نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سرالکس فرگوسن از شرارت‌هایش می‌گوید/ وقتی اسطوره منچستریونایتد سر از زندان درآورد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرالکس فرگوسن، اسطوره منچستریونایتد در یک برنامه مستند از زمانی گفته که پدرش به خاطر شیطنت‌هایش با او ۲ سال صحبت نکرده است.

خبرورزشی - اسطوره منچستریونایتد سرالکس فرگوسن اعتراف کرد که وقتی بازیکن فوتبال بود به خوشگذرانی اعتیاد پیدا کرده بود و در نهایت پدرش با او قهر کرد.

شیطنت‌های فرگی و قهر با پدر

این مرد اسکاتلندی که در «گووان» گلاسکو بزرگ شد، در مستند «هرگز تسلیم نشوید» گفت زمانی که در تیم فوتبال سنت جانستون اسکاتلند بازی می‌کرده دائماً به مهمانی‌ها و دورهمی‌های شبانه می‌رفت. سرمربی بزرگ تاریخ باشگاه منچستریونایتد فاش کرد: «من شروع کردم به... چطور بگویم؟ من کمی از حد خارج شده بودم. شورش را درآورده بودم. حتی شب‌های جمعه هم بیرون میرفتم. حتی شبهای قبل از بازی.»

اما رفتارهای احمقانه فرگی باعث خدشه‌دار شدن رابطه‌اش با پدرش شده بود. پدرش اصلاً از مهمانی رفتن‌های فرگی خوشش نمی‌آمد و از او ناامید شده بود. در واقع امیدی به آینده فرزندش نداشت. سرالکس اعتراف کرد: «پدرم می‌گفت کجا میروی؟ من می‌گفتم می‌روم برقصم. او می‌گفت اگر فردا بازی داری نمی‌توانی بروی برقصی. من هم می‌گفتم من بازیکن ذخیره هستم پس آنقدرها هم مهم نیست. کار به جایی رسید که پدرم گفت هرکاری می‌خواهی بکن! بعد از آن به مدت دو سال بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ با هم حرف نزدیم. واقعاً با هم حرف نزدیم. یک شب بیرون رفتم و حسابی مست بودم، سر از زندان درآوردم و بعد به دادگاه رفتم. ۳ پوند جریمه شدم. آن وقت‌ها اصلاً درست فکر نمی‌کردم. واقعاً پشیمانم. با آن سابقه و شیوه تربیتی که داشتم در نهایت تسلیم شدم.»

سرالکس فرگوسن

صحبت‌های تأثیرگذار

پدرخوانده منچستریونایتد که در طبقه کارگرنشین بزرگ شد و با وجود تمام سرزنش‌هایی که نسبت به دوران جاهلیت خود روا می‌دارد، از بازیکنان کم‌سن و سالش در تیم جوانان می‌پرسد پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های‌شان برای تأمین مخارج زندگی چه کار می‌کردند، زیرا از نظر او شرارت‌های طبقه کارگر منجر به موفقیت در ورزش می‌شود. او گفت: «در تخت دراز می‌کشیدم و به تیم‌ها فکر می‌کردم. تلاش می‌کردم جوری با بازیکنان صحبت کنم که روی‌شان تاثیر بگذارم. در مورد کارگران معدن، کارگران کشتی‌سازی، جوشکارها، ابزارسازان و به طور کلی مردمی که از طبقه فقیر جامعه بودند با آنها حرف می‌زدم و از آنها می‌پرسیدم: پدربزرگت چه‌کاره بود؟ پدرت چه‌کاره بود؟ من باید این احساس را در آنها بیدار می‌کردم که هرکاری پدربزرگ‌های‌تان کردند، مادربزرگ‌های‌تان هم در آن کار سهیم بودند. آنها باید معنی این حرف را می‌فهمیدند. و تمام جام‌هایی که من به‌دست آورده‌ام و بازیکنان بزرگی که داشتم را فراموش می‌کردند. به نظرم این درس زندگی است. اینکه از کجا آمده‌ایم خیلی مهم است و واقعیت زندگی همین است. شما همگی یک هویت برای خودتان دارید.»

سرالکس در این مستند در مورد اینکه ۸۰ درصد احتمال داشت پس از خونریزی مغزی در سال ۲۰۱۸ بمیرد هم صحبت می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی