخودشم با هاله نور بالای سرش ارتزاق میکرد! ویه ماشین پژوی قدیمی هم داشت که اونو هم صرف فقرا کرد! و از قضا یه تاجر خوشنام وبا سواد وبا ادب! که ثروتشو با نون حلال و بدون وابستگی و رانت با خود ایشون بدست عاورده بود والانم همزمان بر خلاف قانون صاحب دوتا تیمه! اون رو خریده بود واصن هم مثه خود این والامقام! قصد عوامفریبی و ریا نداشت! خلاصه از قققققضا ایشونم عستقلالی بودن و تو دوران دولت ایشون بزرگترین افتخارات عستقلال هم رقم خورد! همون افتخاراتی که بعدا واعظ آشتیانی مدیر عامل پرسپولیسی شون! گفت پاکترینشون سومی مرفاوی بوده که به همونم بایدشک کرد!! واز ققققضا الان اون تاجر وبقیه تجار حامی عابیای دیگه مثه انصاری هیچکدوم مثه هدایتی فاسد وجاشون تو زندان نیست! چون مثه پرسپولیسیا حکومتی وفراقانونی نیستن!خوش باش برادر.الخ
    • مرتضی SG ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      تو رو خدا راست میگی خانم باجی ؟ خودتم این حرفا رو باور نداری حاضرم قسم بخورم .فتحی که پریپولیسی بود .ضمنا تو چون سن و سالت کمه احتیاج به تحقیق داری من نزدبک ۵۰ سالمه تمام اتفاقات فوتبال رو دیدم و نیاز به تحقیق ندارم بله خانم باجی اینا یه دونه ش حقیقت نداره حقیقت همونیه که همه دارند میگن .سلطانی فر .خدا یارت الخ
    • نعمتی SG ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      آفای آمیرزا زیاد حرص نخور حقیقت یه مقدار تلخه صبور باش فقط اینو بهت بگم جعل طارمی طبق قانون کشور خودمون سقوط به دو رده پایین تر هست و شما می تونی اینو تو اساسنامه مطالعه بفرمایید .که تبصره شکایت حداقل یک تیم رو فدراسیون فعال کرد ولی به هیچ تیمی اجازه شکایت ندادند .مدیران استقلال که زیردستان خودشون بودند بقیه رو هم تهدید کردند و اجازه شکایت ندادند ....حکایت همچو باقیست
  • فرشاد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    الان چن ساله همه باید کر و کور و احمق باشن،چرا؟!چون هوادارهای بازنده تیم استقلال دائم البازنده ناراحتن،حالا تو این میون اگه کسی فحشی بد بیراهی چمی دونم حرفی هم علیه پرسپولیس زد که ف بها این بازنده ها جشن میگیرن و کیفور میشن و عشق میکنن و این به همراه تولد بازیکنهاشون تو تمرینها شده بزرگترین دلخوشی و دلیل شادی برای این تیم
  • پرسپولیس IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    یادم نمیره حرف احمدی رو تو ویژه برنامه فوتبال برتر که گفت جرآت نمیکنیم از پرسپولیس تعریف کمیم مبادا به استقلالی ها بر بخوره!یا همین چن هفته قبل میثاقی که تو برنامش داشت از استقلالی ها عذر خواهی میکرد که با وجود اینکه همه تلاشش رو کرده نتونسته برای پرسپولیس حاشیه درست کنه(جریان مناظره یحیی و رسول پناه)اش اینقدر شور شده،همه باید خبردار و لال باشن تا ی وقت طرفدارهای این تیم بازنده بهشون بر نخوره،کجایی عادل کجایی که ببینی فوتبال این مملکت در نبود ادمهایی مثل تو جولانگاه شیادهای بازنده و طلبکار از عالم و ادم شده.
  • من IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    این اقای وزیر ایا در حرفهاش به کسی توهین کرد یا چیزی خلاف واقع گفت؟!خیررررر،الان دو سه ساله همین بساطه همه عالم باید اون جوری که استقلالی ها میخوان حرف بزنن و رفتار کنن مبادا یوقت به تریج قبای این حضرات بازنده و شکست خورده بربخوره جالب تر اینکه اگر یک نفر حتی با ناحق و ناروا و با توهین امیزترین شکل و بدترین کلمه ها و جمله ها به پرسپولیس توهین کنه همین ادمهای حقیر و بازنده براش کف میزنن و سوت میکشن،تکلیف این جماعت که مشخصه من متاسفم برای رسانه ها که به جای طرفداری از حق و حقیقت برخورد با این جو کثیف و مسمومی که اینا راه انداختن با این رویه همراهی میکنن،من فقط از این رسانه ها ی سوال دارم،چرا عادل فردوسی پور با همه شما متفاوت بود و شد عادل فردوسی پور؟!
    • ناصر GB ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      وزبر شخصیتی حقوقی داره و نمی تونه خودش رو همطراز بقیه مردم بدونه که به خودش اجازه بده حتی از علایق قلبیش به تیمی صحبت کنه چون وزیر همه مردم هست حتی موقع خواب و استراحت .همون طور که شخصیت حقوقیش بهش اجازه نمیده که بیاد به طور علنی اقوام خودش رو سر کار بذاره همون شخصیت حفوقی بهش اجازه نمیده بیاد حتی برای یک نفر از مردم جامعه کری خونی کنه و تحقیرشون کنه .همونطور که حتی مقامات حتی به مجرمین و زندانیان هم توهین یا حمله لفظی نمی کنند .حتی قاضی دادگاه وقتی حکم اعدام یک انسان قاتل و جانی رو میده اجازه نداره کوچکترین بی احترامی یا توهینی به او انجام بده چه برسه اینکه شما از بالاترین مقامات کشوری باشید و بیاید برای جمعیت زیادی از افراد کشورتون کری بخونید و تحقیرشون کنید .
  • فری IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    اقای وزیر تو حرفهاشون گفتن به این دو تیم به طور مساوی پرداخت صورت گرفته،دو تا سوال اقای وزیر اول اینکه چرا باید به پرسپولیس که طرفدارهای بیشتری داره و هر سال داره قهرمان میشه عایدیش باید مساوی با استقلال همیشه بازنده باشه؟!سوال دوم اگه پرداختی ها مساویه چطور پرسپولیس با وجود میلیونها دلار درامد اسیایی و فروش بازیکن(بشار و طارمی و بیرانوند) پنج شیش تا از ستاره هاش رو از دست میده ولی استقلال بازیکنهاش رو حفظ میکنه که هیچ قرازداد بعضی هاشون رو هم بیشتر میکنه،اقای وزیر به ولاه قسم نگاههای شما به این دو تا تیم عادلانه و بدون تبعیض نبوده فقط میتونم بگم خدا رو شکر که ی تیم پر از بازیکنهای و کادر با غیرت و با شرف داریم که جونشون رو برای طرفدارها میدن وگرنه با این ظلمها نمیدونم چه بلایی سر پرسپولیس میومد و الان کجای جدول بود.
    • مهدوی NL ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      اولا که مشخصه وزیر دروغ گفته و پول بانک سرمایه و هدایتی و دوستان و بعد هم وزیر ارتباطات و وزارت ورزش مستقیما بودجه پرسپولیس رو تامین می کردند دوما که پرسپولیس با تیم امید خودش هم بازی کنه و مربی هم نداشته باشه قسم می خورم برنده میشه . چون داورا بازی رو براشون درمیارند .شما بازی های کره جنوبی تو جام جهانی ۲۰۰۲ رو که بعدها توسط بازرسان فیفا داوری اون آنالیز شده بود نگاه کنید داورها به محض این که تیم مقابل نزدیک هیجده قدم کره میشدند سوت می زدند یا بازبکن کره ای که روی ایتالیایی خطا میکرد داور بازیکن ایتالیا رو اخراج میکرد .سه تا پنالتی فقط تو یه بازی گرفته نشد و کارها و اخراجی هایی که باید کره ای ها میدادند ولی داور نمی کرد .داور به راحتی می تونه یه تیم رو فلج کنه .داورها خیلی علنی سر تیم های دیگه رو می برند و کمیته داوری هم حمایتشون می کنه و از اونطرف کارشناسان خودفروخته صداوسیما هم تصمیمات داور رو تایید می کنند .حتی قانون داوری رو عوض میکنند تا کار داور رو توجیه کنند .داورها شدیدترین و خشن ترین و غیرورزشی ترین خطاها رو از پرسپولیسیها نمی گیرند و آزادند هر ضربه ای با آرنج به حریف بزنند.
  • شجاعی NL ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    تمام شخصیت های سیاسی دوستدار یک باشگاه یا تیم یا تیم ملی کشورشون هستند ولی شما یه نمونه به ما نشون بدید که یکی از اونا برای تیم دیگری کری خونده باشه و بدتر از اون قشر زیادی از جامعه رو تحقیر کرده باشه .تو رو به مقدسات قسم یه نمونه بیارید.
  • صدرا NL ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    خبر ورزشی از عشق و علاقه پوتین و سیاستمداران دنیا به ورزش و حمایت تیم ملی صحبت کرده این چه ربطی داره به توهین و کری خونی و تحقیر یه قسمت از جامعه توسط وزیر ارتباطات؟ من هنوز ربطش رو نفهمیدم .مگه ما بچه مدرسه ای هستیم که بخواهید گولمون بزنید؟ ما میگیم وزیر حق نداره کری خونی و تحقیر کنه شما میگین پوتین هم ورزشدوسته !!!! چه ربطی داره آخه ؟ سیاستمدارای دنیا بارها من دیدم وقتی ازشوم پرسش میشه کدوم باشگاه بهتره سریع به خاطر جایگاه حقوقی که دارند علاقه قلبیشون رو مخفی می کنند و میگن من طرفدار تیم ملی هستم و بس .چون می دونند جایگاه حقوقی ندارند و تو جایگاه حقوقی تمام افراد جامعه باید برای او برابر باشند .مخصوصا اگر کسی مقام خیلی مهم وزارت رو داشته باشه که دیگه جایگاه حقوقیش اجازه نمیده بهش چنین رفتاری داشته باشه .من هنوز ربط ورزش دوست بودن پوتین رو با کری خوندن سخیف جهرمی متوجه نشدم
  • سجاد NL ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    خب یه نمونه از کری خونی این افراد رو هم بزنید تا حداقل این وزیر بنده خدا تبرئه بشه .کری خونی جک استرا یا باراک اوباما یا بقیه افرادی که می فرمایید .متشکرم
  • محمد جواد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    این مطلب دقیقا برای تبرئه وزیر بوده وگرنه هیچ مسئول دولتی حق نگرش متفاوت بین دو تیم که هر دو دولتی هستن رو نداره چه برسه به این که جانب داری علنی و کری های کودکانه هم بکنه
  • 44 IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    آیا دیدین که پوتین بیاد و با هوادارای به عنوان مثال اسپارتاک کری بخونه؟ آیا دیوید کامرون 30_40 میلیون پوند به حساب باشگاه استون ویلا ریخت؟ جواب 2 تا سوال بالا خیر هستش ولی تو ایران این چیزا دیده میشه و اون هم فقط در حمایت از تیم اف سی وزارت(پیروزی) هستش
  • بهنام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    عجب مطلب خوبی . واقعا این همه سر و صدا نداره همه دنیا سیاستمداراشون می تونن هوادار یه تیم باشن
    • سعید GB ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      این سفسطه خبرورزشیه که کاملا محکومه. چرا علاقه داشتن مقامات سیاسی رو با ابراز و کری خونی قاطی می کنید؟ علاقه داشتن چیز دیگریه کری خونی چیز دیگری .اینم یه سفسطه پرسپولیسی دیگه از طرف خبرورزشی پرسپولیسی.
  • ساحل IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    کجای ما به همه کشورهای پیشرفته دنیا می خوره که سیاستمدارامون بخوره
  • پسر استقلالی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    خب که چی . ما نمی تونیم تحمل کری خونی مسئولانو داشته باشیم . اروپاییها می تونن به ما چه . فرهنگ کشور ما ساخته نشده برای این جور رفتارهای هوادارای
  • حسین IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    سالهاست از جماعت آبی فقط ناله و روضه شنیده شده ، طرف دو جمله کری خوند رییس هیئت مدیرشون هم بیست جمله کوبنده جوابشو داد ، پارسال که عراقچی مد بود الان هم آذری جهرمی ، بابا بسه دیگه یک هفته دیگه لیگ شروع میشه تیم نتیجه نگیره مربی میگه دیدید چقدر حاشیه درست کردند اگه وزیر اون کری رو نخونده بود ما الان در عرش بودیم و .....بجای هیاهو برای هیچ بهتره هر کسی روی کار خودش تمرکز کنه آرامش و ثبات بهترین لوازم موفقیت هستند
  • فرید IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    بحث کری و این حرفها نیست،بیاید با هم صادق باشیم،واقعیت اینه که استقلالیها جام میخوان میفهمید جام،اصلا" هم براشون اهمیت نداره که این جام میخواد از چه راه و روش و شکلی بدست بیاد تا زمانی هم که این جام بهشون نرسه وضع همینه،همه چیز وهمه کس متهم هستند و زیر سوال و خائن و هر روز به هر بهانه ای به این و اون حمله میکنن،حالا از فلان مجری و برنامه تلوزیونی بگیر تا بهمان روزنامه و خبرگزاری و وزیر و وکیل و...واقعیت اینه که اینروزها خیلی بیشتر از قبل به پرسپولیسی بودنم افتخار میکنم نه بخاطر فلان و بهمان جام و افتخار که این بالا و پایینهای فوتبالی جزو طبیعت فوتباله و بخشی از زیبایی هاش نه،بیشتر از این خوشحالم که ما پرسپولیسی ها حتی در سیاهترین دوران تاریخ باشگاهمون که تیم تا مرز سقوط هم پیش رفت حقیر و چرک و کثیف نبودیم و نشدیم،اینه تفاوت اصلی بین دو تا تیم.
    • سجاد GB ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
      خدا رو شکر جناب سلطانی فر وزیر ورزش شدند تا عزیزانی که در جواب سپاهانیا و استقالیا میگفتن من اصلا فوتبال داخلی رو دنبال نمیکنم فقط خارجی .و فصل که به آخر نزدیک میشد دعا می کردند سقوط نکنند و بعد از سقوط نکردن سجده کردند حالا یخ هاشون آب شده و فوتبال ایران رو دنبال میکنند .خداروشکر
  • ملینای آبی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    دمتون گرم با این مطلبتون استقلالیم ولی به نظرم هر کسی شخصیت حقیقی و حقوقی جدایی داره و می تونه واسه خودش هوادار تیمی باشه و از اون حمایت بکنه یا کری بخونه . شاید اگه وضعیت استقلال بهتر بود و این همه اسیر حاشیه نبود این همه حمله به وزیر نمی شد اما سالهاست استقلال به حال خودش رها شده و فقط دوره استراماچوونی حرفه ای شده بود که زیرابشو زدن و فراریش دادن .
  • استقلال عشق IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    خو اوکی طرفدار باشن نع این که کری بخونن /:
  • پرسپولیس زلزله IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    جانم وزیر سالار خداوکیلی اگه تمام هوادارای پرسپولیس حریف استقلالیهای رودار نبودن تو تنها بایه جمله داغونشون کردی.یاد فیلم گشت ارشاد ۲ افتادم اصلا تمام پول وزارتو ما خوردیم اصلا میدان پارس جنوبی جم رو ما خوردیم.جهرمی=ارتش سرخ ایران
    • صادقی GB ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      خوبه خودتونم به این واقعیت اعتراف می کنید که قبل از سلطانی فر هیچ بودید و تو این ۵ سال اندازه بودجه تمام ورزش ایران خرج شده تا تیم بی هویت و بی افتخار رو سر و سامان بدن . همین حرف شما نشاندهنده اینه که قهرمانی های این ۵ سال همه اهدایی بوده و پشیزی اررش نداره و اگه همون سال سقوط کرده بودید اعتبارتون خیلی بیشتر از الان بود که مجبور به چنین اعترافی بشید
    • صادقی GB ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      خوبه خودتونم به این واقعیت اعتراف می کنید که قبل از سلطانی فر هیچ بودید و تو این ۵ سال اندازه بودجه تمام ورزش ایران خرج شده تا تیم بی هویت و بی افتخار رو سر و سامان بدن . همین حرف شما نشاندهنده اینه که قهرمانی های این ۵ سال همه اهدایی بوده و پشیزی اررش نداره و اگه همون سال سقوط کرده بودید اعتبارتون خیلی بیشتر از الان بود که مجبور به چنین اعترافی بشید
  • علی پرسپولیسی US ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    واقعا نمیدونم این همه ناله واسه چیه 8سال احمدی نژاد آبی بودرئیس جمهور(بابا محمود)خانواده امام خمینی(ره)آبی وزمان قبل از انقلاب کل رژیم آبی.حالا یه نغرهم قرمز هست .
    • 4444 IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      آخه مگه تو 8 سال چند جام به استقلال به زور داد اینجا طرف بزور هم که شده داره از در و دیوار براتون جام هدیه میده بازی بکنین نکین میخواد فقط جام بهتون بده بقیه تیمها رو تضعیف میکنه کل وزراش لنگیند ولی برعکس احمدی نژاد همه جور وزیر داشت یه سال استقلال قهرمان شد ولی سال بعدش به عمد تضعیفش کردند که شما لنگیا پشتش حرف بزنین
  • حق گو IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    از هواداران پرسپولیس یه خواهش دارم وقتی تیم شما تو ایران و آسیا داره میدرخشه چرا میآید اینجا و خودتون رو خسته می کنید. مگه اینجا هواداران السد و الدحیل قطر یا الهلال عربستان یا تیم های درجه یک شرق آسیا هستند ؟؟؟ بی خیال باشید، وقتی تیم پرسپولیس داره تو ایران و آسیا سروری میکنه چه احتیاجی به کری خونی هست؟؟ کری خونی مال هواداران پانزده تیم دیگه هست. قبل از انقلاب کی قهرمان شد و بعد از انقلاب چی بود و چی شد، مال همون وقت بوده، باید در باره الآن فکر کرد و حرف زد داشتم داشتم رو بزارید کنار دارم دارم رو بچسبید، این که ضرب المثل هست!!!! اینهمه نصیحت می کنند که، فقط باید در لحظه زندگی کرد، یعنی فقط حال رو بچسبید، گذشته مال گذشته بود و آینده هم هنوز نیومده. فعلا با موفقیت های داخلی و آسیایی حال کنید، هر کی هم کمک میکنه دمش گرم چه وزیر چه مردم عادی. کنار هیچ جامی نمی نویسند که با کمک چه کسی بدست آمده، به نظر من هواداران پرسپولیس با این بحث ها فقط زحمات بازیکنان با غیرت پرسپولیس که تو زمین جان بر سر موفقیت تیم میگذارند رو هدر میدهند. پس خواهش میکنم هر چی بقیه میگن فقط یه لبخند بزنید.
    • دختر پرسپولیسی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      درود به شرفت❤❤زیبا گفتی.حقیقت تلخه
  • 4444 IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    حسن کلید یادتون رفت که یه لنگی تمام عیاره و انتخاب وزراش تمایل به رنگ لنگه
  • شمسعلی. IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    این بندگان خدا هم چاره ای ندارن باید یک جورایی خودشان را راضی کنند لذا پای وزیر و وکیل را به میان می آورند در حالیکه پرسپولیس تا به حال سه بار هم دبل قهرمانی داشته که یکبار آن مال رژیم سابق است و یک بار در دهمه ی ۶۰ حتی سه گانه گرفته قهرمان باشگاه های تهران ، قهرمان جام حذفی تهران و قهرمان جام حذفی ایران و دو بار هم در سالهای ۷۸ و ۹۸ دو گانه گرفته است پس بیخود زور نزنید و به قدرت پرسپولیس ایمان بیاورید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی