نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گواردیولا: تاریخ مرا قضاوت می‌کند/ دوست دارم در ۱۰ دقیقه ۲۰۰ گل بزنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در مصاحبه با ESPN درباره موضوعات جالبی از جمله سبک بازی تیمش و ارتباطش با برخی بازیکنان صحبت کرده است.

خبرورزشی - پپ گواردیولا را بسیاری، موفق‌ترین مربی تاریخ فوتبال می‌دانند و البته بر سر این عنوان هم اختلاف نظرهای زیادی مثل هر موضوع دیگری در مورد بهترین‌های تاریخ وجود دارد. اما کسی منکر تحولی که او در فوتبال مدرن ایجاد کرده، نیست. پپ در گفت‌وگوی جدید خود با ESPN در مورد فلسفه فوتبال خود حرف‌های جالب و متفاوتی زده است، از جمله در مورد رابطه با بازیکنان.

با بعضی‌ها نزدیک‌تر بودم 
پپ در مورد ارتباط بهترش با برخی بازیکنان گفت: «در بارسلونا من با بعضی از بازیکنان رابطه خیلی نزدیک‌تری نسبت به بقیه داشتم، چون یک سری از بازیکنان هستند که به فکر منافع جمع هستند و من با این نوع از بازیکنان ارتباط بسیار نزدیکتری نسبت به آنهای دارند که فقط می‌گویند من! از این بازیکنان فقط وقتی نیاز دارم استفاده می‌کنم و وقتی نیازی نباشد استفاده نمی‌کنم.»

به بازیکن مربوط است نه مربی
او در مورد تجربه خود از کار کردن در تیمهای مختلف هم حرف زد: «در طول هر فصل، رابطه با بازیکنان همیشه به مشکلاتی برمی‌خورد اما درس‌های زیادی نیز به همراه خود دارد. از هر چیزی نکته‌ای می‌آموزی، اما رابطه بین مربی و بازیکن به خود بازیکن ربط دارد نه به مربی. بعضی بازیکنان شایستگی رابطه نزدیک‌تر را داند و با بعضی دیگر بهتر است که فاصله رعایت شود.»

رابطه خوب و بد اهمیتی ندارد
گواردیولا توضیح جالبی در مورد اینکه فوتبال برای او چه معنایی دارد، ارائه کرد: «فوتبال یک بیزینس است که شامل روزی می‌شود که داور سوت را می‌زند و بازی شروع می‌شود و تو برنده می‌شوی. اینکه ما با هم کم و بیش دوست هستیم یا اختلافاتی داریم، اهمیت چندانی ندارد. این یک تجارت است. اینجا من هدفم این است که بهترین عملکرد را از بازیکنانم بگیرم. آنها هم باید برای منافع باشگاه و خوشحالی هواداران خوب بازی کنند. رابطه خوب داشتن عالی است اما برای من خوب یا بد خیلی فرقی ندارد چون این یک بیزینس است.»

تاریخ مرا قضاوت می‌کند
سرمربی اسپانیایی زمانی که به انگلیس آمد، به عنوان مربی‌ای شناخته شد که سبکی را با خود به همراه آورد که فوتبال انگلیس آن را کم داشت. کارشناسان ESPN معتقدند معتقدند او به طور کلی فلسفه فوتبال در انگلیس را تغییر داد. سرمربی سابق بایرن مونیخ و مربی و بازیکن اسبق بارسا اما ترجیح می‌دهد متواضعانه در این مورد حرف بزند: «تاریخ قضاوت خواهد کرد و گویای همه چیز خواهد بود. این خیلی مغرورانه است که بخواهم بگویم ما کاری انجام دادیم که نسبت به قبل متفاوت بود. اما این را می‌توانم بگویم که بله، من هر کاری را به سبک خودم انجام دادم. این را با اطمینان می‌گویم.»

گفتیم این کارها را انجام نمی دهیم
گواردیولا سپس نگاهش را در مورد فوتبال انگلیس اینطور بیان کرد: «فوتبالی کاملاً مستقیم و باکس به باکس بود که سر هر توپ جنگ و درگیری زیادی وجود داشت. ما سعی کردیم این کارها را انجام ندهیم. به همین خاطر من به اینجا آمدم. در پایان فصل دوم که فاتح لیگ شدیم، این تغییر را حس کردم و به خودم گفتم که ما این کار را انجام دادیم. این همان چیزی بود که به خاطرش به انگلیس آمدم و حالا این کار را انجام دادم. اما زمانی که احساس خوب به کاری که انجام می‌دهید دارید، به خودتان می‌گویید چرا که نه، چرا بیشتر از این تلاش نکنم و به دست نیاورم؟»

کمی آهسته‌تر، کمی شفاف‌تر
در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد فوتبال اروپا تحت سلطه مدلی از فوتبال است که بر پایه بازی فیزیکی و سرعتی به عنوان اسلحه‌های مرگبار موفقیت بنا شده است. آمادگی تاکتیکی و تکنیکی تیم‌ها افزایش یافته و قدرت باشگاه‌ها در این زمینه‌ها تفاوت را نسبت به رقیبانشان رقم می‌زند. گواردیولا، با وجود سبک متفاوتش همواره تیم‌هایش را در جمع بزرگ‌ترین قدرت‌های اروپا مطرح کرده است. اما این چطور ممکن بود که هم به سبک خودش وفادار بماند و هم در فوتبال فیزیکی و سرعتی جزو بهترین‌ها باشد: «اگر می‌خواهی سریع بازیکنی، ابتدا باید آرام بازی کردن را بلد باشی. برای فوتبال رو به جلو هم باید دفاع کردن را بدانی. زمانی که کمی آهسته‌تر حرکت می‌کنی همه چیز را شفاف‌تر می‌بینی، که این باعث می‌شود که حرکات و ویژگی‌هایی را کاملاً در خود پرورش دهی و درونی کنی.»

۲۰۰ گل در ۱۰ دقیقه
پپ نگاه واقع‌بینانه خود به فوتبال مدرن اینطور به تصویر می‌کشد: «البته که من عاشق این هستم که همه چیز را با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت انجام دهم و ۲۰۰ گل در ۱۰ دقیقه بزنم اما این غیرممکن است. از بازی کمی آهسته‌تر خوشم می‌آید، اما نه بازی آهسته و کند. اما بازی آرامی که در یک زمان مشخص بتوانیم بهترین استفاده را از ویژگی‌های بازیکنانمان ببریم. خوشبختانه در منچسترسیتی بازیکنان بسیار خوب زیادی داریم.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آرمانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    200 تا گل تو 10 دقیقه غیر ممکن ولی 10 نفر تو 10 دقیقه 3تا بزنی چطور!!!! # ایمون زائد کیسه کش بده با هر مصاحبه ای یاد ی خاطره بد بیفتی خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی