چهره‌های مطرح سینما که در ورزش هم ستاره بودند/ سوپراستار سینمای ایران تنها نیست!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سینما و ورزش با یکدیگر در تضاد نیستند، بازیگران بسیاری بوده‌اند که توانایی‌شان در ورزش را به رخ کشیده و برعکس آن هم رخ داده، ورزشکارانی بوده‌اند که روی به بازیگری آورده‌اند.

خبرورزشی - مشاهیر، بازیگران، نوازندگان، هنرمندان، هدف آنها سرگرم کردن مردم است. ورزش میتواند به منزله نمایش و اسباب سرگرمی مردم هم در نظر گرفته شود، و شاید به همین دلیل است که خیلی از افراد مشهور قبل از اینکه در صنعت سرگرمی فعالیت کنند کار خود را از دنیای ورزش شروع کردند.

تعداد زیادی از مشاهیر قبل از اینکه به بازیگری یا موسیقی روی بیاورند ستاره دنیای ورزش بودند، و شاید تجربه‌هایشان در ورزش باعث شد تا در این راه هم به موفقیت دست پیدا کنند. بعضی از ستاره‌ها بعد از آسیب دیدگی شدید در ورزش راه خود را پیدا کردند و برخی دیگر از ابتدا چنین رویایی را در سر میپروراندند. برخی به صورت حرفه‌ای بازی میکردند، بعضی در کالج، برخی فقط در دبیرستان، اما چیزی که در مورد همه آنها مشترک است این است که آنها در هر ورزشی که انجام میدادند عالی بودند.

حالا این اتفاق در ورزش ایران هم رخ داده. امیر جدیدی که از سوپراستارهای سینمای ایران در سال‌های اخیر بوده، به صورت حرفه‌ای به ورزش تنیس می‌پردازد و از سوی سرمربی تیم ملی برای شرکت در مسابقات انتخابی دعوت شده است. دعوتی که جنجالی هم شده اعتراض برخی از قدیمی‌های این رشته جذاب ورزشی را هم به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

به همین بهانه نگاهی می‌اندازیم به افراد مشهور سینمای جهان که ستاره‌های ورزشی هم بودند:

۱- دواین «راک» جانسون

قبل از اینکه جانسون به عنوان سختکوش‌ترین مرد هالیوود شناخته شود مردم را در زمین فوتبال میامی مجذوب خود میکرد. او در خط دفاع بازی میکرد و عضو تیم ملی ۱۹۹۱ بود که توانست قهرمانی تیم ملی را بدست آورد.

۲- آرنولد شوارتزنگر

قبل از اینکه آرنولد تمرکزش را بر بازیگری معطوف کند یکی از بزرگترین بدنسازان و از مشهورترین ورزشکاران پرورش اندام بود. وقتی که تنها ۲۰ سال داشت عنوان «مرد جهان» را بدست آورد. او همچنین هفت قهرمانی مستر المپیا را هم در کارنامه دارد. ولی انگار ورزش و هالیوود برای آرنولد کافی نبود چرا که در سال ۲۰۰۳ به دنیای سیاست وارد شد و به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد.

۳- تری کروز

قبل از اینکه کروز سینما را تسخیر کند، یکی از امیدهای بزرگ فوتبال به شمار میرفت. کروز مدافع تیم دانشگاه میشیگان غربی بود. او با بازی در تیمهای رمز لس آنجلس، ردسکینز واشنگتن، شارژرز سن دیگو، و ایگلز فیلادلفیا در ۳۲ بازی NFL حضور پیدا کرد.

۴- برت رینولدز

اگر رینولدز به عشق اولیه‌ش یعنی فوتبال ادامه میداد همه چیز برایش تغییر میکرد. او قبل از آنکه در صنعت سینما بسیار قوی ظاهر شود و اسم و رسمی برای خود بهم بزند، هنگام بازی فوتبال دچار مصدومیت شد و بعد از آن دچار آسیب شدیدتری در سانحه رانندگی شد و همین موضوع تمام شانس او را برای ادامه دادن به فوتبال از او گرفت.

۵- جیسون استتم

استتم به عنوان یکی از کله‌شق‌ترین و سرسخت‌ترین هنرپیشه‌های هالیوود شناخته میشود اما قبل از آن در تیم ملی شیرجه بریتانیا رقابت میکرد.

۶- جوئل مک‌هیل

مک‌هیل برای حضور در تیم قایقرانی دانشگاه واشنگتن انتخاب شد اما در ورزشی متفاوت برای تیم هاسکیز به میدان رفت: فوتبال. او اشتیاق فراوانی برای فوتبال داشت و از نظر هم‌تیمی‌هایش فردی بود که میتوانست توپ را بگیرد و از اینکه با بدنش سد راه حریفان شود هیچ ترسی نداشت.

۷- استیو آستین

نام آستین در بین برترین کشتی‌گیران قرار گرفت اما قبل از آن چشمش به دنبال فوتبال بود. قبل از اینکه وارد دنیای کشتی شود با بورسیه فوتبال به دانشگاه تگزاس شمال راه پیدا کرد و در تیم مین گرین بازی میکرد.

۸- مارک هارمون

هارمون ژن فوتبالی داشت. پدرش تام هارمون از فوتبالیست‌های مشهور بود و مارک هم از کودکی به فوتبال علاقه پیدا کرد. او در خط حمله برای تیم یوسی‌ال‌ای بروینز بازی میکرد.

۹- فارست ویتاکر

قبل از اینکه ویتاکر برنده آکادمی اواردز شود، با بورسیه فوتبال وارد دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا شد. او در خط حمله بازی میکرد اما مصدومیت باعث شد تا با فوتبال خداحافظی کند و به سینما وارد شود.

۱۰- جاش دوهامل

قبل از اینکه دوهامل برای خودش در صنعت سینما اسم و رسمی بهم بزند در خط حمله مینوت استیت بازی میکرد. 

۱۱- دین کین

کین که بیشتر به خاطر بازی در نقش سوپرمن در مجموعه تلویزیونی لوئیس و کلارک مشهور است، وقتی که در کالج درس میخواند قهرمان تیم فوتبال پرینستون بود. مثل خیلی‌های دیگر، مصدومیت باعث شد تا کین دیگر نتواند فوتبال بازی کند.

۱۲- وینی جونز

این بازیگر مشهور انگلیسی قبل از اینکه به عنوان بازیگر مشغول به کار شود، نزدیک به یک دهه فوتبال بازی میکرد و در تیمهایی مثل چلسی، ویمبلدون، لیدزیونایتد، شفیلد و کوئینز پارک رینجرز حضور داشت.

۱۳- اد اونیل

اونیل شخصیتی محبوب و برجسته در تلویزیون است اما قبل از آن ستاره فوتبال اوهایو بود. او در خط دفاع دانشگاه یانگستون بازی میکرد.

۱۴- رونالد ریگان

قبل از اینکه ریگان چهلمین رئیس جمهور آمریکا شود به ورزش علاقه بسیاری داشت و فوتبال بازی میکرد. ارتباط ریگان با ورزش باعث شد تا به دنیای بازیگری هم راه پیدا کند.

۱۵- جیسون سگل

جیسون قد و قامت خوبی برای بسکتبالیست شدن دارد و اتفاقا وقتی در دبیرستان بود بسکتبال بازی میکرد. ستاره سریال پر طرفدار «آشنایی با مادر» در کنار بازیکنانی مثل جارون و جیسون کولینز بازی میکرد.

۱۶- جان گودمن

گودمن بورس فوتبالی برای دانشگاه ایالتی جنوب شرقی میزوری گرفت اما مصدومیت باعث شد تا تبدیل به کمدین شود. به علت مصدومیت نه تنها فوتبال را کنار گذاشت بلکه درسش را هم نیمه کاره رها کرد.

۱۷- تامی لی جونز

جونز به دانشگاه هاروارد وارد شد و در خط حمله تیم فوتبال کریمسون بازی میکرد. او بازیگری مشهور و تواناست و موفق به کسب جایزه آکادمی اواردز هم شد.

۱۸- جان استورات

مجری سابق دیلی شو، زمانی که هنوز با نام جان لیبوویتز شناخته میشد در تیم فوتبال ویلیام و مری بازی میکرد. استورات بسیار تاثیرگذار بود و اثری که از خود به جای گذاشت حتی بعد از خداحافظی‌اش از فوتبال هم به قوت خود باقی ماند. به افتخار او جایزه‌ای با نام «لیبو اواردز» به بازیکن فوتبالی داده میشود که بیشترین تاثیر مثبت را بر عملکرد تیمش داشته باشد.

۱۹- کارل ودرز

ودرز بیشتر بخاطر حضورش در سری فیلمهای راکی مشهور است. او در تمام طول عمرش ورزش کرده است و قبل از اینکه دستکش بوکس بر دست کند فوتبال بازی میکرد.

۲۰- متیو فاکس

این بازیگر قبل از اینکه در جزیره مرموز گم شود، برای تیم کلمبیا فوتبال بازی میکرد. شیرها آن زمان خیلی خوب بازی نمیکردند و ۳۵ بازی باخته در سال ۱۹۸۴ داشتند. اما فاکس با این وجود برای ۴ سال دیگر هم با آنها بازی کرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علیرضاا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    سوپر استار ؟! سرجمع چهارتا فیلم بازی کرده ؟! منو سفارشی میزنین برای خواص ؟ تو این متن سفارشی هم تقریبا همه اساتید اول تو ورزش یه چیزی شدن بعد تو سینما و تلویزیون مطرح شدن
  • م IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    اریک کانتونا
  • احسان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    پژمان جمشیدی محصول وطنی رو فراموش کردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی