نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
واکنش جالب متهم به نژادپرستی/ ادعای مختار تایید شود فوتبال را کنار می‌گذرام!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن تیم فوتبال کادیس که از سوی همتایش در تیم والنسیا به انجام توهین نژادپرستانه متهم شده است از خودش دفاع و تأکید کرد به هیچ عنوان از واژه‌ای نژادپرستانه استفاده نکرده است.

خبرورزشی - خوان کالا بازیکن تیم فوتبال کادیس که درگیری‌اش با مختار دیاخابی بازیکن تیم والنسیا در جدال یکشنبه شب دو تیم در هفته بیست‌ونهم لالیگا جنجال‌ساز شد تأکید کرد ادعای بازیکن حریف کاملاً بی‌اساس بوده و هیچ یک از دیگر بازیکنان حاضر در میدان نمی‌توانند شهادت دهند که لفظی نژادپرستانه از زبان او شنیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیداری که با باخت ۲ بر یک تیم والنسیا خاتمه یافت، در دقیقه ۳۰ به خاطر خروج بازیکنان این تیم از زمین بازی در حمایت از دیاخابی نزدیک به ۲۰ دقیقه متوقف شد و در نهایت این تیم بدون دیاخابی به زمین بازی برگشت. از آن زمان تا کنون انتقادات و اتهاماتی علیه کالا مطرح شده که هنوز به اثبات نرسیده‌اند. هرچند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا پرونده‌ای را برای رسیدگی به این ماجرا به جریان انداخته است.

کالا امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: زمانی که او ادعا کرد مورد به اصطلاح اهانت نژادپرستانه قرار گرفته، هفت یا هشت بازیکن اطراف ما بودند و هیچ یک از آنها نشنید که من چنین حرفی زده باشم (دیاخابی امروز در یک توئیت مدعی شد که کالا از لفظ سیاه لعنتی برای خطاب به او استفاده کرده است). حداقل می‌توانم شک داشته باشم که کسی از آنها چنین چیزی شنیده باشد. چیزی که من به دیاخابی گفتم این بود «دست از سر من بردار» و او مرا متهم کرده که به او گفته‌ام سیاه لعنتی. هرآنچه که او می‌گوید دروغ است. اگر یکی از بازیکن کادیس حرفی در این مورد زده و گفته باشد که من بابت حرفم عذرخواهی کرده‌ام، نام او را به من بگویید تا من فوتبال را برای همیشه کنار بگذارم. این ماجرا یک سیرک عمومی برای بدنام کردن من است. امیدوارم که رئیس باشگاه پس از دیدن فیلم بازی به دادگاه رفته و از من شکایت کرده باشد چون که من قصد دارم این کار را انجام دهم و از آنها شکایت کنم. اگر به ما اجازه داده بودند تا با داور صحبت کنیم، همه چیز حل شده بود. ما با این سیرک‌ها داریم به فوتبال اسپانیا ضربه می‌زنیم. در فوتبال اسپانیا نژادپرستی جایی ندارد. اگر کسی بخواهد علیه توهین‌های نژادپرستانه پروتکلی وضع کند من از آن دفاع تمام قد خواهم کرد.

با وجود تأکید کالا مبنی بر نژادپرست نبودنش، باشگاه والنسیا بلافاصله پس از نشست خبری او بیانیه‌ای در سایت رسمی خود منتشر کرد و در آن نوشت که اظهارات بازیکن کادیس را باور نمی‌کند.

در بیانیه باشگاه والنسیا آماده است:«خوان کالا ما حرف‌های تو را باور نمی‌کنیم. او یک فرصت بزرگ برای پذیرش اشتباهت و عذرخواهی از تمام کسانی که تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفتند را از دست داد و به جای عذرخواهی بار دیگر به همان بازیکن و دیگر اعضای تیم والنسیا حمله کرد.»

با اظهارات کالا و بیانیه باشگاه والنسیا به نظر نمی‌رسد که ماجرای درگیری طرفین به این زودی به پایان برسد و می‌توان انتظار کشیده شدن کار به مراجع قضایی را داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی