حمایت رسمی دکتر دادکان از علی کریمی/ پیام ویژه به اعضای مجمع برای مبارزه با فساد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد دادکان به خبرورزشی گفت: علی کریمی اگر انتخاب شد که هیچ، جامعه فوتبال به این اتفاق می‌بالد اما اگر هم به او رای ندادند و انتخاب نشد باز هم من می‌گویم پیروز انتخاب بی‌شک کریمی است.

خبرورزشی - هر بار به فدراسیون فوتبال می‌رسیم و ماجراهای انتخابات، یک نام بیش از هر اسم دیگری در ذهن مردم مجسم می‌شود. او کسی نیست به جز دکتر محمد دادکان؛ مدیر پرتلاش و موفق فدراسیون فوتبال در دهه ۸۰؛ چهره‌ای کاملا فوتبالی با دغدغه‌های اجتماعی قابل تامل. مرد پیروز در تمام نظرسنجی‌های صورت گرفته و مدیری که واقعا جایش در فوتبال ایران خالی است.

از بدسلیقگی مدیران ماست که افرادی مانند دادکان در فوتبال نیستند. مردانی که حرفشان حرف بوده و همیشه پای کار بوده‌اند اما ما عنان فدراسیون فوتبال را در سال‌های گذشته با وجود مدیرانی مانند دادکان به چه کسانی سپردیم؟

در این زمینه بیشتر بخوانید:

در هر حال پس از ثبت نام کاندیداهای فدراسیون فوتبال و قطعی شدن حضور علی کریمی در این انتخابات، همه فوتبالی ها در انتظار اعلام مواضع رسمی محمد دادکان بودند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرورزشی گفت: «انتخابات فوتبال در این مقطع زمانی بدون شک گزینه‌ای بهتر از علی کریمی ندارد. آن چیزی که دنیای حرفه‌ای در مدیریت می گوید انتخاب یک فرد باید شامل تخصص، تجربه، دانش و مقبولیت اجتماعی باشد. کریمی شاید دانش لازم را در مدیریت نداشته باشد اما در زمینه دانش اجتماعی و کسب مقبولیت مردمی از همه کاندیداها جلوتر است.»

ادامه حرف های دادکان را بخوانید که مثل همیشه با عشق و صفا درباره فوتبال سخن می‌گوید: «علی کریمی اگر انتخاب شد که هیچ، جامعه فوتبال به این اتفاق می‌بالد اما اگر هم به او رای ندادند و انتخاب نشد باز هم من می‌گویم پیروز انتخاب بی‌شک علی کریمی است.»

تقاضای محمد دادکان اما از اعضای مجمع این است: «اهالی فوتبال، اعضای مجمع! می‌خواهم به شما بگویم انتخابات را فارغ از فرقه‌گرایی و گروه بازی ببینید و واقعیت‌های فوتبال و جامعه را در نظر بگیرید. اگر من دادکان می‌گویم علی کریمی بهترین گزینه است همه چیز را در نظر گرفته‌ام. کریمی اهل مبارزه با فساد است و این فساد باید از فوتبال و ورزش کشور ریشه‌کن شود. شعار علی کریمی هم برای حضور در انتخابات مبارزه با فساد است. دقت کنید مبارزه با فساد؛ در غیر این صورت خود فوتبال پاک است و این ورزش یک عشق ابدی محسوب می‌شود اما فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید عاری از فساد شوند و یک مدیر مثل کریمی با تمام این مسائل مخرب برخورد کند.»

سخن پایانی دکتر دادکان را بخوانید: «علی کریمی با فساد موجود در فوتبال مبارزه خواهد کرد و این نکته را اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که در بزنگاه تاریخی انتخابات قرار گرفته‌اند به خوبی می‌دانند. حافظه تاریخی بعضی‌ها شاید ضعیف باشد اما تاریخ فوتبال ایران مثل همه ادوار گذشته به این انتخابات هم نگاه می‌کند و هر آنچه اتفاق می افتد در حافظه تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد. اگر آدم‌های مقبول سر کار باشند، امید مردم دوچندان می‌شود. مدیران پاک باعث می‌شوند تا از تعداد پناهده‌های ورزش که متاسفانه امسال، بسیار شاهد این اتفاق تلخ بوده‌ایم کم شود، موج دوپنیگ ورزشکاران فروکش کند و جامعه رو به سلامتی و بهروزی برود.»

در این زمینه بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هادی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    چرا الکی خودمون گول بزنیم با وجود لابی گریی ها علی کریمی هیچ شانسی برای ریس فدراسیون نداره رای نمیاره ریس فدراسیون شک نکنید کیومرث هاشمی کاندیدی مورد نظر وزرات ورزش هست
    • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      آقای دادکان وقتی سرپرست فدراسیون فوتبال شده بود و به نوعی رئیس فدراسیون فوتبال بود در دورانی که برانکو سرمربی تیم ملی بود می رفت و خودش هم روی نیمکت تیم ملی ایران می نشست. کجای دنیا سرپرست و رئیس فدراسیون یک مملکت می رود و روی نیمکت تیم ملی می نشیند. ضمنا آقای دادکان که حرف از مبارزه با فشاد می زند چرا درباره جام های جعلی و مهندسی شده ای که پرسپولیس در این سال ها گرفته سکوت اختیار کرده؟ چرا درباره حمایت بی چون و چجرای وزیر ورزش از پرسپولیس سکوت اختیار کرده؟ چرا درباره نشست و برخاست علی کریمی با حسین هدایتی سکوت اختیار کرده؟ چرا آقای دادکان و آقای علی کریمی برای تمامی مواردی که گفتم و همگان می دانند هر دو سکوت اختیار کردند؟ آیا این به این دلیل نیست که پرسپولیس برای هر دو نفر این ها خط قرمز است و اگر پرسپولیس و پرسپولیسی ها از انواع رانت ها استفاده کنند از نظر آن ها مجاز است اما برای دیگران حکم فساد را دارد.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      علی کریمی دیپلم داره و چیزی از غلم مدیریت نمی دونه. حتی در مجامع بین المللی برای کشور ایران افت داره که بگن رئیس فدراسیونش دیپلم داره. اصلا با داشتن دیپلم به علی کریمی در مجامع فوتبالی کرسی نمیدن. الان که دکتر دادکان از علی کریمی حمایت کرده به چه دلیله. مگه دادکان نمیگه باید با فساد مبارزه بشه. یکی از نشانه های فساد حضور فردی با مدرک دیپلم در جایگاهیه که نیاز به مدرکی حداقل فوق لیسانس داره با تجربه چندین سال مدیریت. چطور آقای دادکان می خواد فردی که دیپلمه و نه مدرک مدیریت داره و نه تحصیلات آکادمیک داره و نه سابقه و تجربه مدیریت داره بشه رئیس فدراسیون این مملکت. اصلا حرف های دادکان و عملش با هم تناقض داره
    • میلاد IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      ترس شدید علی کریمی از مناظره در تلویزیون مشخص شد. سانسور هم بهونه بود چون از کاندیداها دعوت شده بود برنامه های خودشون رو برای آینده فوتبال به مردم ارائه بدن. همچنین ازشون خواسته شده بود سابقه مدیریتی خودشون و میزان تحصیلاتشون رو برای مردم ارائه بدن که علی کریمی فاقد همه این ها بود. فقط یک مشت لنگی پشت این آقا جمع شدن که فوتبال مملکت رو دست خودشون بگیرن تا بتونن هم به پرسپولیس خدمت بیشتری بکنن و هم طبق سلیقه خودشون افراد رو در جایگاه های مختلف بچینن که به احتمال زیاد 99 درصدشون لنگی هستن. اگه علی کریمی رئیس فدراسیون بشه فاتحه تمامی تیم های مدعی قهرمانی در لیگ برتر خونده است. همه دیدیم که وقتی وزیر پرسپولیسیه چقدر جام جعلی به این تیم دادن حالا شما فکر کنید فدراسیون هم بیفته کلا دست لنگیا.
    • پیمان IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      امثال دادکان می دونن راهی به فدراسیون ندارن برای همین علی کریمی که بین پرسپولیسی ها محبوبیت داره را جلو انداختن تا بعد از رای آوردن خودشون رو به فدراسیون برسونن. بعد از رسیدن علی کریمی و مهدی مهدوی کیا به فدراسیون، پای دادکان و علی پروین و امثال اینها به فدراسیون و اعمال نظر در تصمیم گیری های فوتبال باز می شه. قشنگ فدراسیون می افته تو مشت پرسپولیسی ها.
  • حاج رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    عجیب است. به نظر می رسد ریشه کن کردن فساد در فوتبال این سرزمین به جز دانش و تخصص که جناب علی کریمی ندارند، نیاز به پوست کلفت و روحیه جنگندگی و شکیبایی دارد که از قضای روزگار اینها را هم علی کریمی ندارد. یک روحیه شکننده و دمدمی مزاج و آغشته به چاشنی قهر و رها کردن و بی سرانجام گذاشتن کار در مواقع فشار نمی تواند ریشه فساد را در این فوتبال از بین ببرد. این نوشته حامل پشتیبانی از دیگر نامزدها نیست.
    • منطق IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      عوضش شرافت داره که تو این مملکت پیدا نمیشه. بقیه موارد با مشاوره های درست قابل حله. شما هم کاملا رنگی به قضیه نگاه میکنی فقط و تعصب باعث میشه آدم تعقل نکنه و شرافت رو زیر پا بذاره
    • کامبیز IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      علی کریمی رو می زنید؟ کدامیک بیایند؟ یادم نمی رود کریمی به ساکت گفت فدراسیون اساسنامه ندارد و ساکت در کمال قاطعیت گفت اساسنامه داریم و بعدا مشخص شد چه کسی دروغ می گوید. یا همین قرارداد ویلموتس نشانه بارز توانایی مدیریت کسانی هستند که سالها تجربه کرده اند، یعنی اگر مادربزرگ بی سواد من هم اونجا بود این قرارداد رو نمی بست.
    • christ AT ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      رنگ فقط ی ثانیه ش بود. فقط ببین تو آلمان کیا میشن ریس باشگاه و فدراسیون....همه فوتبالیستهای قدیمی.
    • حامد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      همه اینارو خودت کشف کردی؟؟؟ دوست عزیز اینکه شما بخاطر رنگی بودن یک نفر رو دوست ندارید دلیل بر بد بودن اون نیست کاش یه استقلالی مثل زرینچه یا امثالهم شرکت میکرد تاشاید شماهام راضی میبودید
    • تاج آسیا IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      حاج رضا اگر قدیمی باشی و سنی ازت گذشته باشه پس بهت نمیاد اینقدر ساده لوحانه، مغرضانه و با تعصب کور به قضایا نگاه کنی ، یه فوتبالی حالا از استقلال باشه یا پرسپولیس مطمئنا خیلی خیلی بهتر این افراد نالایقی هست که الان ادعای دانش دارن. دانش و تخصص به چه دردی میخوره وقتی تو مناصب دیگه هیچ موفقیتی نداشته باشی که دقیقا این افراد مدیر با دانش، همینن! کریمی موفقیتش در رشته ای که بلده مشخصه ضمن اینکه صداقتش زبانزد هست و برای فوتبال ما که دقیقا مشکلش همین عدم صداقت و شفافیت هس، بهترین گزینه کریمی هست. وقتی مدیری مثل دادکان کریمی رو تایید می‌کنه حرف امثال من و شما حباب روی آب هس. روحیه شکننده ای که میگین برعکس بنظرم روحیه سرخم نکردن علی کریمی زبانزد هست و همین روحیه باعث شده زیر بار هر دلالی و فسادی نره، این صفات که فرمودین احیانا برعکس نگفتین؟! کدوم روحیه شکننده و غیرجنگنده ای می‌تونه بهترین بازیکن آسیا بشه و به بایرن بره؟ کدوم بازیکن غیر جنگنده ای در زمان خداحافظی سر از شالکه بوندسلیگا درمیاره؟!!! هوادار با بصیرت باشیم
  • علی غریبی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    اون آقایی که رئیس جمهور میشه چندین وچند مشاور ومعاون زبده در تمامی بخش وقسمتها داره پس قرار نیست یک رئیس تمامی امورات محوله را به تنهایی وبدون هیچگونه مشاوره‌ای انجام بده، کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بود مشاور و معاون اولش ودست راستش تاج بود، تاج رئیس فدراسیون بود ساکت معاون اقتصادی اش بود الغرض هیچ دستی به تنهایی صدا نداره دراینکه کریمی آدمی سالم و مردمی که سرد و گرم چشیده است وخاک خورده همین فوتباله فقط ای کاش روسای هیات ها و واجدین شرایطی که آرا آنها مهمترین عضو فدراسیون فوتبال را منتخب می نماید فارغ از هرگونه زد وبندی شایسته سالار باشند وبه بهترین رای دهند امیدوارم رئیس آینده فوتبال ما از طریق انتخابات بر کرسی طبقه پنجم ساختمان سئول جلوس فرمایند وانتصاباتی از قبل برنامه ریزی شده در کار نباشد. اعضای محترم هیات ها وبقیه رأی دهندگان چشم ما دوستداران فوتبال به وجدانهای بیدار شماست.
  • ملا نصرالدین DE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    یک شهروندی محترم در همین مورد امروز نوشت: <> ولی این شهروند محترم از کجا میداند, که بر خلاف ظاهر موضوع , که در باطن کاندید دلبخواه خود وزارت ورزش کسی نباشد, بجز همین آقای ع.ک؟؟؟ همگی این کاندید ها هر کدام در بخشی و به نوبه خود و بنوعی در فساد های متنوع این فوتبال ایران در این سالهای اخیر, چه در رابطه و تیم ملی و چه در مورد و نفوذ اشکار و مستقیم وزارت ورزش در تیم قرمزی کامل وابسته , شریک و دخیل بوده اند. این یک توهم بزرگ و نامفهوم است, که متاسفانه اکنون گربیان خیلی ها را در ایران هم مانند آقای دادکان محترم را هم گرفته است, باین امید , که یکی از این آقایان کاندید (ع.ک.) میخواهد و یا میتواند با فساد گسترده وریشه دار فوتبال ایران مبارزه و یا مقابله کند. فوتبال ایران در این چند ده از گذشته از ریشه گسترده آن سیاسی بوده و خواهد بود و این معنای واقعی فساد بزرگ فوتبال ایران است!!!
    • مافیای کیسه IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      بازم حاشا به شرف اون ملانصرالدین اوریژینال .....
    • علی غریبی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      شمای کیسه کش همیشه متوهمانه به قضایا نگاه می کنید یعنی افکار شما همگی نشأت گرفته ازتعلق خاطر به رنگ پیراهن تیم مورد علاقتون هست جوری به مسئله نگاه کردین که حتی عقل جن نیز در واکاوی مسئله عاجزه از دخیل دانستن وزیر بیچاره در به قدرت رسیدن تیم رقیب وحتی موفقیت این تیم در آسیا نیز متوجه جناب وزیر میدانید کم مونده به این نتیجه برسید که سرمربی وسرپرست تیمتون (جناب مظلومی)هم بابت نتیجه نگرفتن تیم مورد علاقتون دارن به عمد رفتار کرده وبه بازیکنان میگن که بازی را بازید!!!!عالم همه میدونن که اگه دست مسؤلین محترم بود که کریمی کاندیداتوری اش تایید نمیشد وبه هیچ وجه اساس نامه فدراسیون فوتبال اصلاح نمیشد که یک فوتبالی بتونه ورود کنه به‌عنوان کاندید...
  • reza IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    نمی دونم تا کی قراره همچی رو رنگی نگاه کنیم همه می دونند علی کریمی رو راست هست و به حرفش عمل می کند و حتما با فساد در ورزش مبارزه می کند من خودم استقلالی هستم و به بعضی از دوستان استقلالیم می گویم اینجا جای کری و رنگی نگاه کردن نیست و از یک آدم درست و صادق که فوتبالی هم بوده و مطمئنا ایده های نو رو هم به فوتبال خواهد آورد باید حمایت کرد فوتبال ما نیاز به یه خون تازه دارد
  • ادریس مرادی US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    ایمان دارم آقای حاج رضا شما هم یکی از همان دست های کثیف پشت پرده ورزش هستید کسایی که باعث شدن ورزشی ها خونه نشین بشن و حال فوتبال ایران رو به این روز بندازن که مضحکه دست خارجی ها بشیم وچشم آبی ها ویکی مثل کیروش بزرگ (یادی کنیم از آقای عمو تاج گرانقدر و رفقاش ) بیاد همه کاره ی ما بشه و سیاسی های فوتبال زده ی فدراسیون هم براش پادویی کنن. باسپاس
  • محمود IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    واقعا دوست دارم علی کریمی رئیس فدراسیون بشه.تجربیاتی که علی کریمی و مهدوی کیا تو این سالها داشتن و انگیزه ای که دارن تا کارو درست و حرفه ای انجام بدن و البته آشناییشون با فوتبال و نیازهای اون باعث میشه فوتبال ما پیشرفت کنه.مثلا به نظرتون کریمی و مهدوی کیا راضی میشن کسی مثل ویلموتس سرمربی تیم ملی بشه یا اجازه میدن تیم ملی با شرایط و امکانات مبتدیانه برای بازی ها آماده بشه؟ولی افسوس .هممون میدونیم نمیزارن این اتفاق بیافته.جالب اینجا است که مخالفین علی کریمی ادعا دارن کریمی تجربه نداره.ولی نمیگن مدیریت امثال تاج و کفاشیان شده قرارداد ویلموتس.شده وضع افتضاح تیم های پایه و داوری و برگزاری مسابقات و ...........واقعا افسوس
  • سهراب PL ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    عده ای از شما تاجیها و احیاناً سپاهانیها و تراکتوریها که از دق دلی پرسپولیس دارین با علی کریمی مخالفت میکنین، نمیدونین با این جوسازی ها دارین چرخ های مافیای فوتبال ما رو روغنکاری میکنین. همش بهونه ی مدرک کریمی و نداشتن سابقه ی مدیریتی ش رو توی بوق میکنین. حالا که یه فرد واقعاً دلسوز و کاردان مثل دکتر دادکان ازش حمایت کرده دارین راست و دروغ سرهم می کنین که حمایت دکتر دادکان از اون رو کمرنگ کنین. میخوام بدونم در علم فوتبال شماها بیشتر میدونین یا دادکان؟ اون که هم تجربه ی فوتبالیست بودن رو داره و هم دانش ورزشی و هم سابقه ی مدیریت. شما بیشتر تشخیص میدین با دکتر دادکان؟ تازه کریمی در علم مدیریت باشگاهها و دانش مربیگری یلی مثل مهدوی کیا رو داره که کل کشورهای عربی آرزوی داشتنش رو دارن. تازه بزرگی مثل دادکان راحت به کریمی مشاوره میده. یه خرده خجالت هم خوب چیزیه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی