نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گروکشی آمریکایی‌ها جلوی لالوویچ برعلیه کشتی ایران/ مدال المپیکی را بدهید تا کاپ جهان را بدهیم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فدراسیون‌کشتی‌آمریکا برای دریافت مدال‌برنز سنگین‌وزن این کشور در المپیک، مقابل نناد لالوویچ رییس اتحادیه‌جهانی‌کشتی گروکشی کرده و برعلیه فدراسیون کشتی کشورمان کارشکنی می‌کند. 

خبرورزشی - درخلال جلسه رییس‌فدراسیون‌کشتی با نمایندگان رسانه‌های گروهی که صبح امروز برگزار شد، علیرضا دبیر در پاسخ به سوال خبرورزشی، پیرامون دلیل عدم دریافت کاپ سوم تیمی رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان که قرار بود در ایتالیا به نماینده کشورمان تحویل شود، گفت: آمریکایی‌ها کاپ ایران را نمی‌دهند. آنها مدعی هستند که اتحادیه‌جهانی‌کشتی باید مدال کشتی‌گیر سنگین‌وزن آنها در بازیهای‌المپیک را بدهد تا آنها هم کاپ سوم تیمی ایران در مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۱۹ قزاقستان را به ما تحویل بدهند!

 دبیر ادامه داد: درهمین رابطه نامه اعتراضی شدیدالحنی به اتحادیه‌جهانی نوشته‌ایم و تسریع در دریافت کاپ تیمی کشورمان را خواسته‌ایم. این موضوع اصلاً به ما ارتباطی ندارد که اتحادیه جهانی چه زمانی می‌خواهد مدال برنز المپیک کشتی‌گیر آمریکایی‌ها را تحویل بدهد. مگر مدال طلای کمیل قاسمی ما را تحویل داده‌اند که مدال برنز آمریکایی‌ها را به آنها نداده‌اند و این دو را به‌هم گره می‌زنند. این مسئله، دو موضوع جداگانه و بسیار بی‌ارتباط به همدیگر است. آمریکایی‌ها باید کاپ تیمی سوم رقابتهای‌جهانی را که متعلق به کشتی‌ایران است، تحویل دهند و مدال المپیکی سنگین‌وزن آنها در المپیک، چه ارتباطی به فدراسیون‌کشتی ایران و مسابقات قهرمانی‌جهان دارد؟! 

گفتنی است در پایان رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ قزاقستان آزادکاران کشورمان با طلای حسن یزدانی (۸۶کیلو) نقره علیرضا کریمی (۹۲ کیلو) و دو برنز بهنام احسان‌پور و یونس امامی (۶۱ و ۷۰ کیلو) با ۹۳ امتیاز در رده چهارم جهان قرار گرفت. تیمهای تیم‌های روسیه، قزاقستان و آمریکا نیز به ترتیب با ۱۹۰، ۱۰۳ و ۹۴ امتیاز اول تا سوم شدند.

در ۱۲۵ کیلوی این رقابتها، گنو پتریاشویلی (گرجستان)، طاها آکگول (ترکیه) الکساندر خوتسیانویسکی (اوکراین) و حسن بای‌رحیم‌اف (ازبکستان) روی سکوی اول تا سوم مشترک ایستادند. بادژا خوتابا (سوریه) و ژی وی دنگ (چین) هم در رده پنجم مشترک قرار گرفتند. یداله محبی نماینده کشورمان در جایگاه هفتم ایستاد. باتوجه به مثبت اعلام شدن دوپینگ کشتی‌گیران ازبکستان و سوریه، یداله محبی سنگین‌وزن کشورمان به رده پنجم صعود کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک، تیم ایران نیز به جایگاه سوم رده‌بندی تیمی دست یافت. 

بعداز این اتفاقات، اتحادیه‌جهانی‌کشتی در تصمیمی مقرر کرد، در اولین مسابقه بین‌المللی که کشتی‌گیران ایران و آمریکا شرکت کردند، آمریکایی‌ها کاپ سوم تیمی را برای تحویل به نماینده ایران، همراه خود بیاورند. درشرایطی‌که هم کشتی گیران ایران و هم آمریکایی‌ها در جام متئو پلیکونه ایتالیا شرکت داشتند، یانکی‌ها کاپ متعلق به‌ایران را به رُم نبردند تا در واگذاری آن به فدراسیون‌کشتی کشورمان کارشکنی کنند.
حالا اتحادیه‌جهانی باید در مورد تصمیمی که گرفته و به فدراسیون‌کشتی‌آمریکا نیز مبنی بر تحویل کاپ سوم تیمی به ایران، ابلاغ کرده، پیگیر و پاسخگو باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    عجب بابا عجب کشتی هم بهمون زور می گن ایندفعه دیگه نوبت ایالات منحرفه حقیر آمریکاست که‌ گرو کشی می کنه البته توی کشتی مافیای روسیه حرف اول رو می زنه و قشنگ ستاره های کشتی مون رو با داوری ها ضربه فنی کردن !!!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی