نتیجه نظرسنجی جدید در کشور ژاپن/ مردم علاقه‌مند اما مخالف برگزاری المپیک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مخالفان برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ در کشور ژاپن بیشتر از موافقان است، اما به طور کلی مردم این کشور موافق برگزاری المپیک در کشورشان در سال دیگری هستند.

خبرورزشی - دولت ژاپن در حال برنامه‌ریزی است که از ورود تماشاگران خارجی به مسابقات المپیک ۲۰۲۱ توکیو جلوگیری کند که دلیلش هم به شیوع روزافزون ویروس کرونا در این کشور برمی‌گردد. گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد بیشتر ژاپنی‌ها مخالف برگزاری بازی‌های المپیک در زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور هستند.

تصمیم نهایی در این مورد قرار است همین ماه و بعد از مذاکرات با کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر طرف‌های مشارکت‌کننده گرفته شود، این خبری بود که روزنامه ژاپنی «ماینیچی» منتشر کرد و مدعی شد چندین منبع که نخواستند نام‌شان فاش شود، این خبر را تأیید کرده‌اند. دولت فعلاً در حال بررسی این موضوع است که آیا تماشاگران خارجی را به داخل ژاپن راه بدهد یا نه و اگر این کار را بکند سقف تعداد تماشاگرانی که اجاره دارند به ورزشگاه بروند چقدر باید باشد.

این گزارش در حالی منتشر شد که روز چهارشنبه قرار بود جلسه‌ای بین مسئولان کمیته المپیک ژاپن و مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک و مسئولان دولتی ژاپن برگزار شود. مسئله حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها مدت‌هاست به دغدغه برگزارکنندگان المپیک تبدیل شده و قرار است تا پایان ماه مارس در این مورد تصمیم نهایی اتخاذ شود.

نظرسنجی روزنامه «یومیوری» دیگر روزنامه معتبر ژاپنی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد اگر قرار باشد که مسابقات المپیک طبق برنامه‌ریزی انجام شود ۹۱ درصد مردم در ژاپن خواستار این هستند که تعداد تماشاگران در کمترین حد ممکن باشد یا این که اصلاً اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را نداشته باشند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به برگزاری رقابت‌های المپیک علاقه‌مند هستند، اما ۵۸ درصد از همین افراد گفته‌اند که دوست ندارند این رقابت‌ها سال ۲۰۲۱ و با توجه به وجود ویروس کرونا برگزار شود. البته مدتی پیش در مورد همین نظرسنجی تعداد مخالفان برگزاری مسابقات بالای ۷۰ درصد بود که حالا با کاهش نسبی مواجه شده است.

تحقیقی که این زمینه توسط یک مؤسسه تحقیقاتی انجام شد، نشان می‌دهد علاوه بر ۵۶ درصدی که در کشور ژاپن مخالف برگزاری این رقابت‌ها هستند در کشورهای انگلیس و آلمان نیز به ترتیب ۵۵ و ۵۲ درصد مردم مخالف برگزاری رقابت‌های المپیک هستند. در فرانسه و سوئد و حتی آمریکا نیز تعداد مخالفان برگزاری المپیک بیش از موافقان آن بوده است. با وجود اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن نسبت به کشورهایی مثل آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر بوده اما شهر توکیو در وضعیت اضطراری قرار دارد و محدودیت‌های زیادی در این شهر اعمال می‌شود که شاید با حضور هواداران کشورهای دیگر، برقراری چنین محدودیت‌هایی غیرممکن باشد.

رقابت‌های المپیک توکیو سال گذشته با توجه به پاندمی ویروس کرونا لغو شد و قرار شد در سال ۲۰۲۱ و از اوایل مرداد برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی