نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ نگاه دنیا به ال‌دربی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این دربی از همیشه حساس‌تر خواهد بود، چرا که هردو تیم مدعی قهرمانی هستند و این مرتبه اتلتیکو است که از رئال بالاتر قرار گرفته و شانس بهتری برای جام گرفتن دارد.

خبرورزشی - ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه واندامتروپولیتانو، دربی مادرید در حالی برگزار خواهد شد که با دربی‌های اخیر تفاوت بسیاری خواهد داشت. اتلتیکومادرید این فصل خودش را در صدر جدول نگه داشته و شانس خوبی برای قهرمانی دارد، در حالی که رئال‌مادرید برای این که از کورس قهرمانی عقب نباشد باید در این بازی ۳ امتیاز بگیرد. جدال تفکرات سیمئونه و زیدان تماشایی خواهد شد.

اتلتیکومادرید؛ فرصت را از دست نده
این بهترین فرصت است که دیگو سیمئونه پروژه دوره جدید اتلتیکومادرید را به سرانجام برساند. از فصل قبل با چند خرید بزرگ اتلتیکو تلاش کرد رئال و بارسا را به چالش بکشد و این فصل تا اینجای کار موفق به انجام کاری که می‌خواستند، شده‌اند. با این حال هنوز هفته‌های سرنوشت‌سازی باقی‌مانده و مهم‌ترین بازی تا پایان فصل دربی خواهد بود. اتلتیکو که سال‌های اخیر نتایج خوبی در لالیگا مقابل رئال نگرفته، می‌تواند هم طلسم پیروز نشدنش را بشکند و هم از یکی از نزدیک‌ترین رقبایش فاصله بگیرد. نکته جالب این که بارسایی‌ها هم منتظر باخت آن‌ها هستند که نشان می‌دهد چقدر نتیجه این بازی برای شاگردان ال‌چولو اهمیت خواهد داشت.

رئال‌مادرید؛ دبل و شایستگی
رئالی‌ها هنوز تلاش می‌کنند به اتلتیکو برسند. حالا به دربی رسیده‌ایم و زین‌الدین زیدان می‌داند در این بازی اصطلاحاً ۶ امتیازی تیمش می‌تواند امتیازهای از دست رفته را جبران کند. برد رئال می‌تواند جدال مثلث قهرمانی را هیجان‌انگیزتر کند. در بازی رفت رئال پیروز شد و حالا ۱۰ بازی متوالی است که به اتلتیکو نباخته. اگر رئال مقابل اتلتیکو دبل کند نشان می‌دهد که شایستگی قهرمانی را خواهد داشت. بعد از آن هم در ال‌کلاسیکو می‌توانند همه‌چیز را کامل کنند. هنوز بازی ادامه دارد و نبرد داغ امشب می‌تواند ورق را برای رئال برگرداند.

آخرین جدال
دربی رفت این فصل لالیگا را رئال از اتلتیکو با ۲ گل برد. کاسمیرو و اوبلاک (گل‌به‌خودی) برای کهکشانی‌ها گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۲۶) در ۲۲۶ دربی مادرید که از سال ۱۹۰۶ به بعد انجام شده، ۱۱۲ مرتبه رئال برده و دقیقاً نصف آن یعنی ۵۶ مرتبه اتلتیکو. ۵۸ بازی هم مساوی شده است.
۱۶۷) تعداد بازی‌های رئال و اتلتیکو در لیگ ۱۶۷ عدد بوده. ۸۹ بازی را رئال برده و ۳۹ بازی را اتلتیکو. ۳۹ بازی هم مساوی شده است.
۱۰) در لالیگا، ۱۰ بازی است که رئال به اتلتیکو نباخته. آخرین برد اتلتیکو در سانتیاگو برنابئو فوریه ۲۰۱۶ ثبت شد؛ یعنی ۵ سال و چند روز پیش. البته آخرین برد اتلتیکو در تمامی رقابت‌ها تابستان ۲۰۱۸ در دیدار سوپرجام اروپا با نتیجه ۴ بر ۲ رقم خورد.
۶) دقیقاً ۶ سال و یک ماه قبل آخرین برد خانگی اتلتیکو در لالیگا مقابل رئال رقم خورد. آن بازی را در ویسنته کالدرون با ۴ گل بردند. یعنی اتلتیکو هیچ‌گاه در واندامتروپولیتانو موفق به شکست رئال نشده.
۲) آمار گلزنی اتلتیکو مقابل رئال ضعیف بوده. در ۸ بازی آخر لالیگایی فقط ۲ مرتبه دروازه همشهری‌شان را باز کرده‌اند.
۱) اتلتیکو در خانه تا ۲ هفته پیش باخت نداشت. لوانته نوار شکست‌ناپذیری‌شان در واندامتروپولیتانو را پاره کرد.
۱۶) تیم سیمئونه مثل خیلی از فصول اخیر آمار دفاعی قابل قبولی دارد. بهترین خط دفاعی لالیگا با ۱۶ گل خورده در ۲۴ بازی متعلق به اتلتیکو است.

مصدومان و محرومان
خوسه خیمنس تنها مصدوم اتلتیکو است که البته شاید او را به دربی برسانند. لیست مصدومان رئال نسبت به قبل کوتاه‌تر شده، ولی باز هم سرخیو راموس، ادن آزار، دنی کارواخال و ماریانو در این لیست به چشم می‌خورند. البته کریم بنزما هم بین مصدومان رئال هست که شاید او به دربی برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید:
اوبلاک، فلیپه، ارموسو، ساویچ، تریپیه، کوکه، یورنته، کاراسکو، کورئا، فلیکس و سوارس
رئال‌مادرید: کورتوا، واسکس، ناچو، واران، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، ایسکو، آسنسیو و بنزما
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی