زندگی ستاره اینتر با سالاد و پاستای ژاپنی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رژیم غذایی سخت روملو لوکاکو ستاره این روزهای اینتر باعث شده قدرت بدنی‌اش به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا کند.

خبرورزشی - برای هر بازیکن حرفه‌ای داشتن رژیم غذایی و رعایت کردن اصول تغذیه از پیش‌شرط‌های موفقیت در مستطیل سبز است. بازیکنی که بدون رژیم غذایی فوتبال بازی می‌کند و به اصطلاح هرچه دوست داشته باشد را می‌خورد از مسیرش دور خواهد شد. مثال بارزش آنتونیو کاسانو است که در مصاحبه‌ای گفت پس از انتقال از رم به مادرید، به رژیم غذایی‌اش بی‌توجه شد و همان اضافه وزن معروفش باعث شد از سطح اول فوتبال دور شود. بعضی از بازیکنان هم هستند که مثل رونالدوی برزیلی به طور اتوماتیک استعداد چاقی دارند. این مطلب هم درباره یکی از همان بازیکنانی است که اگر لحظه‌ای از رژیمش غافل شود باید قید بازی در تاپ‌ترین لیگ‌های اروپایی را بزند؛ روملو لوکاکو!

از چاقی تا رژیم
لوکاکوی بلژیکی به‌رغم جوانی‌اش مسیری پر پیچ و خم را تجربه کرده است. از چلسی تا اورتون و یونایتد فراز و فرودهای این مهاجم بلژیکی بوده است. لوکاکو در یونایتد به مشکل اضافه وزن برخورد کرد و رسانه‌ها هم آن را دلیل افتش اعلام کردند. او با حضور در اینتر اما رژیم غذایی سفت و سختی را زیرنظر متخصصان برگزید که حاصلش تناسب اندام او و رقابت برای آقای گلی ایتالیا و کفش طلای اروپاست. 

کربوهیدرات حداقلی
برنامه غذایی لوکاکو به شدت سخت و طاقت‌فرساست و مثل یک بدنساز مسابقه‌ای باید تقریباً رژیمش را حفظ کند تا مبادا چاقی سراغش بیاید. این بازیکن ۲۷ ساله از وقتی به ایتالیا آمده در خوردن غذا به شدت رعایت می‌کند. متخصصان تغذیه مصرف غذاهایی که کربوهیدرات دارد را برای روملو به حداقل رسانده تا وزنش به‌طور ناگهانی بالا نرود. 

همراه با پروتئین زیاد
در برنامه غذایی لوکاکو برای اینکه انرژی کافی بدنش تأمین شود تا حد زیادی منابع پروتئینی گنجانده شده است. در واقع هرقدر پروتئین به بدن لوکاکو برسد دیگر بافت چربی و در ادامه اضافه وزن برایش حاصل نمی‌شود. پروتئین برای بازیکن تنومندی مثل لوکاکو به حدی مفید است که انرژی‌اش را چندبرابر افزایش می‌دهد. 

برنامه هفتگی روملو
اگر برنامه غذایی هفتگی لوکاکو را بدانید شاید به او پیشنهاد بازنشستگی در ۲۷ سالگی و در عوض لذت بردن از زندگی با خوردن غذاهای خوشمزه را بدهید. در حقیقت چیزی به عنوان غذای خوشمزه و به اصطلاح چرب در برنامه روملو دیده نمی‌شود. سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، سالاد، ماهی، جوجه، برنج سیاه یا قهوه‌ای و پاستای ژاپنی در برنامه غذایی هفتگی این بازیکن قرار دارد که باید همه را طبق دستورات دکترش رعایت کند. 

رژیم موفق
این رژیم تاکنون برای لوکاکو جواب داده و درعین اینکه سختی را تحمل می‌کند برایش در زمین لذتی دوچندان داشته است. او در حال حاضر ۱۸ گل برای اینترمیلان به ثمر رسانده و یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان حال حاضر اروپا به حساب می‌آید. 

لوکاکو: تا این حد قدرتمند نبودم
لوکاکو در مصاحبه با پادکست باشگاه از شرایط رژیم غذایی و کار کردن زیرنظر متیو پینکلا متخصص تغذیه باشگاه صحبت کرد: «از زمانی که به اینتر پیوستن رژیمم را تغییر دادم. می‌توانم بگویم هرگز تا این حد قدرتمند نبودم. ناهار من با سالاد، جوجه و پاستای ژاپنی برنامه‌ریزی شده است. من مقدار غذا خوردنم را تغییر نداده‌ام چون زیاد می‌دویم و باید قدرتمند باشیم. من از وقتی که این رژیم را انتخاب کردم در زمین فعال‌تر و سرعتی‌تر شده‌ام. عاشق کربوهیدرات هستم اما زیاد پاستا نمی‌خورم. ایتالیا من را به سطح دیگری تغییر داد.»
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی