گزارشی از دو مصاحبه تاریخی و مهم پروین/ روزهای تلخ پرسپولیس؛ مدیر فنی یعنی کشک
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در اوایل دهه ۸۰ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به طور خودجوش عوض شد و پروین جایگاهش را موقتاً در این تیم از دست داد.

خبرورزشی - سال‌ها قبل وقتی علی پروین در پرسپولیس همه کاره بود، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی (اداره‌ای که هنوز به وزارت ورزش و جوانان تبدیل نشده نبود) طی حکمی به مدیری در باشگاه سرخ‌ها حکم داد که نامش اکبر غمخوار بود.

غمخوار به هر دلیلی که برای خودش لابد محترم بود، علی پروین را در قامت سرمربی پرسپولیس نمی خواست. مدیرعامل جدید باشگاه ترجیح می‌داد پروین در سیمای مدیرفنی ظاهر شود؛ همان سمتی که پروین یک حرف تاریخی و ماندگار درباره اش زد؛ مدیرفنی در فوتبال ایران یعنی کشک!

پروین همکاری با غمخوار را نپذیرفت؛ در نتیجه او به مخالف اصلی آقای مدیرعامل تبدیل شد و در همان سال‌ها به ناچار تیمی را درست کرد به نام آذربایجان؛ در واقع مجموعه‌ای که بعدها به استیل آذین تبدیل شد؛ هر دو پروژه نیز ناموفق و ناکام ماند و به کارنامه علی پروین چیزی را اضافه نکرد.

پرسپولیس با وینکو بگوویچ در ابتدای رقابت‌های لیگ نتایج قابل قبولی گرفت و حتی یکی، دو تیم را گلباران کرد اما در همان دوره، علی پروین یک مصاحبه تاریخی انجام داد که زنده‌یاد عباس عبدالملکی، این تیتر را برای آن مصاحبه انتخاب کرد؛ «روزهای سخت پرسپولیس فرا می‌رسد.»

این پیش‌بینی پروین زودتر از موعد مقرر به واقعیت تبدیل شد و پرسپولیس در آن فصل و در ادامه راه بسیار بد نتیجه گرفت. تیم وارد یک بحران جدی شد؛ تا جایی که اکبر غمخوار که اصراری به حضور پروین در پرسپولیس نداشت و همچنین بگوویچ از این تیم رفتنی شدند...

این بار اما پس از سال‌ها علی پروین در مصاحبه ای، پیش‌بینی خاصی درباره قهرمان این دوره رقابت‌های لیگ برتر دارد. پروین می‌گوید: «شک نکنید پرسپولیس با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان لیگ می‌شود.»

حالا باید ببینیم آیا این پیش‌بینی پروین هم مثل همان حرف‌های عجیبش در دهه ۸۰ اتفاق می‌افتد یا...

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    سلطان همیشه سلطانه حتی اگه دنیا علیه اوتوطئه کنند. خداپشت وپناه سلطان پرسپولیس و آسیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی