نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سیدجلال: امسال سخت‌ترین سال پرسپولیس خواهد بود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاپیتان پرسپولیس به خبرورزشی گفت: اولین رقیب سخت‌ترین رقیب است و در حال حاضر تمام فکر و ذکر من روی سایپاست که تیم بسیار دونده و قدرتمندی است. البته ما هم برای سه امتیاز این مسابقه بازی خواهیم کرد.

خبرورزشی - سیدجلال حسینی را سال‌هاست می‌شناسم. از زمان بازی در ملوان اسمش سر زبان‌ها افتاد و اولین مصاحبه بلند او را خودم گرفتم و امروز اعتراف می‌کنم از آن روز تا امروز ذره‌ای تفاوت در رفتار، کردار و گفتارش ندیده‌ام. او که بدون شک یکی از بهترین مدافعان میانی نسل خود است. اغراق نیست اگر بگوییم در تاریخ فوتبال ایران کمتر مدافعی مثل او قدرت حضور رهبرمأبانه، توانایی خواندن بازی و کنترل نبض خط دفاعی تیمش را در دوران حضور در پرسپولیس داشته است. در چهار، پنج سال گذشته برای باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس نقش یک کاپیتان، یک صخره، یک گلزن، یک قهرمان و یک امید را داشته و رهبری تیمش را در چهار قهرمانی پی در پی لیگ برتر و دو فینال لیگ قهرمانان آسیا عهده‌دار بوده است. 

از همه این مسائل مهم‌تر دقت نظر، هوشیاری و موقعیت‌سنجی سیدجلال حسینی در بیرون زمین مسابقه، در زمین تمرین یا رختکن تیمش است. به فلان بازیکن می‌گوید «تا زمانی که گل نزدی مصاحبه نکن!» به آن یکی که در بحران به سر می‌برد امید و دلداری می‌دهد و کمک می‌کند به دوران اوج برگردد. اما همان بازیکن جوان را با پسوند «آقا» صدا می‌زند تا طرف یاد بگیرد در پرسپولیس به همه احترام بگذارد و... خلاصه حواسش به عنوان بزرگ‌تر و کاپیتان به همه چیز هست. 

شاید تفاوت برخی تیم‌های قدرتمند که در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند جام بگیرند در وجود همین کاپیتان سید حسینی باشد. کاپیتانی که با ۸ عنوان قهرمانی لیگ برتر پرافتخارترین بازیکن فعلی لیگ باشگاهی ماست و بعید هم به نظر می‌رسد حالا حالاها کسی بتواند رکورد او را بشکند. البته سیدجلال حسینی هم مثل هر بازیکن یا انسان دیگری ایراداتی شاید داشته باشد اما در این فوتبال و به لحاظ حرفه‌ای نادر و یگانه به نظر می‌رسد. این جمله یک تعریف بی‌جا و بیش از حد از یک ستاره فوتبال نیست بلکه به واسطه حدود ۲ دهه دوستی و شناخت از سیدجلال حسینی است. تا انتهای این مصاحبه ما را همراهی کنید تا خیلی چیزها دستگیرتان شود.

حسینی: امسال سخت‌ترین سال پرسپولیس خواهد بود

قهرمانی نیم‌فصل را تبریک می‌گوییم. این موضوع چه دستاوردی می‌تواند برای شما داشته باشد؟
به هر حال تیمی که قهرمان نیم‌فصل می‌شود از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهد شد. ما پس از رسیدن به فینال آسیا، قبل و بعد از بازی با اولسان مشکلات زیادی را پشت ‌سر گذاشتیم ولی با تلاش بچه‌ها و کادر فنی برگشتیم؛ برگشتیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. منتهای مراتب الان وقت جشن گرفتن برای قهرمانی نیم‌فصل نیست!

چطور؟!
۱۵ هفته سخت و دشوار باقی ‌مانده است. نباید قهرمانی نیم‌فصل ما را گول بزند. ما ۱۵ بازی سخت و دشوار پیش‌ رو داریم و هر بازی هم یک فینال خواهد بود. 

یعنی بازی روز دوشنبه شما و سایپا هم یک فینال برای پرسپولیس است؟!
شک نکنید! اولین فینال ما برابر سایپاست. در بازی رفت هم سایپایی‌ها نمایش خوبی برابر ما ارائه دادند. ابراهیم صادقی تیم جوان و خوبی ساخته است که خیلی می‌دوند بنابراین باید با حواس کامل و ششدانگ جلوی این تیم بازی کنیم. 

هر وقت با سیدجلال حسینی هم‌صحبت می‌شویم یا خودش مصاحبه می‌کند یک جمله را تکرار می‌کند و آن هم سخت بودن کار است. اینکه همیشه می‌گویی کارمان امسال خیلی سخت‌تر است و... این جمله خیلی کلیشه‌ای نشده است؟
اتفاقاً سؤال خوبی پرسیدید! فکر می‌کنم یک بار دیگر به خود شما گفته باشم چرا این جمله را تکرار می‌کنم. من از شما می‌پرسم به دست آوردن اولین قهرمانی یک تیم آسان است؟!

قطعاً هیچ قهرمانی آسان نیست!
حالا دوباره می‌پرسم دفاع از آن قهرمانی در سال دوم چقدر سخت خواهد بود؟

قدر مسلم سخت است. یک مثل ورزشی وجود دارد که می‌گوید قهرمانی سخت است و حفظ آن سخت‌تر!
دقیقاً همین‌طور است. حالا اگر قرار باشد برای سال سوم قهرمان شوید کار شما سه برابر سخت‌تر خواهد شد. چهارمین بار می‌شود چهار برابر و حالا اگر بخواهیم پنجمین قهرمانی را به دست بیاوریم باید ۵ برابر بجنگیم چون کار ۵ برابر سخت‌تر می‌شود. من بی‌دلیل این حرف را نمی‌زنم و باز هم تکرار می‌کنم که امسال سخت‌ترین سال پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهد بود. 

حسینی: امسال سخت‌ترین سال پرسپولیس خواهد بود

این جمله تکراری یک نوع گوشزد برای بازیکنان جوان‌تر تیم هم می‌تواند باشد؟
قبل از همه برای خودم تکرار می‌کنم! ما بازیکنان خوب، فهیم، حرفه‌ای و جنگنده‌ای داریم که همه چیز را خوب می‌دانند. من فقط واقعیت‌های موجود را می‌گویم. 

ظاهراً یکسری مشکلات مالی هم وجود دارد؛ این‌طور نیست؟
در این رابطه خیلی دوست ندارم صحبت کنم. ان‌شاءا... با تلاش مسئولان و مدیران همه چیز حل می‌شود. این پرسپولیس و بازیکنانش شایسته بهترین‌ها هستند. 

مربیان پرسپولیس از جمله یحیی گل‌محمدی و حمید مطهری از تو به عنوان یک ستون و سمبل در تیم یاد کرده و در مصاحبه‌های خود همیشه از سیدجلال حسینی تعریف می‌کنند؛ در این رابطه صحبتی نداری؟
آقایحیی و آقای مطهری لطف دارند اما ما یک تیم هستیم، من هم یک نفر در جمع ۲۰ بازیکن روز مسابقه هستم. تلاش می‌کنم در کنار همبازیانم عملکرد خوب و مؤثری داشته باشم. فوتبال یک بازی گروهی و تیمی است و یک بازیکن نمی‌تواند به تنهایی تعیین‌کننده باشد. 

این که تواضع تو را نشان می‌دهد، به هرحال به عنوان کاپیتان هم تیم را خوب جمع و جور می‌کنی و این موضوع در پرسپولیس مشهود است.
تیم ما کادر فنی و بزرگ‌ترهای خوبی دارد. من خودم چنین تصوری ندارم و خوشحالم کنار همبازیانی هستم که با تمام وجود تمرین و بازی می‌کنند. 

خیلی‌ها معتقدند سیدجلال حسینی ۳۹ ساله با این آمادگی می‌تواند حداقل دو یا سه سال دیگر هم با قدرت بازی کند؟
تا خدا چه خواهد. در ورزش حرفه‌ای چیزی مشخص نیست و فعلاً تلاش می‌کنم بازیکن مثمرثمری برای پرسپولیس باشم. 

به عنوان سؤال آخر فکر می‌کنی سرسخت‌ترین رقیب پرسپولیس در فصل جاری کدام تیم باشد؟
اولین رقیب سخت‌ترین رقیب است و در حال حاضر تمام فکر و ذکر من روی سایپاست که تیم بسیار دونده و قدرتمندی است. البته ما هم برای سه امتیاز این مسابقه بازی خواهیم کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کی روش IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    هرسال میگه امسال سخت ترین سال پرسپولیسه
    • رضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      حال آدم با این حرفها بهم میخوره . این شده حرف هر سال این بنده خدا به اضافه اینکه اینا نمیخوان ما قهرمان شیم . واقعا شرم اوره
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    کاپیتان قراره کارمون سخت تر هم بشه،با رئیس و معاونی که آمار پرسپولیس و عیسی رو به النصر و afc داد
  • میلاد سرخ US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    آقای جلال حسینی کاپیتان پر افتخار ارتش سرخ ایران شما مطمئن باشید امسال پرسپولیس راحت تر از سالهای قبل قهرمان می شود چون در بین مدعیان قهرمانی با تاکتیک ترین تیم است با کادری با دانش و مجرب و بازیکنانی با تجربه و عاشق ، به آن اضافه کنید ترابی ، آقای ال کثیر ، شهریار مغانلو و شاید بازیکنانی دیگر ،
  • خواننده IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    البته تا مردادماه . چون دیگه بعد از اون بابا مسعود نیست . فدراسیون هم مالید متاسفم دیگه نمی تونید با داوران هماهنگ کنید. داروی تقویتی و مکمل هم چقدر گرون شده.
  • نعمتی DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    شما با تیم نوجوانان خودتون هم بیایید برناه میشید .هر کسی شک داره بازی دیروز رو نگاه کنه داور تمام حملات سایپا رو تو نطفه خفه میکرد تو حدود ۱۵ دقیفه ۷ تا خطای اشتباه گرفت .بازیکنان پیروزی یه کاری رو تمرین کردند و همیشه انجام میدن و اونم دغل کاریه خودشون خطا میکنن بعد بلافاصله داد می زنند و خودشونو پرت میکنند زمین .یا وقتی توپی رو از دست میدن خودشونو زمین میزنند و فریاد می کشند داور هم بلافاصله خطای حریف رو میگیره .تمام هجوم حریفان رو تو اول حمله اینجوری ناکام می کنند و داور هم بلافاصله حمایت میکنه و سوت میزنه .این کار رو با تیم امیدتون هم میتونید انجام بدید و راحت قهرمان خواهید شد .داور تو ورزش فوتبال حتی بدون احتیاج به گرفتن پنالتی می تونه یه تیم رو برنده یا بازنده کنه .چیزی که ما داریم عینا می بینیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی