نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ماجرای تیمی که می‌تواند در ۲ هفته ۲ جام از یک تورنمنت را بگیرد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اتفاقی که در فوتبال اسپانیا رخ داده همه را شگفت‌زده کرده، چرا که اتلتیک‌بیلبائو شانس دارد در ۲ هفته ۲ مرتبه قهرمان کوپادل‌ری شود!

خبرورزشی - اتلتیک بیلبائو با موقعیتی عجیب در فوتبال اسپانیا و شاید فوتبال جهان روبه‌رو شده است. این تیم به اولین تیم در تاریخ فوتبال دنیا تبدیل شده که در کمتر از دو هفته باید در دو فینال از یک جام مشابه به میدان برود و در واقع می‌تواند دو جام مشابه را طی دو هفته بالای سر ببرد. 

تیم ایالت باسک اسپانیا روز پنج‌شنبه با پیروزی ۲ بر یک مقابل لوانته در وقت‌های اضافه حضور خود در بازی فینال که روز ۲۸ فروردین و مقابل بارسلونا برگزار خواهد شد را قطعی کرد. اما این تیم سال گذشته هم به فینال جام‌حذفی رسید و آن دیدار به دلیل ماجرای بحران کرونا برگزار نشد تا همچنان تکلیف قهرمانی کوپا دل ری یا همان جام‌حذفی سال ۲۰۲۰ نیز روشن نشده باشد. 

به این ترتیب حالا بیلبائو باید روز ۱۴ فروردین مقابل رئال سوسیداد قرار بگیرد تا بازی فینال جام‌حذفی سال قبل را برگزار کند و دو هفته بعد مقابل بارسلونا فینال امسال را انجام دهد. اتفاقی که در فوتبال جهان بی‌سابقه بوده و شرایط حاد کرونایی باعث به وجود آمدن چنین ماجراهایی در فوتبال شده است. 

فینال امسال نبرد موفق‌ترین تیم‌ها در جام‌حذفی اسپانیا به شمار می‌رود. بارسلونا به دنبال کسب قهرمانی سی‌ویکم خود در این جام است و بیلبائو برای به دست‌ آوردن بیست وچهارمین قهرمانی در جام‌حذفی تلاش می‌کند. 

اتلتیک بیلبائو سال ۲۰۱۵ مقابل بارسلونا در فینال شکست خورد و از آن زمان تاکنون موفق به قهرمانی در این جام نشده است در حالی که بارسلونا سال ۲۰۱۸ برای آخرین بار فاتح کوپادل‌ری شد ضمن اینکه بیلبائو امسال با شکست دادن بارسلونا فاتح سوپر جام اسپانیا نیز شد. 

مارسلینو، سرمربی بیلبائو بعد از رسیدن تیمش به فینال به تمجید از شاگردانش پرداخت: «این بازیکنان تاریخ بیلبائو را عوض کردند و کاری که آنها کرده‌اند شاید هرگز دیگر تکرار نشود. آنها مجبور بودند که بهترین استفاده را از شرایط سختی که داشتیم ببرند و خیلی خوب این کار را انجام دادند.»

هر دو فینال رقابت‌های جام‌حذفی پشت درهای بسته انجام خواهد شد. بارسلونا برای چهارمین بار در سال جدید به مصاف حریف باسکی خود خواهد رفت و این بار مصمم است که انتقام شکست تلخ در سوپرجام را از آنها بگیرد. بارسلونا و بیلبائو پیش از این هشت بار در فینال جام‌حذفی مقابل هم قرار گرفته‌اند که در این نبردهای مستقیم بارسا موفق‌تر بوده و توانسته در شش مرتبه به پیروزی برسد. 

در ۳۰ سال اخیر، این دو تیم در فینال سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ به مصاف هم رفته‌اند که بارسلونا در هر سه بازی برنده بوده است. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی