نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۴ نکته مهم درباره خریدهای جدید پرسپولیس و استقلال/ یک صفر بزرگ!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نکته جالب در مورد خریدهای جدید پرسپولیس و استقلال این است که هیچ‌کدام از آنها بازی ملی ندارند.

خبرورزشی - در صورتی که بازگشت مهدی ترابی به پرسپولیس را درنظر نگیریم، سرخابی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی ۵ خرید جدید انجام دادند. استقلال سعید مهری و آرمان رمضانی را جذب کرده و تا لحظه تنظیم این مطلب به‌نظر می‌رسد کار حضور امین قاسمی‌نژاد در این تیم را هم باید تمام‌ شده دانست. پرسپولیس هم با فرشاد فرجی و شهریار مغانلو به توافق رسید. چند نکته در مورد این خریدها بخوانید.

خط حمله‌های مرگبارتر

پرسپولیس و استقلال به‌طور مشترک اقدام به تقویت خط حمله خود کردند. مهدی قائدی و شیخ‌دیاباته فصل گذشته جمعا ۲۵گل به ثمر رساندند اما امسال آتش آنها سرد شده و فعلا روی هم فقط ۶گل زده‌اند. حالا اما امین قاسمی‌نژادی به جمع آنها اضافه شده که تا اینجای لیگ بیستم به تنهایی ۸گل برای شهرخودرو به ثمر رسانده است. استقلال البته آرمان رمضانی را هم در همین خط خریده که بهتر است در مورد او حرف نزنیم! در پرسپولیس هم مسئله عملکرد ضعیف مهاجمان نیازی به توضیح ندارد. مهدی عبدی امسال برای سرخپوشان فقط ۲گل زده، درحالی‌که جلال حسینی به‌عنوان مدافع میانی ۴گل به ثمر رسانده است. به همین دلیل هم پرسپولیسی‌ها شهریار مغانلو را جذب کردند؛ بازیکنی که فصل گذشته ۱۳گل به ثمر رساند. در این شرایط انتظار می‌رود در ادامه مسابقات شاهد عملکرد هجومی بهتری از جانب سرخابی‌ها باشیم.

 چشم‌پوشی استقلال از آینده

استقلال در ازای جذب سعید مهری از تراکتور، اجازه داد حسین پورحمیدی، دروازه‌بان این تیم که در فصل جاری به‌عنوان بازیکن قرضی در خدمت آلومینیوم اراک است، در پایان فصل به جمع تبریزی‌ها منتقل شود. در واقع این، نوعی معاوضه همراه با تأخیر ۲ بازیکن بود! پورحمیدی فصل گذشته به‌عنوان دروازه‌بان دوم فرصت بازی در استقلال را پیدا نکرد. با این حال او امسال در آلومینیوم نشان داد دروازه‌بان بدی نیست. منهای بازی عجیب برابر سپاهان، پورحمیدی در طول لیگ بیستم عملکرد نسبتا خوبی داشته است. با این حال حتی این نمایش‌ها هم استقلال را برای حفظ گلر ۲۲ساله‌اش متقاعد نکرد. آیا استقلال بعدها بابت این تصمیم پشیمان خواهد شد؟ کسی نمی‌داند.

سخاوت ابدی شهرخودرو

از جمع ۵ خرید جدید سرخابی‌ها ۲نفر از شهرخودرو یا همان پدیده آمده‌اند. به‌طور کلی این تیم مشهدی فوق‌العاده در از دست دادن بازیکن سخاوتمند است. آنها ابتدای فصل محمدحسین مرادمند را به استقلال دادند و فقط مبلغی بابت رضایتنامه‌اش گرفتند. حالا هم امین قاسمی‌نژاد از این تیم راهی استقلال شده و فرشاد فرجی هم به پرسپولیس پیوسته است. بزرگ‌ترین انتقال این سال‌ها از شهرخودرو اما جدایی یحیی گل‌محمدی از این تیم و حضورش در پرسپولیس بود.

بدون بازی ملی

نکته جالب در مورد خریدهای جدید پرسپولیس و استقلال این است که هیچ‌کدام از آنها بازی ملی ندارند. یعنی این همه سر و صدا و جار و جنجال، مذاکره و مصاحبه و حضور خبرنگاران مقابل ساختمان ۲باشگاه به‌خاطر بازیکنانی است که هنوز یک‌بار هم در هیچ مسابقه‌ای پیراهن تیم ملی را به تن نکرده‌اند. فرشاد فرجی، سعید مهری، آرمان رمضانی و امین قاسمی‌نژاد حتی نزدیک به این تجربه هم نبوده‌اند و تنها شهریار مغانلو زمانی که در دسته اول بازی می‌کرد از سوی مارک ویلموتس به تیم ملی فراخوانده شد؛ آنچه بیشتر نمایشی برای شکست انحصار در تیم ملی بود. این مسئله شاید نشان‌دهنده نزول سطح کیفی لیگ برتر ایران باشد. باز هم لازم است اضافه کنیم طبیعتاً مهدی ترابی در بازگشت به پرسپولیس به‌عنوان خرید جدید این باشگاه درنظر گرفته نشده است، در غیراین صورت ترابی سابقه ۳۰بار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    آمار جوان اول آسیایی که لورکوزن اومده دنبالش! بهتره بره دورتموند خخخخخ ارلینگ هالند کی بودی تو؟
  • اسی 4 IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    بازی ملی ؟! تیم ملی ما بارها و بارها سالها و سالها شاهد حضور بازیکنانی بوده که حتی در قواره تیم لیگ برتری نبوده اما انتخاب شده بازیکنانی که در تیم خود فیکس هم نبودند در تیم ملی بازی کردند یا حداقل انتخاب میشدند در کنارش بازیکنانی بودند که حقشان تیم ملی بود اما چون در فلان تیم بازی نمیکردند جایی در تیم ملی نداشتند پس بحث بازیکن تیم ملی از اساس در مورد فوتبال ایران بیمورد است
  • لنگ حکومتی امنیتی IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    ۱۸میلیاردبودیمیر دستمزد ۱۰سال تو اروپا از لنگ یکجا گرفت،۱۸میلیارد ترابی ،۸میلیارد مغانلو، ۴میلیارد فرجی همه بنجل ولی خب هنوز پنجره استقلال بسته ست با توجه به این که نزدیک ۱میلیون دلار از فیفا طلب دارد
  • کیسه تیم مظلوم حکومتی IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    فرق این خرید ها اینه که فرجی به زودی دفاع فیکس تیم ملی میشه و مغانلو در این ن مهاجم تیم ملی ... رمضانی رو که تیم باشگاهی بعد کیسه نخواهد خواست و قاسمی نژاد هم تا زمان اولین اردوی تیم ملی پیر شده .. بازیکنی که تا سی و پنج سالگی به تیم ملی دعوت نشده دیگه دعوت بشه هم به درد نخوره
  • پاشا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    تیم ملی درست یه ساله یه بازی درستو حسابی نداشته این که دلیل نمیشه بازیکنی که بازی ملی نداشته بد باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی