نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سویا – بارسلونا؛ بازی مرگ و زندگی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بارسلونا همچنان در تلاش است تا حداکثر امتیازها را بگیرد و به اتلتیکو و رئال نزدیک شود، به همین دلیل هم ۳ امتیاز نبرد با سویا برای‌شان حیاتی خواهد بود.

خبرورزشی - دومین بازی عصر شنبه از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لالیگا به‌نوعی تکلیف ضلع سوم قهرمانی را مشخص خواهد کرد. ضلعی که از بین بارسای مهمان و سویای میزبان انتخاب خواهد شد. فقط برد می‌تواند این تیم‌ها را به رئال یا اتلتیکومادرید نزدیک کند، درصورتی که تساوی سویا و بارسا را باهم خواهد کشت. 

سویا
فقط ۲ امتیاز فاصله بین سویا و بارساست و تکلیف این فاصله می‌تواند امروز در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان مشخص شود. سویا در جریان رقابت‌های لالیگای امسال فرم چشمگیری داشته است. آنها از ۲۳ مسابقه خود ۱۵ برد، ۳ تساوی و ۵ باخت برای جمع‌آوری ۴۸ امتیاز به دست ‌آورده‌اند که باعث شده در جایگاه چهارم جدول قرار گیرند و چشم به پیشروی بیشتر داشته باشند. شاگردان جولن لوپتگی با یک بازی عقب مانده نسبت بارسا تنها ۴ امتیاز با رئال‌مادرید در رده دوم فاصله دارند. در حالی که از آن طرف ۷ امتیاز با رئال سوسیه‌داد در رده پنجم فاصله‌گذاری کرده‌اند که این یعنی در جمع چهار تیم برتر موقعیت امنی دارند. سویا اکنون با بازی‌های پشت‌سر هم با بارسا روبه‌روست زیرا هفته آینده نیز در بازی برگشت نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری هم به مصاف حریفش خواهد رفت. در داخل کشور اگرچه اوضاع تیم لوپتگی خوب است و همچنان رقبا را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما آنها در لیگ قهرمانان کارهایی دارند که باید انجام دهند. در بازی رفت مقابل دورتموند در ۱۷ فوریه یک شکست خانگی با نتیجه ۳-۲ را متحمل شدند و برای ماندن در جام باید چشم انتظار بازی برگشت باشند. 

بارسلونا
بارسا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل الچه در چهارشنبه هفته گذشته به مسابقه حساس با سویا می‌رسد. غول‌های کاتالان به‌جز شرایط جدولی در لالیگا، در لیگ قهرمانان هم اشتراکاتی با تیم مقابل‌شان دارند. آنها مانند سویا با خطر حذف لیگ قهرمانان روبه‌رو هستند و در بازی رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴- یک در خانه به پاری‌سن‌ژرمن باختند. از این واقعیت دور نیستیم که بارسا در این فصل هم در زمین و هم در پشت صحنه با مشکلاتی روبه‌رو شده است. با این حال آنها از ابتدای ماه دسامبر در لیگ شکست نخورده‌اند و در ۹ بازی اخیر خود در لالیگا موفق به کسب ۸ پیروزی شده‌اند تا فاصله خود را با تیم‌های بالاتر در جدول کم کنند. شاگردان کومان در حال حاضر سوم هستند با ۲ امتیاز فاصله از رئال‌مادرید. در حالی که آبی‌واناری‌ها تنها ۵ امتیاز از اتلتیکو صدرنشین فاصله دارند و این نشان می‌دهد در این مرحله چالش قهرمانی غیرممکن نیست. لازم به ذکر است بارسا در این فصل چهارمین تیمی بوده که رکورد خارج از خانه در لالیگا را به خود اختصاص داده است. 

مصدومان و محرومان
لوکاس اوکامپوس که امسال ۷ گل برای سویا به ثمر رسانده همچنان به دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب بیرون است. مارکوس آکونا هم با مشکل همسترینگ روبه‌روست و نمی‌تواند بازی کند. با این وجود حضور منیر الحدادی و ایوان راکیتیچ مقابل تیم سابق خود برای هواداران دو تیم جالب خواهد بود. رونالد کومان نیز طبق عادت همیشگی خود باید تیم را بدون فیلیپه کوتینیو، آنسو فاتی، رونالد آرائوخو و سرژی روبرتو چیدمان کند. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی