نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
قاسمپور: یزدانی، پهلوان است و می‌تواند در المپیک توکیو طلا بگیرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قهرمان امیدهای جهان گفت: حسن یزدانی یک پهلوان است، اگر خدا کمکش کند و در این مدت ضرب خوردگی پیش نیاید، انشاءالله صددرصد شرایط برای او مهیاست که مدال طلای المپیک را به‌دست آورد.

خبرورزشی - کامران قاسم پور قهرمان امیدهای جهان و جدی ترین رقیب حسن یزدانی در داخل کشور، مهمان آخرین برنامه سال ۹۹ تنها برنامه تخصصی کشتی تلویزیون بود. تنها رقیب قهرمان المپیک و جهان در مسابقه انتخابی روز سه شنبه هفته گذشته که به نتیجه را به حسن یزدانی واگذار کرد ولی با رفتار پهلوانی برای رقیب و رفیقش آرزوی قهرمانی در المپیک دارد، پیرامون خودش، کشتی، یزدانی و .... گفت: 

* کشتی را در جویبار زیر نظر حسین نقیبی شروع کردم، خانواده‌ام دوستدار کشتی بودند و مرا تشویق می‌کردند سمت کشتی بروم. خودم هم علاقه داشتم و در ۱۲ – ۱۱ سالگی باشگاه رفتم و رسما حضورم در کشتی آغاز شد. به جرات و با قاطعیت می‌گویم ۹۰ درصد پسرها در جویبار لااقل چند ماه کشتی کار کرده و این رشته را تجربه کرده‌اند. کشتی در پوست و خون مردم جویبار هست. در تک تک خانه‌ها همه کارشناس هستند و کشتی را می‌شناسند. زن و بچه و پیر و جوان همگی از کشتی حرف می‌زنند.

* پدر من ‌هم به کشتی علاقه داشت و همیشه از تلویزیون یا حضور در سالن کشتی، مسابقات را تماشا می‌کردیم. شور و هیجانی که در مسابقات بود را دوست داشتم و می‌خواستم در آن شرایط قرار بگیرم.

* حسن یزدانی یک پهلوان است، اگر خدا کمکش کند و در این مدت ضرب خوردگی پیش نیاید، انشاءالله صددرصد شرایط برای او مهیاست که مدال طلای المپیک را به‌دست آورد. شرایط او روز به روز بهتر می‌شود و طی چند ماه باقی مانده تا المپیک هم فرصت هست تا بدنش از این ‌هم آماده تر شود. نه‌تنها حسن، بلکه من و سایر اردونشینان همه در همین وضعیت هستیم و به خاطر کرونا، شرایط تمرینی و بدنی ما یکسان است. همه مدتی از تمرین خوب دور بودیم و با حضور در اردوهای تیم‌ملی قطعا وضعیت همه ما بهتر خواهد شد.

* من و حسن همشهری هستیم، از بچگی در یک باشگاه تمرین می‌کردیم. حدودا از ۱۲ – ۱۱ سالگی کنار هم هستیم، با هم تمرین کرده و در رده‌های سنی مختلف به مسابقات رفته‌ایم.

* قبل از جهانی صربستان، در مسابقات‌ انتخابی ۹۲ کیلو کشتی گرفتم و اول شدم اما جهانی برگزار نشد و دوباره به ۸۶ کیلو برگشتم. بعداز المپیک باید دید شرایط برای جهانی نروژ به چه شکل است و در چه وزنی باید مبارزه کنم.

* فعلاً به ۹۷ کیلو فکر نمی‌کنم. کشتی گرفتن همه چیزش اصولی است، الان وزنم به ۹۷ کیلو نمی‌خورد. برای حضور در این وزن باید بالای ۱۰۰ کیلو وزن داشته باشی که در این مقطع رسیدن من به این وزن شدنی نیست و فعلا به ۹۷ کیلو  فکر نمی‌کنم.

* آسیب دیدگی قبلی اذیتم نمی‌کند، البته آسیب جزئی هم در ناحیه زانوی راستم پیدا کردم که فعلا مدارا می‌کنم و با همین وضعیت جلو می‌روم.

* بازار بزرگ حق و حقوق کشتی‌گیرانش رابعد از لیگ ۹۹ پرداخت کرده است. چند سال است با پژمان درستکار سرمربی تیم بازار بزرگ کار کردم. او هم از نظر اخلاقی و هم فنی جزو سرآمدها در عرصه مربیگری است.

* محمدجواد ابراهیمی، محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج، حسن یزدانی و بهنام احسان‌پور دوستان نزدیکم در اردوی تیم‌ ملی هستند. برای کسب سهمیه های باقی مانده المپیک، فکر می‌کنم در ۹۷ کیلو مشکلی نداشته باشیم اما کار در ۶۵ کیلوبرای کسب سهمیه در آسیا سخت است. امیدوارم بچه‌ها در همین میدان اول سهمیه‌ها را بگیرند.

* تمام زحماتم در این سال‌ها برعهده پدر و مادرم بوده که دست بوس‌شان هستم. حسین نقیبی مربی زحمتکش جویباری هم هرگاه خواستم، کنارم بوده و امیدوارم زحمات همه آنها را جبران کنم. کشتی شغل و حرفه من است، اگر دست از تمرین بردارم یعنی حرفه‌ام را کنار گذاشته‌ام. کشتی برایم ادامه دارد. تا روزی که به اهدافم برسم، تلاش می‌کنم. کار برای من با یک باخت تمام نشده و با جدیت تمرین می‌کنم تا در مراحل بعدی این باخت و شکست را جبران کرده و به اهدافم برسم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی