نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
توضیحات رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ/ چرا ترابی در پرسپولیس مجوز بازی نگرفت؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ توضیحاتی درباره روند باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس ارائه کرد.

خبرورزشی - فریبرز محمودزاده درباره روند باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: طی مراحل اداری بحث مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی در فدراسیون فوتبال زیرنظر کمیته انضباطی و وضعیت انجام می شود. جزئیات پرونده ها در اختیار سازمان لیگ نیست و قطعا مسئولان کمیته وضعیت پاسخ صریح تر و روشن تری خواهند داد.

وی افزود:  با توجه به ارتباط و همکاری خوب این دو کمیته با سازمان لیگ، بحث مطالبات درخصوص باشگاه پرسپولیس و تمام باشگاه ها در بحث داخلی آنها بوده است. پرسپولیس توانست در بخش بین الملل پنجره نقل و انتقالاتی اش را رفع تعلیق کرده و آن را از بسته بودن خارج کند. برهمین اساس درخواست ITC مهدی ترابی هم داده شد.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: در بحث ثبت نام بازیکنان جدید پرسپولیس در  بخش داخلی منتظر جواب مکاتبات مان با فدراسیون فوتبال بودیم. فدراسیون هم قبل از بازی این تیم با نفت آبادان اعلام کرد قادر به ثبت قرارداد بازیکن این تیم نیستیم ولی عصر روز گذشته مکاتبه رسمی فدراسیون و کمیته وضعیت به سازمان لیگ ارسال شد.

محمودزاده ادامه داد: براین اساس قرارداد مهدی ترابی ثبت و کارت بازی وی صادر شد اما همانگونه که جمشید نورشرق (رئیس کمیته وضعیت) اعلام کرد طبق قوانین فیفا زمانی که می خواهند پنجره نقل و انتقالات یک باشگاه را ببندند باید بحث تنفس و تعهد زمانی که قائل به این موضوع است هم در نظر بگیرند. ضمن اینکه عصر روز گذشته تضمین حقوقی مدیریت باشگاه پرسپولیس و اعضای هیأت مدیره به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال رسید.

وی درباره اینکه کدام نهاد و با چه ضمانتی مجوز باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را صادر کرده است، گفت: قطعا ریز جزئیات در اختیار سازمان لیگ نیست زیرا مجری آرای صادر شده و مکاتبات کمیته وضعیت هستیم و همانگونه که گفتم تضمین حقوقی مدیران باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره اینکه شنیده می شود محمدرضا زنوزی به عنوان مالک باشگاه خصوصی تراکتور برای باز شدن پنجره نقل و انقالاتی این باشگاه چک شخصی صادر کرده است، عنوان کرد: قطعا در بخش دولتی هم یک باشگاه دارای مجمع و اعضای هیأت مدیره منتخب مجمع است و مکاتبه حقوقی آنها می تواند ملاک حقوقی باشد. تا جایی که من در جریان هستم این تضمین حقوقی به صورت کتبی ارسال شد و سازمان لیگ به عنوان مجری پس از دریافت این مکاتبه قرارداد ترابی را ثبت و کارت وی را صادر کرد.

محمودزاده درباره اینکه در صورت کشیده شدن کار به AFC آیا احتمال قبول شکایت از طرف تیم های دیگر وجود دارد یا این نهاد رای فدراسیون فوتبال ایران را می پذیرد، گفت: یکی از کمیته های استراتژیکی که فیفا آن را قبول دارد همین کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال است. از زمان تشکیل  این کمیته حقوقی، پرونده ها  از کمیته انضباطی به کمیته وضعیت عودت داده شد.

وی ادامه داد: این کمیته مورد اهمیت و قبول فیفا است و آرای آن مورد تایید فدراسیون جهانی خواهد بود. رایی که کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال صادر و اعلام می کند قطعا مورد تایید نهادهای حقوقی بالادستی است زیرا این کمیته را در همه فدراسیون های ملی قبول دارند. سازمان لیگ هم به عنوان مجری آرای این کمیته چه در زمان بسته شدن و چه باز شدن پنجره ها سعی می کند مطابق همین آرای کمیته انضباطی و وضعیت عمل کند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: هیچ قراردادی را به شکل سرخود ثبت نخواهیم کرد. با وجود سفر مهدی ترابی با پرسپولیس به آبادان اما به دلیل ثبت نشدن قراردادش کارت بازی برای این بازیکن صادر نشد. با توجه به اینکه مسائل حقوقی در  بحث داخلی خیلی مهم است می خواهم آنها را به شکل دقیق مطرح کنند تا خوراک بدی به سمت بیرون ندهند.

محمودزاده در گفت و گو با شبکه تهران عنوان کرد: پیشنهاد می کنم رسانه ها به ویژه رسانه ملی از حقوقدان های فدراسیون فوتبال و شخص جمشید نورشرق دعوت کنند تا درباره مسائل حقوقی توضیحات خود را ارائه بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر شکوهی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    همشون متحد شدن باهم این تخلف و لطف به لنگ ماس مالی کنن.... جمع کنید بابا در این فوتبال و تخته کنید که حال هرچی واقعا فوتبالی بهم خورده از این کارااااا
    • آرمانی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      زیاد ب خودت فشار نیار جون دل شما فعلا با پنالتی ی برد اوردین باید تو آسمونها دنبال ستاره سوم بگردی ن اینجا زیر خبر اخبار سرورتون خودتو اذیت کنی برو عمو برو دنبال ستاره برووو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی