یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
۰ |
۵
وقتی از پول بدمان می‌آید...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سالهاست که در مورد حق پخش تلویزیونی فقط حرف زده می‌شود و از عمل و البته از پول هیچ خبری نیست.

خبرورزشی - یکی از دلایل مهمی که ایران میزبان رقابتهای مقدماتی جام جهانی و به خصوص رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نشد، مسئله حق پخش تلویزیونی است. حقی که در داخل و در مسابقات لیگ برتر هم به باشگاه‌ها داده نمی‌شود و سال‌هاست که تلویزیون حق فوتبال را آنچنان که باید و شاید نمی‌پردازد. پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان و سایر تیم‌های پرطرفدار می‌توانند با حق پخش تلویزیونی بازی‌های خود تا ۸۰ درصد از مشکلات مالی را حل کنند اما متاسفانه سال‌هاست که در مورد حق پخش تلویزیونی فقط حرف زده می‌شود و از عمل و البته از پول هیچ خبری نیست.

در تمام دنیا بزرگترین باشگاه‌ها روی حق پخش تلویزیونی حساب خاصی بازی می‌کنند.  ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس صراحتاً از این گفته که هندوستان به خاطر حق پخش تلویزیونی مسابقات میزبان بازی‌های گروه پرسپولیس در آسیا شده است ولی ما نه تنها حق پخش تلویزیونی را به باشگاه‌ها نمی‌دهیم بلکه در عرصه بین‌المللی هم آنقدر ضعیف عمل می‌کنیم که میزبانی تمام مسابقات از دستمان می رود!

با همین حق پخش تلویزیونی می‌شد پول ویلموتس را که حاصل ندانم کاری مدیران قبلی فدراسیون است، پرداخت کرد اما در فوتبالی که دلالی حرف اول را می‌زند ما بارها و بارها ثابت کرده ایم که نه تنها از پول بدم می‌آید بلکه راه پول درآوردن را هم بلد نیستیم و حتی نمی توانیم از الگوی ثابتی که همه دنیا از آن پول در می آورند، درآمدزایی کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی