منچسترسیتی – منچستریونایتد؛ ضربه نهایی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امشب دربی برگشت منچستر در ورزشگاه اتحاد در حالی برگزار می‌شود که منچسترسیتی می‌خواهد با شکست همشهری بی‌رقیب‌تر شود و منچستریونایتد در پی کسب حداقل یک مقام نایب‌قهرمانی است.

خبرورزشی - ساعت ۲۰ در ورزشگاه اتحاد با سوت آنتونی تیلور دربی منچستر آغاز خواهد شد. منچسترسیتی از رقبا فاصله گرفته و در لیگ برتر انگلیس شانس اول قهرمانی است و منچستریونایتد تلاش می‌کند حداقل به نایب‌قهرمانی برسد.

منچسترسیتی؛ جام در مشت ماست
تخت گاز تا قهرمانی! منچسترسیتی دوباره همان تیم ایده‌آل ۲ و ۳ فصل پیش شده. پپ گواردیولا از روزهای سخت ابتدایی فصل تیمش را رد کرده و حالا ۲۱ بازی متوالی است که فقط می‌برند. با شرایطی که همیشه در لیگ برتر دیده‌ایم، چیزی شبیه به معجزه فقط می‌تواند تیمی که در این مقطع با ۱۴ امتیاز فاصله صدرنشین است را از قهرمانی محروم کند. جام در مشت سیتیزن‌هاست و می‌توانیم بگوییم لیاقت بالا بردنش را هم دارند. اگر در دربی مقابل منچستریونایتد باز هم پیروز شوند و دبل کنند، عملاً هیچ رقیبی نخواهند داشت. حتی اگر ببازند هم فاصله‌شان با رقبا زیاد است. ولی مربی‌ای مثل پپ نمی‌خواهد قهرمانی تیمش با شکست در دربی خراب شود.

منچستریونایتد؛ نایب‌قهرمانی شیرین
اوله‌گنار سولشائر نمی‌تواند از تیمش ناراضی باشد. هرطور شده از خیلی رقبا سبقت گرفتند، اما از منچسترسیتی نشد! شاید یک برد در بازی برگشت بتواند هواداران را راضی کند. منچستریونایتد هنوز هم کارهای زیادی دارد تا در حد یک قهرمان خودش را مطرح کند. به طور کلی نتایج شیاطین‌سرخ در سال ۲۰۲۱ خوب بوده، ولی وقتی رقیب همه بازی‌هایش را می‌برد و نه تساوی دارد و نه شکست، نمی‌توان پابه‌پایش پیش رفت. یونایتد حالا چالش گل نزدن هم پیدا کرده و ۲ بازی است خط حمله‌شان طلسم شده. شاید این طلسم بهترین زمان و در اتحاد بشکند. چیزی که مهم است رسیدن به سیتی نیست و ایجاد فاصله با تیم‌های پاینی‌شان در جدول است.

آخرین جدال
ژانویه ۲۰۲۱ در نیمه‌نهایی جام اتحادیه منچسترسیتی موفق شد در اولدترافورد منچستریونایتد را شکست دهد و فینالیست شود. استونز و فرناندینیو گل‌های سیتی را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۱۸۴) در ۱۸۴ دربی منچستر کفه ترازو به سمت شیاطین‌سرخ سنگینی می‌کند. ۷۶ بازی را منچستریونایتد برده و منچسترسیتی در ۵۵ بازی برنده شده است. ۵۳ بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته.
۴۷) در ۴۷ نبرد لیگ برتری تیم‌های شهر منچستر، شیاطین‌سرخ ۲۳ بازی را برده‌اند و سیتیزن‌ها در ۱۵ بازی پیروز شده‌اند. ۹ بازی هم مساوی شده است.
۳) منچستریونایتد ۳ دربی آخر لیگ برتری‌اش را از منچسترسیتی نباخته است. قبل از آن ۴ بازی متوالی در اولدترافورد برنده نشدند.
۲) منچسترسیتی از آوریل ۲۰۱۰ به بعد هیچ‌گاه ۲ بازی متوالی خانگی‌اش در لیگ برتر را به منچستریونایتد نباخته است و اگر امشب ببازد، این اتفاق رخ خواهد داد.
۲۸) اگر منچسترسیتی دربی را به منچستریونایتد نبازد، رکورد جدیدی در شکست‌ناپذیری در تمامی رقابت‌ها با ۲۸ بازی به ثبت خواهد رساند.
۳) شیاطین‌سرخ می‌توانند بعد از ۲۱ سال در سومین بازی متوالی مقابل همشهری‌شان پیروز شوند. مرتبه قبلی سال ۲۰۰۰ چنین اتفاقی رخ داده بود.
۳) اوله‌گنار سولشائر می‌تواند اولین مربی تاریخ منچستریونایتد شود که ۳ بازی ابتدایی در تمامی رقابت‌ها مقابل منچسترسیتی خارج‌ازخانه را ببرد.
۳) سیتیزن‌ها در ۲ بازی این فصل مقابل یونایتد گل نخورده‌اند. آرسنال فقط رکورد ۳ کلین‌شیت مقابل منچستریونایتد را در فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ داشته.
۲۱) منچستریونایتد ۲۱ بازی متوالی خارج‌ازخانه را نباخته. در این بازی‌ها ۱۳ برد و ۸ تساوی داشته. فقط آرسنال دو مرتبه با ۲۷ و ۲۳ بازی شکست‌ناپذیری رکورد بهتری دارد.

مصدومان و محرومان
ناتان آکه تنها مصدوم منچسترسیتی است که البته روزهای آخر مصدومیتش را سپری می‌کند. پل پوگبا، خوان ماتا و فیل جونز مصدومان منچستریونایتد هستند که به دربی نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، سیلوا، فودن و استرلینگ
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، فرد، مک‌تامینی، جیمز، فرناندس، رشفورد و کاوانی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    سیتی کار سختی در پیش داره چون قراره جلوی اتحادیه و داوران بازی کنه و به احتمال زیاد هم به خاطر تاکتیک نه چندان جالب سولسشر بازی مساوی میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی