نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مسی یا رونالدو؛ کدام‌یک بیشتر گل زده است؟/ ۱۳ فصل خوشبختی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مقایسه آمار گلزنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نشان از برتری کاپیتان بارسلونا دارد، اگرچه ستاره یوونتوس هم رکوردهایی خاص به نام خودش ثبت کرده است.

خبرورزشی - چند روز پیش بود که کریستیانو رونالدو به مرز ۲۰ گل در رقابت‌های سری A ایتالیا رسید که منجر به ثبت رکوردی جاودانه به فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس شد. او حالا تنها بازیکن تاریخ است که در ۱۲ فصل متوالی در ۵ لیگ معتبر اروپایی حداقل ۲۰ گل می‌زند اما مثل همیشه بعد از ثبت یک رکورد، آمار رونالدو با لیونل مسی مقایسه می‌شود. این دو فوق‌ستاره باتجربه دنیای فوتبال در ۱۳ فصل گذشته، روزهای شیرین زیادی را سپری کرده‌اند و رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرده‌اند اما کدام‌یک آمار گلزنی بهتری در لیگ داشته؟

فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸
اولین مرتبه‌ای که مسی بیش از ۲۰ گل زد، این فصل بود. مسی ۲۳ گل در ۳۱ بازی لالیگا برای آقای گلی ستاره جوان آن فصل بارسلونا کافی نبود، چراکه دیگو فورلان ستاره اتلتیکومادرید با ۳۲ گل پیچیچی را گرفت. رونالدو که فصل قبل با ۳۱ گل آقای‌گل لیگ برتر شده بود، فصل آخرش در منچستریونایتد ۱۸ گل به ثمر رساند. 

فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹
پس از انتقال ۸۰ میلیون پوندی رونالدو به رئال‌مادرید، برای اولین مرتبه رویارویی مسی و رونالدو شکل گرفت. ستاره آرژانتینی ۳۴ گل زد و بهترین گلزن لالیگا شد اما رونالدو حتی بهترین گلزن رئال هم نشد و ۲۶ گل زد، در حالی که گونسالو ایگواین ۲۷ گل در آن فصل به ثمر رساند. 

فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰
رونالدو متوجه شده بود که برای شکست دادن مسی نیاز به گل‌های خیلی بیشتری دارد. ستاره رئالی‌ها در فصل دوم حضورش در این تیم ۴۰ گل زد که از تعداد گل‌های مسی ۹ عدد بیشتر بود اما با وجود تلاش‌های رونالدو و آقای‌گلی‌اش، بارسلونا بار دیگر قهرمان لالیگا شد. 

فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱
این فصل آمار گلزنی هردو بازیکن نجومی بود و به بالاترین سطح خودشان رسیدند. فصلی که رئال با مورینیو به سلطه بارسلونا خاتمه داد، هردو بازیکن روی‌هم رفته ۹۶ گل زدند. مسی به ۵۰ گل رسید و رونالدو ۴۶ گل به ثمر رساند. نزدیک‌ترین رقیب‌شان فالکائو بود که ۲۴ گل زد. 

فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲
بارسلونا این فصل با اختلاف ۱۵ امتیاز قهرمانی را از رئال پس گرفت. مسی باز هم آمار بی‌نظیری داشت و در ۳۲ حضورش موفق شد ۴۶ گل بزند. او دوباره آقای‌گل شد و پیچیچی را برد. رونالدو با ۳۴ گل زده بعد از او قرار گرفت، اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا عنوان آقای‌گلی را کسب کرد. 

فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳
فصلی که هم مسی و هم رونالدو خیلی بازی‌ها را به دلیل مصدومیت دور از میدان بودند و شرایط آرمانی نداشتند. با این حال رونالدو ۳۱ گل زد و آقای‌گل شد. مسی هم ۲۸ گل به ثمر رساند. چیزی که مهم‌تر بود، این بود که هردو دست‌شان از جام کوتاه ماند و اتلتیکومادرید به قهرمانی رسید. لازم به ذکر است که رونالدو در این فصل با ۱۷ گل آقای‌گل لیگ قهرمانان شد و رکوردش هنوز شکسته نشده. 

فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴
در یکی از جذاب‌ترین کورس‌های قهرمانی سال‌های اخیر، بارسلونا در این فصل با اختلاف تنها ۲ امتیاز نسبت به رئال قهرمان شد اما آقای‌گل رونالدو بود که ۴۸ در ۳۵ بازی به ثمر رساند. مسی با ۴۳ گل بعد از رونالدو قرار گرفت و این رقابت را به رقیب دیرینه‌اش واگذار کرد. 

فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵
برای اولین مرتبه بعد از ۶ فصل آقای‌گل نه مسی شد و نه رونالدو. این عنوان به لوئیس سوارس رسید. مسی با ۲۶ گل زده پایین‌ترین آمارش از فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به بعد را داشت و رونالدو با ۳۵ گل زده بالاتر از رقیب آرژانتینی‌اش قرار گرفت. باز هم بارسلونا با تنها یک امتیاز برتری قهرمان لالیگا شد. 

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶
پایین‌ترین آمار گلزنی رونالدو در لالیگا در این فصل با ۲۵ گل به ثبت رسید. با این حال برای اولین مرتبه از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ قهرمان شد. مسی که سوارس و نیمار را کنار خودش داشت، با ۳۷ گل به پیچیچی رسید. با این حال او در رقابت با رونالدو در لیگ قهرمانان را کسب عنوان قهرمانی بازماند. 

فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷
مسی در لالیگا ثابت کرد که باز هم پادشاه است. او ۳۴ گل زد و کمک کرد بارسلونا یک جام دیگر برسد. رونالدو یک گل از فصل قبل بیشتر زد و به آمار ۲۶ گل رسید. با این حال آخرین فصلش در لالیگا بود و برای چالشی جدید یوونتوس را انتخاب کرد تا راهی ایتالیا شود. 

فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸
در ۳۳ سالگی رونالدو با انتقالی ۸۸ میلیون پوندی راهی یوونتوس شد. مسی هنوز در لالیگا می‌درخشید و ۳۶ گل زد. رونالدو هم در اولین فصلش در سری A موفق شد ۲۱ گل بزند. عنوان آقای‌گلی را هم در ایتالیا به خودش اختصاص داد، درست مثل مسی در لالیگا. 

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹
رونالدو این فصل دوباره به اوج برگشت. او ۳۱ گل به ثمر رساند و به یوونتوس برای قهرمانی کمک کرد. البته این فصل پشت‌سر چیرو ایموبیله قرار گرفت و آقای‌گل نشد. مسی ۲۵ گل زد که ۶ گل کمتر از رونالدو بود اما باز هم آقای‌گلی را به خودش اختصاص داد. 

فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰
فصلی که هنوز جریان دارد و آمار هردو بالاتر و بالاتر می‌رود. رونالدو با ۲۰ گل صدرنشین جدول گلزنان سری A است و مسی هم که ۱۹ گل زده پیشتاز گلزنان لالیگا به شمار می‌رود. 

جمع‌بندی
رکورد هردو فوق‌ستاره خارق‌العاده است. مسی فقط در لالیگا در این ۱۳ فصل ۴۳۲ گل زده و آمارش را افزایش می‌دهد. رونالدو هم در لیگ برتر، لالیگا و سری A موفق شده ۴۰۱ گل بزند. در مجموع این ۱۳ فصل آمار گلزنی کاپیتان بارسلونا بهتر بوده. ۷ مرتبه مسی بیشتر گل زده و ۶ مرتبه (با احتساب این فصل) رونالدو بالاتر قرار گرفته. 

آمار گلزنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در 13 فصل

این مطلب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امیرحسین IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    خسته نباشید عالی
  • محسن IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    مسی یک فرا زمینی است
    • محمد طاها قربان نژاد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      مسی یک او جوبه که نه یک سه تاره است
    • محمد طاها قربان نژاد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      مسی یک او جوبه که نه یک سه تاره است
    • محمد طاها قربان نژاد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      مسی یک او جوبه که نه یک سه تاره است
  • محسن US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    همیشه پایین تر از مسی بوده... بکمم از بهترین بازیسازی و پاس گل و بیشترین بار بهترین بازیکن زمین بگید تا کلا پنالدو محو بشه
  • علی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    رونالدو قوی تر از مسی کوچوله هست
  • امیر حسین IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    بهترین بازیکن فوتبال جهان لیونل مسی
    • کریستیانو رونالدو BR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      فقط رونالدو
  • باران IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    لئو لئو لئو همه میدونن که بهترینه و شما هم مجبورید به پذیرفتن این که لئو مسی بهترینه
  • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    من که از رونالدو بیشتر خوشم میاد تا مسی
  • پارسا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    رونالدو ار اسپورتینگ پرتغال و بعد منچستر یونایتد که پستش هافبک چپ بود اون موقع وبعد به مادرید ویونتوس مسی تا چشاشو باز کرد دید تو بارسلوناست به خاط همین اقای گل لالیگا با 4گل بیشتر رونالدو هست تو بازی های ملی رونالدو 100گله است مسی68گله رونالدو اقای گل لیگ قهرمانان در یک فصل 17گل زده مسی 14 بیشترین پای طلا رو رونالدو برده تو تاریخ نوشته شده مسی بیشترین کفش طلا رونالدو 5بار بهترین بازیکن جان شده مسی6باررونالدو رونالدو تنها بازیکنی بوده که بایک تیم سه گانه رو برده رونالدو 5بار توپ طلا مسی 6بار اون یک باربهترین باریکن جهان مسی شد مدیون انیستا نمیار سوراز و هرنانددز بوده رونالدو بهترین حمله 10سال قرن اخیر رو گرفت مسی تو این ده سال بهترین بازی ساز ده سال این قرن شده
  • پارسا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    رونالدو در کول 789گل رسمی زده مسی766 میخواس سرچ کن
  • پارسا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    ببخشید مسی 696 گل زده رونالدو 786
  • متین IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    مسی 432 تا گل زده و همسش داره بیشتر میشه ولی رونالدو ۴۰۱ گل زده و ۳۱ گل فاصله دارند با این حصاب مسی یک فوق ستاره است
    • A IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      پسر جون تو لالیگا اینقدر زده ولی رونالدو در کول 786 گل و مسی698 مسی هنوز به 700گل نرسیده پس به نظرت کدومشون بهتره مسی از 12سالگی با بارسا قرار داد امضاء کرد اگه رونالدو هم مثل مسی تو 12سالگی با یه باشگاه بزرگ قرار داد میبست حساب چی میشود رو نالدو رکورد پله رو زد وشده بهترین گلزن جهان مسی هم مثل کیسه دنبال رونالدو
    • YASHAR IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      گل پسر مسی ذات فوتباله این یک دو مسی جز گل زدن تیمو میگردونه و امار پاس گلش همینطوری 60 تایی از رونالدو بالاتره سه اینکه رونالدو تو مجموع بیشتر از 200 و خورده ای بازی بیشتر از مسی بازی کردی اونوقت با این حساب فقط 80 تا گل بیشتر از مسی زده خودت بشین حساب کن حالا خوردش هیچ همون 200 تا بازیو اگه مسی بره تو زمین چندتا گل میزنه ب نظرت خنده دار صحبت نکنید صحبت از فیزیک میشه میگید سرعت رونالدو ببخشید که سرعت پا به توپ رونالدو از مسی کم تره تو تکنیک هم که اصلا قابل قیاس نیست انصافا کل دنیا میگن مسی توب به پاش میچسبه انگار تو یه جمع بندی کلی خودت میبینی رونالدو زیر مسیه میگی مسی از دوازده سالگی بارسا باهاش قرارداد بست اگه با رونالدو ام میبستن اونم ال میشد بل میشد خب چرا با رونالدو نبستن ؟؟ ببین چون مسی ذات فوتباله میگی هم تیمی هاش اینیستا و ژاوی و فلان و بهمان کمکش کردن یه جور حرف میزنی انگار تونی کروسو ایسکو مدریچو مارسلو و گرت بیل خیار چمبلن حرف منطقی بزنید ختم کلام با وجود منچستری بودنم با وجود اینکه خیلی خوشحالم که به تیمی ک بزرگش کرد برگشته ولی قبول کنید زیر مسی هستش
  • طارق IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    مسی بهتر از رونالدو
  • مهدی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    رونالدو بهترین فوتبالیست جهان است مسی بدترین بازی کن جهان هست
    • خ IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      رونالدو 😙
  • اریا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    فقط لیونل مسی بهترین مسی هستش رونالدو هم بازیکن خوبی هست ولی مسی چون هوشش بهتر از رونالدو هستش بهتره
  • زیدان کَل میدان IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    عشق فقط یک کلام رونالدو والسلام
  • Morteza IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    رونالدو فقط استعداد داره دیوید بکام بیرون انداختن اینقدر خرج رونالدو کردن تا به اینجا رسید شایعه هست اینکه رونالدو فقیر فلان بوده پسر انقدر زمین خورده که با تبلیغات به اینجا رسیده و گر نه چرا شرکت کوکاکولا میلیارد ها ضرر خورد خوب چون رونالدو فیلم گرفت که من کوکا نمی‌خورم
  • امیر لک IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    همینکه امتیاز توپ طلاهای رونالدو از مسی بیشتره بس همینکه رونالدو ۸۶۰ گل زده ومسی ۸۲۰ بسمونه😉

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی