نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مدعیان المپیکی کشتی قاره‌کهن، از جمعه روی تشک آلماتی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقات گزینشی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو در قاره‌های سبز و سیاه به‌پایان رسید و از روز جمعه نوبت به مدعیان کشتی قاره‌کهن می‌رسد.

خبرورزشی - پیکارهای گزینشی‌المپیک در قاره سبز روزهای ۲۸ اسفند تا اول فروردین ماه جاری به‌میزبانی مجارستان در بوداپست برگزار و با واگذاری ۱۲ سهمیه کشتی‌آزاد، ۱۲ سهمیه کشتی‌فرنگی و ۱۲ سهمیه کشتی‌زنان به فینالیستهای ۶ وزن المپیکی به‌پایان رسید.  

رقابتهای گزینشی سهمیه المپیک در قاره سیاه و اقیانوسیه نیز روزهای ۱۵ – ۱۱ فروردین به‌میزبانی تونس در شهر حمامات برگزار شده و ۱۲ سهمیه کشتی‌آزاد، ۱۲ سهمیه کشتی‌فرنگی و ۱۲ سهمیه کشتی‌زنان به فینالیستهای ۶ وزن المپیکی واگذار شد.

بعداز واگذاری ۷۲ سهمیه المپیک به آزادوفرنگی‌کار مردان و زنانِ قاره‌های اروپا، آفریقا و اقیانوسیه، حالا نوبت به قاره‌کهن رسیده تا مدعیان کسب سهمیه المپیک قاره آسیا، از روز جمعه در شهر آلماتی قزاقستان، بخت خود را برای رسیدن به المپیک توکیو بیازمایند.  

درپایان دیدارهای کشتی‌آزاد گزینشی اروپا که نفرات فینالیست موفق به کسب سهمیه شدند، کشورهای بلاروس (۳ سهمیه)، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه (هرکدام ۲ سهمیه)، گرجستان، بلغارستان و آلمان (هرکدام یک سهمیه) و در خاتمه پیکارهای کشتی‌فرنگی قاره سبز نیز کشورهای روسیه، گرجستان (هرکدام ۲ سهمیه) و کشورهای ترکیه، آلمان، مجارستان، کرواسی، آذربایجان، فنلاند، بلغارستان و لیتوانی (هرکدام یک سهمیه) به‌دست آوردند.

در پایان مسابقات کشتی آزاد آفریقا و اقیانوسیه، کشورهای الجزایر (۴ سهیمه)، تونس، مصر و گینه بیسائو (هرکدام۲ سهمیه)، سنگال و نیجریه (هرکدام یک سهمیه) کسب کردند. در خاتمه رقابتهای کشتی‌فرنگی قاره سیاه و اقیانوسیه نیز الجزایر و تونس هر کدام با ۴ سهمیه بیشترین مجوز حضور در المپیک را کسب کردند. مصر با ۳ سهمیه در رده بعدی قرار گرفت. مراکش هم یه سهمیه کشتی فرنگی را از آن خود کرد. مراکشی ها در زمانی که حسن رنگرز هدایت کشتی آنها را برعهده داشت، هم در قاره آفریقا به قهرمانی رسیدند و هم از نظر کسب سهمیه المپیک، شرایط بسیار بهتری نسبت به امروز داشتند.  

کاروان کشتی‌فرنگی ایران، صبح امروز تهران را به مقصد آلماتی قزاقستان ترک می‌کند تا بعداز انجام قرعه‌کشی در عصر پنج‌شنبه، شاگردان محمد بنا از ساعت ۱۱ روز جمعه برای کسب ۳ سهمیه باقیمانده و تکمیل تیم‌ملی کشورمان در المپیک ۲۰۲۱ توکیو، با ترکیب محمدرضا گرایی، حسین نوری و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلو به مصاف حریفان برود.  

شاگردان غلامرضا محمدی در تیم منتخب کشتی آزاد اعزامی کشورمان به آلماتی نیز صبح پنج شنبه راهی قزاقستان می شوند تا بعداز انجام قرعه‌کشی عصر شنبه، از ساعت ۱۱ روز یکشنبه برای کسب ۳ سهمیه باقیمانده و تکمیل تیم ملی کشتی ازاد ایران در المپیک توکیو با ترکیب امیرمحمدی یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلو با مدعیان آسیایی مبارزه می‌کنند.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی