اتفاقی عجیب درباره فوتبالیست غول پیکر/ هالک بعد از هر بازی ۵ کیلو کم می‌کند!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره سابق تیم ملی برزیل در هر بازی به قدری عرق می ریزد که مقادیر زیادی از وزنش را از دست می دهد و اتفاقی نادر در میان فوتبالیست هاست.

خبرورزشی - جیوانیلدو ویه را دی سوزا ملقب به هالک، ستاره سابق تیم ملی برزیل و باشگاه پورتو اخیرا پس از ۴ فصل بازی برای شانگهای راهی اتلتیکو مینیه رو شده است.

مدت زمان زیادی از حضور او در اتلتیکو نگذشته اما فیزیولوژیست این باشگاه به مورد جالبی از او پی برده است؛ اینکه هالک در جریان هر بازی ۵ کیلو از وزن خود را از دست می دهد!

فوتبالیست هایی که در زمین مسابقه همه توان شان را می گذارند و با صرف انرژی فراوان سعی در کمک به تیم خود درند، از محبوب ترین ها میان هواداران هستند و می توان هالک را نیز در زمره این بازیکنان قرار دارد.

او با ۱.۸ متر قد و ۸۵ کیلو وزن، در هر بازی به قدری عرق می ریزد که وقتی زمین را ترک می کند، ۵ کیلو از وزن خود را از دست می دهد و این اهمیت آب رسانی به او را افزایش می دهد.

روبرنو چیاری فیزیولوژیست باشگاه اتلتیکو مینیه رو در این رابطه به تی وی گالو گفت: «هالک بازیکنی است که به شدت در زمین عرق می کند و البته این به نوبه خود اتفاق بدی نیست. ورزشکارانی که زیاد عرق می کنند، از بهترین و کارآمدترین مکانیسم دفاعی بدن برای دفع گرما برخوردار هستند.

این عرق هنگام تبخیر به ورزشکار اجازه می دهد تا گرمای بدن را با کارایی بیشتری از دست بدهد. بنابراین از دست دادن مقدار زیادی کیلو در اثر کم آبی بدن از طریق عرق، مشکلی ایجاد نمی کند. چنین ورزشکاری فقط پس از بازی باید به خوبی آب و نوشیدنی مصرف کند. هیدراتاسیون چنین ورزشکارانی بسیار حائز اهمیت است.»

فیزیولوژیست باشگاه برزیلی در ادامه گفت:« ماساژور ما که کنار زمین است، از قبل می داند که در هر تمرین، اولین بازیکنی که باید آب یا ایزوتونیک دریافت کند، هالک است. ما متوجه شده ایم که او در هر جلسه تمرین نیز وزن زیادی از دست می دهد؛ اما خوشبختانه به اندازه یک بازی ۹۰ دقیقه ای نیست.

این مهم البته شاید به دلیل عملکرد ماساژورانی است که همیشه در تمرین هستند و بدن هالک را هیدراته می کنند. در هر صورت برای اطمینان از این موضوع، باید هیدراتاسیون بعد از تمرین با جدیت انجام شود تا روز بعد، هالک با همان وزنی که قبل از تمرین بود، برگردد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی