نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
وزیر امور خارجه برای رئیس فیفا نامه نوشت/ سلب میزبانی از ایران یک تصمیم سیاسی است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تصمیم سلب میزبانی از ایران تصمیم سیاسی بود و فشار سیاسی و اقتصادی را به حوزه ورزش وارد کردند.

خبرورزشی - سیدرضا صالحی امیری رئیس در پاسخ به سوالی در مورد حمایت از تیم ملی فوتبال امید با وجود اینکه در اساسنامه فدراسیون فوتبال نام کمیته ملی المپیک وجود ندارد، تصریح کرد: ما صبح در جلسه فوتبال با وزیر ورزش، علی نژاد، عزیزی خادم و خطیب زاده بودیم. تصمیم سلب میزبانی از ایران تصمیم سیاسی بود و فشار سیاسی و اقتصادی را به حوزه ورزش وارد کردند. به دنبال انزوای ایران هستند.

وی ادامه داد: آقای ظریف رسما نامه اعتراض به اینفانتینو نوشت و سلطانی فر هم اعتراض کرده است. ما هم به توماس باخ رییس IOC نامه نوشتیم و اعتراض کردیم. قرار شد فدراسیون فوتبال نیز رسما به فیفا و کنفدراسیون آسیا اعتراض کند و نشست های دو جانبه ای با آنها داشته باشد. این موضوع مسئله ملی است و تمام ظرفیت ملی کشور بسیج شده اند. از نظر ما مسئولیت این بی تدبیری بر عهده شیخ سلمان است و تمام ظرفیت سیاسی و حقوقی بسیج شده اند تا این تصمیم ابطال شود. جلسات داخلی ما در سطوح مختلف ادامه دارد و وزارت خارجه در کنار ما خواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد نقش کرسی ایران در این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: من اطلاع ندارم و از فردی که صاحب کرسی است، سوال کنید. من به عنوان رییس کمیته ملی المپیک وظیفه داشتم به شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک اعتراض کنم و موضع گیری رسمی داشته باشم که این کار را انجام دادم. همه باید مسئولیت قبول کنند چون این پروژه ملی است.

وی در خصوص تیم امید گفت: ایران تا سال ۸۶ عضو مجمع فدراسیون فوتبال بود. این حذف بر اساس مناقشه بین مدیران وقت و یک رفتار سلیقه ای بود نه ملی. اگر همه باشگاه ها در مجمع حق دارند ما هم تیم امید داریم که حق رای ما بدیهی است. بخشی از چالش های فوتبال از طریق شورای المپیک آسیا و بین المللی قابل حل است. اینفانتینو عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک است و حق رای دارد. در ایران هم فدراسیون فوتبال در مجمع کمیته حضور و حق رای دارد. با تیم جدید مدیریت فدراسیون فوتبال جلسه داشتم و عزیزی خادم قول داد عضویت کمیته در مجمع فوتبال را به تصویب برساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    ورزش سیاسی همینه همینه!!! نتیجه دشمنی با دنیا تو ورزش هم نمود پیدا کرد..خب اینم از نعمت های بیکران تحریم هاست! در عوض امنیت و عزت و سربلندی داریم و الگوی جهانیم خخخخخخ..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی