نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سیاست‌های‌ مدیریتی غلط در بارسلونا/ مأموریت اصلاحات توسط لاپورتا در کاتالونیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رفتن جوسپ ماریا بارتومئو و آمدن خوان لاپورتا، امید را به هواداران بارسلونا بازگردانده و منتظر تغییر شرایط هستند.

خبرورزشیبارسلونا در چند سال اخیر سیاست‌هایی را در نقل و انتقالات پیاده کرد که هرکدام به نوعی به جای پیشرفت به تیم ضرر مادی و معنوی رساند. سیاستی که در راس آن جوسپ ماریا بارتومئو تصمیم‌گیرنده بود و با خرید و فروش‌های بحث برانگیزش باشگاه را با مشکلات فراوان به خوان لاپورتا سپرد تا این مدیر باتجربه در ابتدای کار به فکر اصلاحات جدی باشد.

اجازه خروج به سوارس
تنها بازیکنی بود که موفق شد به جز کریس و مسی کفش طلای اروپا را صاحب شود. او ۱۹۸ گل در بارسا به ثمر رساند و همکاری خوبی با نیمار و مسی تشکیل داده بود. جالب اینجاست او سال گذشته هم ۱۰ پاس گل داد و ۲۱ گل به ثمر رساند. بارسا اما سوارس را خیلی راحت به رقیبش اتلتیکو فروخت تا در ۲۴ بازی با زدن ۱۸ گل نقش بسزایی در صدرنشینی تشک‌سازان داشته باشد.

رقم بالای کوتینیو
آمد تا جای نیمار را در تیم پر کند اما نه به درد بارسا خورد و نه موفقیتش در مرسی‌ساید را تکرار کرد. فلیپه کوتینیو به عقیده کارشناسان هرگز درحد ۱۴۲ میلیون پوندی که برایش هزینه شد نبود. منتقدان بارسا و بارتومئو اعتقاد داشتند این برزیلی در صورت درخشش هم شایسته چنین هزینه‌ای نبود.

دستمزد دمبله
برای تقویت خط حمله از پول نیمار برای خرید دمبله استفاده شد. عثمان دورتموندی‌ها ۱۰۵ میلیون یورو بعلاوه ۴۰ میلیون یورو افزایش قیمت سالیانه برای بارسا آب خورد. مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه دمبله هیچوقت اجازه تکرار نمایش‌های خوبش در دورتموند را نداد. هرچند خود او هم در ترکیب بارسا آنطور که باید به هماهنگی نمی‌رسد.

هزینه برای گریزمن
آنتوان گریزمن با هزینه زیادی از چنگ رقبایی همچون منچستریونایتد درآمد و لباس بارسا را به تن کرد. او که چند روز دیگر ۳۰ ساله می‌شود قراردادی ۱۲۰ میلیون یورویی با بارسلونا امضا کرد ولی کیفیتش در حد زمان حضور در اتلتیکو نبوده است. همین مقایسه با سوارس هواداران بارسا را بیشتر آزار داده است.

معاوضه آرتور با پیانیچ
این یکی از معاوضه‌هایی بود که هنوز علامت سوالش در ذهن هواداران بارسا وجود دارد. آرتور ملو هافبک ۲۲ ساله بارسا که در تلاش برای رسیدن به جایگاه اینیستا و ژاوی بود به طرز ناگهانی با میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی یووه با ۳۰ سال سن معاوضه شد. با توجه به اینکه دو یا سه فصل بیشتر نمی‌توان روی کیفیت میرالم حساب باز کرد و عملکردش هم آنچنان تاثیرگذار نبوده، خروج جوانی مثل آرتور برای تیم مدیریتی سابق باشگاه شکست به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شکارچی تاریکی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    بدترین مدیر تاریخ اروپا همین بارتومئو... نزدیک بود مسی رو هم از دست بدیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی