نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دلیل حذف نام نایب ‌قهرمان‌ المپیک از سفر به بلغارستان/ ابتلا به کرونا هم به‌نفع رضایی شد، هم به‌سود فدراسیون‌کشتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاروان‌کشتی‌ایران، برای شرکت درمسابقات بین‌المللی کشتی‌آزادوفرنگی جامهای دانکلوف و نیکولای پتروف صبح امروز به بلغارستان پرواز کرد.

خبرورزشی - درحالی‌که پیش‌از این علیرضا رضایی به‌عنوان سرپرست تیم‌منتخب کشتی‌آزاد اعزامی به بلغارستان معرفی شده بود، اما دراطلاعیه اخیر فدراسیون‌کشتی برای معرفی ترکیب نفرات اعزامی به جام دانکلوف، بدون هیچ توضیح و اشاره‌ای نام علیرضا رضایی از لیست نفرات اعزامی حذف شده بود. 

اکنون خبر می‌رسد نایب‌قهرمان المپیک، نفر سوم سنگین‌وزن کشتی‌آزاد جهان و نایب‌رییس اسبق فدراسیون‌کشتی به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا از همراهی تیم منتخب اعزامی به بلغارستان محروم شده است.
به اعتقاد نگارنده، اگر کرونا در همه موارد برای جامعه ورزشی و غیرورزشی دنیا خسران و ضرر داشته باشد، بدون‌شک همین یک مورد، ابتلای علیرضا رضایی به ویروس منحوس کرونا، هم به‌نفع نایب‌قهرمان المپیک شد و هم سود این ابتلا به کرونا، نصیب فدراسیون‌کشتی شد! 

مصدومیت امین طاهری (نفراول انتخابی سنگین‌وزن تیم‌ملی) باعث غیبت و عدم حضورش در مسابقات بین‌المللی جام متئو پلیکونه ایتالیا شد. کادرفنی درنظر داشت بهنام احسان‌پور، علیرضا کریمی و امین طاهری را در شهر رُم محک بزند. طاهری به‌دلیل مصدومیت از همراهی تیم بازماند، احسان‌پور حذف شد و کریمی بعداز حدود یک‌سال و نیم دوری از میادین‌کشتی، توانست در وزن بالاتر و ۹۷ کیلو به نایب‌قهرمانی برسد. تصمیم غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد مبنی بر حضور امیرحسین زارع به مسابقات قهرمانی‌آسیا، با انتقاد بسیار تند و اعتراض شدید علیرضا رضایی مواجه شد.

فدراسیون‌کشتی به‌منظور جلوگیری از بروز حاشیه‌های بعدی، اقدام به برپایی جلسه آشتی‌کنان میان غلامرضا محمدی و علیرضا رضایی معترض تصمیم اخیر سرمربی تیم‌ملی کرد. درحالی‌که پیش‌ازاین برنامه‌ای برای شرکت در مسابقات بین‌المللی بلغارستان نبود، ناگهان لیست مسافران کشتی به جام دانکلوف منتشر شده، نام امین طاهری و علیرضا رضایی نیز در این لیست قرار گرفت.

چندی‌قبل و بعد از اعلام لیست مسافران بلغارستان، درگفتگو با یکی‌از مدیران ارشدفنی فدراسیون‌کشتی، نگارنده خواستار عدم اعزام علیرضا رضایی به‌همراه تیم اعزامی به بلغارستان شد. استدلالم نیز این بود که این اعزام نه تنها به‌نفع علیرضا رضایی و فدراسیون‌کشتی نیست، بلکه حاشیه‌ها و اتفاقات پیشِ رو، عوارضی خیلی بیشتر و آزار دهنده‌تر را به فدراسیون‌کشتی، تیم‌ملی کشتی‌آزاد و حتی خود علیرضا رضایی تحمیل می‌کند. 

قطعاً سرمربی تیم‌ملی این حق را دارد که باتوجه به شرایط و اتفاقاتی که در اردو رخ می‌دهد، براساس وضعیت سلامت‌جسمی، میزان‌آمادگی اردونشینان یا حتی نفرات‌برتر انتخابی تیم‌ملی، مصالح و منافع تیم‌ملی را درنظر گرفته و تصمیماتی اتخاذ کند. درنقطه مقابل، علیرضا رضایی به‌عنوان یک پیشکسوت نامدار و کاربلد کشتی نیز ازاین حق مسلّم برخوردار است که بخواهد در دفاع از کشتی‌گیر موردنظرش به تصمیم سرمربی یا فدراسیون‌کشتی، اعتراض و انتقاد کند. 

اما تصمیم فدراسیون‌کشتی برای اعزام تیم به بلغارستان، این سوءتفاهم را به وجود آورد که به‌منظور خاتمه دادن به‌اعتراض علیرضا رضایی، اعزام به‌بلغارستان در برنامه‌های کشتی‌آزاد گنجانده و سرپرستی تیم اعزامی نیز به منتقد و معترض سرمربی تیم‌ملی سپرده شده است!

حالا که ویروس‌کرونا خیلی به‌موقع وارد شده و مانع همراهی علیرضا رضایی با آزادکاران اعزامی به بلغارستان شده، دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند فدراسیون را متهم کند برای جلب نظر معترض و منتقدش، با اعزام او را ساکت کرده و علیرضا رضایی نیز هرگز متهم نمی‌شود برای دفاع و حمایت خانوادگی از امین طاهری، با یک اعزام ساکت شده است! 

قطعاً نه فدراسیون قصد بستن دهان منتقد و معترض به تصمیم سرمربی تیم‌ملی را داشته و نه علیرضا رضایی، حمایت از کشتی‌گیر منتسب به‌خود را بدون دلایل منطقی، نظرات‌فنی، کارشناسی و تخصصی اعلام کرده است. بدون شک قرار نیست همه کارشناسان و متخصصان فنی و کاربلد در تمام امور و نظرات فنی و تخصصی، نگاهی مشترک و یک‌سان داشته باشند. علیرضا رضایی و غلامرضا محمدی هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیستند. 


نگارنده معتقد است علیرضا رضایی به‌قدری سفر و اعزام در کارنامه‌اش دارد که همراهی با مسافران بلغارستان در نظراتش اثری ندارد. بارها دیدم، شنیدم و شاهد بودم او از اعزامهای پیاپی با تیمهای مختلف (درفدراسیون‌قبلی که نایب‌رییسی فدراسیون، مدیریت تیمهای ملی، سرمربیگری و را برعهده داشت)، خسته شده و آرزوی کمی استراحت و دوری از پروازهای برون‌مرزی داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی