سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
۰ |
۰
یک ایرانی خریدار اولین توییت جک دورسی شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جک دورسی اولین توییتش را به‌صورت NFT به فروش گذاشت که بالاترین پیشنهاد خرید ۲٫۵میلیون دلار است.

مدیرعامل توییتر بعدازظهر جمعه لینک اولین توییتش با مضمون «همین الان توییترم را نصب کردم» که در تاریخ ۲۱ مارچ ۲۰۰۶ نوشته شده بود، را در پلتفرم «باارزش‌ها» برای فروش به اشتراک گذاشت.

تا بعدازظهر شنبه بالاترین پیشنهاد از سوی سینا استوی مدیرعامل «بریج اوراکل» به مبلغ ۲٫۵ میلیون دلار ارائه شد.

مالکیت این دارایی‌ها در بلاکچین ثبت می‌شود –دفتر دیجیتالی مشابه شبکه‌هایی که از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند. با این حال برخلاف بیشتر ارزها، کسی نمی‌تواند NFT را با چیزی مبادله کند. هر NFT منحصر به فرد است و متعلق به کسی است که آن‌ها را جمع می‌کند و نمی‌تواند تکثیر شود و طراحی‌اش نادر است.

اخیرا جمع‌آوری کالاهای مجازی با محبوبیت زیادی روبرو شده و خیلی‌ها از جمله هنرمندان و گروه‌های راک مشغول جمع کردن آن‌ها هستند. به عنوان مثال نسخه دیجیتالی Nyan Cat متعلق به سال ۲۰۱۱، ماه گذشته به قیمت ۶۰۰٬۰۰۰ دلار در حراج آنلاین فروخته شد.

برخی از مردم که NFT می‌خرند معتقدند که این امر می‌تواند به لطف بلاکچین به آن‌ها کمک کند تا مالکیت یک بخش از محتوای مجازی را بدست آورند.

دورسی همیشه حامی ارزهای دیجیتال بوده و هشتگ بیتکوین را در قسمت بیوی توییترش به نمایش گذاشته است. شرکت پرداخت دیجیتال او با نام «مربع» اواخر ماه فوریه امسال حدود ۳٬۳۱۸ بیت‌کوین خریداری کرد و بر تعداد ۴٬۷۰۹ بیت‌کوین قبلی‌اش که در اکتبر ۲۰۲۰ خریداری کرده بود افزود.

منبع: CNBC

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی