توضیح کمیته استیناف درباره محکومیت پرسپولیس در پرونده سوشا
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده سوشا مکانی ارائه کرد.

خبرورزشی - علیرضا صالحی درباره دلیل افزایش یافتن مبلغ محکومیت باشگاه پرسپولیس از سوی کمیته استیناف در پرونده سوشا مکانی اظهار داشت: رأی کمیته استیناف درباره این پرونده در آبان ماه صادر شده و تمام مدارک هم برای صدور این رأی بازبینی شد. اینکه باشگاه پرسپولیس به عنوان بدهکار نتواند بدهی‌اش را پرداخت و پنجره‌اش بسته شود با ما نیست. در کل اجرای هر رأیی به عهده کمیته استیناف نیست و مربوط به کمیته بدوی می‌شود. من هم در جریان نیستم نحوه اجرای حکم به چه شکل است. 

وی درباره اینکه آیا کمیته استیناف می‌توانست مبلغ رأی صادره شده از سوی کمیته وضعیت را افزایش داده و محکومیت پرسپولیس را تشدید کند، گفت: اینجا ورای آئین‌نامه کمیته انضباطی است. طبق مقررات کمیته انضباطی و اخلاق، کمیته استیناف نمی‌تواند مجازات را تشدید کند. این امر در ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی آمده اما در این پرونده بحث مطالبات و دعاوی حقوقی مطرح شده و رأی مکانی تنبیهی نیست. مجازاتی اعلام نشده که بخواهیم آن را تشدید کنیم.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فرض کنید یک نفر با ارائه دادخواست دعوایی را مطرح و به صورت مثال می‌گوید ۵۰۰ میلیون تومان طلب دارد. دادگاه بدوی یا کمیته وضعیت می‌گوید فقط مستحق دریافت ۲۰۰ میلیون تومان هستی و استحقاق دریافت ۳۰۰ میلیون را نداری. سپس این فرد به رأی صادره اعتراض می‌کند. اگر پرونده در مرجع بالاتر یا کمیته استیناف نظرخواهی شد و طبق رأی این کمیته، تجدیدنظرخواه مستحق دریافت ۳۰۰ میلیون تومان دیگر هم بود مشکلی وجود ندارد. 

بیشتر بخوانید:

صالحی افزود: پرونده مکانی هم در زمره مجازات‌ها نیست که بخواهیم بحث تشدید رأی را مطرح کنیم، بلکه بحث مطالبات بود. برخی مواقع فردی می‌گوید من ۵۰۰ میلیون تومان طلب دارم و کمیته استیناف برای پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان رأی می‌دهد. در اینجا می‌توان گفت کمیته استیناف ۲۰۰ میلیون تومان اضافی را از کجا آورده و این اقدام خلاف است. 

وی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی است سوشا مکانی از سوی کمیته انضباطی این باشگاه به دلیل پرونده‌ای که در دادسرا برای وی به وجود آمد جریمه شده و طبق همان رأی مستحق دریافت ۸۰۰ میلیون تومان نیست، توضیح داد: هر چه بود یا نبود در جلسه کمیته استیناف مطرح شد و رأی خود را براساس رسیدگی به آن مدارک صادر کردیم. کاری هم به رأی کمیته انضباطی پرسپولیس نداشتیم، زیرا رأی ما براساس حکم کمیته بدوی یا تعیین وضعیت صادر شده است. 

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره اعتراض‌ها و انتقادهای مطرح شده نسبت به افزایش مبلغ رأی این پرونده گفت: در جریان این اعتراض‌ها و انتقادها نیستم و چیزی هم ندیده‌ام.

صالحی درباره اینکه سوشا مکانی در روزهای اخیر با لحن نه چندان مناسب باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را تهدید به شکایت به AFC کرده توضیح داد: این موضوع در حیطه صلاحیت کمیته اخلاق است و این کمیته باید به موضوع ورود کند. رسیدگی به چنین امری از حیطه صلاحیت کمیته استیناف خارج است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    خیلی شما خوبین خودتون محروم ش کردین درست یا غلط. حالا میگین بابت اون محرومیت هم بهش مزد بده!
  • مهدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    اول به خاطر شلوار باب اسفنجی ۶ ماه بازیکن را محروم میکنن بعد همون افراد بی هویت که بازیکن را محروم کردن رای به نفع بازیکن میدن که پول اون ۶ ماهی که ما محرومش کردیم را باید باشگاه بده و کاری به رای انضباطی پرسپولیس نداریم دقت کنید تا بفهمید با چه افرادی طرف هستیم افرادی که از انسان بودن فقط پول زیر میزی را میدونن چیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی