مربیان و بازیکنان خارجی به فوتبال ایران برمی‌گردند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر بازگشت دوباره بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ایران و البته واضح و مبرهن است که باید قانونی مصوب شود که بازیکنان درجه ۲ و ۳ خارجی نتوانند دوباره با هنرمندی دلال‌ها وارد ایران شوند و چندی بعد ما را در فیفا محروم کنند. 

خبرورزشی - وقتی پرسپولیس و استقلال نتوانستند پول برانکو و کالدرون و استراماچونی را بدهند و وقتی مهدی تاج آن قرارداد عجیب و غریب را با مارک ویلموتس بست، وزارت ورزش و سپس فدراسیون و سازمان لیگ به این نتیجه رسیدند که صورت مسئله را پاک کرده و حضور تمام مربیان و بازیکنان خارجی را در فوتبال ایران منع کنند!

اثرات این تصمیم صد درصد غلط و غیر فوتبالی را خیلی زود و در همین لیگ بیستم دیدیم جایی که به اذعان همه کارشناسان و اهل فن سطح فنی بازی‌ها به شدت پایین آمد و حتی تیم‌های مدعی قهرمانی نسبت به فصل گذشته خودشان بازی‌های به مراتب ضعیف‌تری را به نمایش گذاشتند. 

این مسئله حتی صدای بعضی از نمایندگان فوتبالی مجلس را درآورد و مثلاً قاضی‌زاده هاشمی گفت به زودی قانون منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی منتفی می‌شود. البته باید دید واکنش فدراسیون جدید به این مسئله چیست و چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد اما هر چه هست از این قانون من‌درآوردی نمی‌توان دفاع کرد. همین معدود بازیکنان خارجی نظیر دیاباته و کی‌روش استنلی و... هم به این خاطر هنوز هستند که از سال گذشته بوده‌اند و در واقع قرارداد جدیدی نبسته‌اند. مسلماً حضور آنها به بالاتر رفتن سطح فنی لیگ برتر ایران کمک کرده است همان‌طور که حضور امثال برانکو و استرا و... باعث بالاتر رفتن سطح مسابقات شده بود و حتی مربیان ایرانی را به تحرک بیشتر وا می‌داشت. 

حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر بازگشت دوباره بازیکنان و مربیان خارجی و البته واضح و مبرهن است که باید قانونی مصوب شود که بازیکنان درجه ۲ و ۳ خارجی نتوانند دوباره با هنرمندی دلال‌ها وارد ایران شوند و چندی بعد ما را در فیفا محروم کنند. 

هیچ‌کس نمی‌گوید چرا امثال دیاباته با اینکه مدام مصدوم است، به ایران آمده‌اند اما در مورد امثال بودروف، بودیمیر، دی کارمو و...  همیشه حرف و حدیث‌هایی وجود داشت و دیدیم که نظر منتقدان درست بود. به طور طبیعی دلال‌ها دوست دارند بازیکنان بنجل را به فوتبال ایران بیاورند اما به قول معروف مدیران باشگاه‌ها باید عاقل و البته سالم باشند و اجازه ندهند که به بهانه ورود بازیکنان خارجی، دلال‌ها جولان بدهند. در همه جای دنیا بازیکنان خارجی هستند اما بازیکنان خارجی با کیفیت نه کسانی که از بازیکنان خودمان هم ضعیف ترند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    بجای وضع چنین قوانین مضحکی از مدیرانی که وارد این دوباشگاه یا فوتبال میشن تعهد بگیرید که هرگونه ضرر و زیان و خسارتی که وارد میکنن باید از جیب خودشون بپردازن والسلام، میتونن یا علی نمیتونن به سلامت... الان امیرحسین فتحی کجاست؟ دوتا پرونده مربی و چهارپنج تا پرونده بازیکن خارجی بخاطر جهالت یا فساد این آقا و اربابش به بیت المال تحمیل شد تهشم توسط اربابش رفت شد رییس مجموعه انقلاب
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    وحشت به جان لنگیها افتاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی