نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
ناراحتی شدید آذری از تصمیمات خودسرانه AFC/ به فکر تدبیر ایرانی باشید
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه تصمیمات کمیته امنیت کنفدراسیون فوتبال آسیا متناقض است گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایمیل‌های ما را پاسخ نداد در حالی که درخواست النصر عربستان را ۸ ساعته اجابت کرد.

خبرورزشی - سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان در واکنش به خبر سایت عربی زبان «کوره» مبنی بر رد شدن اعتراض فولاد به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحات زیر را ارائه داد:

*کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نکرده است. شاید خبر این سایت، پیش داوری بوده باشد. AFC امروز و فردا تعطیل است و ما همچنان منتظر خواهیم بود. ظاهراً AFC دو سه هفته است که به ایمیل‌ها پاسخ نداده است. مشکل اساسی این است که چرا در تصمیمات کمیته امنیت AFC پارادوکس و تناقض وجود دارد

*دو سال پیش در تیم ذوب آهن بودم و مقرر شد میزبان النصر عربستان در شهر کربلای عراق باشیم. به فاصله ۸ ساعت مانده به آن مسابقه، النصر به بهانه پرتاب راکت در کشور عراق که ۱۰۰ کیلومتر با استادیوم فاصله داشت، آن مسابقه را لغو و بازی را به زمان و کشور دیگری موکول کرد. درخواست فعلی ما از AFC همین است. تا روز بازی فولاد ایران با العین امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا چند روز باقی مانده است اما به درخواست ما پاسخی داده نمی‌شود. چه ضمانتی وجود دارد که مشکلی برای تیم فولاد در عربستان پیش نیاید؟ اگر اتفاقی رخ بدهد چه کسی پاسخگو است؟

*تناقض در تصمیم گیری بین دو کشور ایران و عربستان چه چیزی را نشان می‌دهد؟ این موضوع سئوال برانگیز است. آیا چون ما ایران هستیم این بلاها سرمان می‌آید و این یک تصمیم صرفاً سیاسی است؟ اگر پاسخ درخواست ما را ندهند نشان دهنده این است که این AFC  برای عربستان است نه قاره آسیا. چرا دو سال پیش و در بحث میزبانی ما در عراق، ۸ ساعته پاسخ النصر عربستان را دادند اما الان چند روز است که پاسخ ایمیل ما را نمی‌دهند؟

*ما سه روز پیش درخواستمان را برای کنفدراسیون آسیا و روز گذشته به فدراسیون ایران فرستادیم. به نظرم فدراسیون فوتبال هم نباید منتظر ما می‌ماند. آنها از شرایط منطقه و درگیر بودن عربستان در حملات پهپادی آشنایی داشتند و باید همان موقع به میزبانی عربستان اعتراض می‌کردند. با این وضعیت امید چندانی به تغییر میزبانی عربستان نداریم. هر موقع میزبانی بحرین در مسابقات انتخابی جام جهانی برای تیم ملی ایران جابجا شد، میزبان ما در لیگ قهرمانان آسیا هم تغییر می‌کند.

*کاش یک بار برای همیشه واژه کلیشه‌ای «غیرت ایرانی» را برای مسابقات فوتبال و بازیکنانمان کنار بگذاریم. چرا نباید با «تدبیر ایرانی» به جنگ این مشکلات برویم. تا چه زمانی باید بار روانی این مسائل را روی دوش بازیکنان و مربیان بیاندازیم. امید دارم یک روز تدبیر ایرانی جایگزین کلمه غیرت ایرانی در فوتبال شود.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی