یک علامت سوال بزرگ در ماجرای پرسپولیس و شجاع/ چرا بازیکن می‌تواند ولی باشگاه نه؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چرا مدیران باشگاه‌های ما موقع عقد قرارداد از مشورت وکلا استفاده نمی‌کنند؟ یا اگر می‌کنند و بعد چنین اتفاقی می‌افتد، چرا آن وکیل یا آن مدیر بازخواست نمی‌شوند؟ پول از بیت‌المال رفته، بازیکن محبوب رفته و ریالی به خزانه باشگاه نمی‌رسد و این چرخه مدام تکرار و تکرار و تکرار می‌شود.

خبرورزشی - یک مثال برای گفتن یک حرف مهم نیاز داریم و از قدیم گفتند: «در مثل مناقشه نیست» پس لطفاً روی اسم ‌فرد یا باشگاه زوم نکنید که اگر مجبور نبودیم اصلاً اسم نمی‌آوردیم تا اصل مطلب تحت‌الشعاع قرار نگیرد. 

خبر این بود: شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده کمیته تعیین وضعیت فدراسیون رد شد. پیش‌تر هم این اتفاق برای پرسپولیس در قضیه مهدی ترابی هم رخ داده بود. هر دو ستاره محبوب سرخ‌ها با استناد به یک بند از قراردادشان اقدام به فسخ یک‌طرفه کردند و راهی قطر شدند.

پرسپولیس با جدایی هر دو مخالف بود و در غیاب این دو ستون فینال لیگ قهرمانان را به راحتی از دست دادیم. (‌البته کسی نمی‌تواند بگوید اگر شجاع و ترابی بودند پرسپولیس قهرمان می‌شد اما مسلماً حضور آنها خیلی به تیم یحیی کمک می‌کرد) اینجا بحث ما پرسپولیس یا مدیران فعلی و سابق آن نیست‌؛ همان‌طور که با ترابی و شجاع کاری نداریم. این اتفاق پیش از این برای بازیکنان سایر تیم‌ها هم افتاده و بعد از این نیز خواهد افتاد و بحث ما دقیقاً همین است. 

بازیکنان موقع امضا قرارداد با خود وکیل خبره می‌برند که زیر و بم قانون را از حفظ است. روی بند بند جزئیات قراردادشان اشراف کامل دارند و خیلی خوب می‌دانند چه موقع چه حرکتی به نفع آنهاست و با کدام کار خسارتی نمی‌بینند البته که این حق طبیعی هر کس است اما نکته اینجاست که در فوتبال مدرن اگر بازیکن یک وکیل دارد، باشگاه‌ها صاحب تیم وکالت هستند. اگر بازیکن به فکر منافع خودش است، باشگاه به فکر منافع تیم و هواداران است. درست به همین دلیل حتی اگر «مسی» هم باشی نمی‌توانی قراردادت را فسخ کنی و بروی!

اما در فوتبال ایران مثل آب خوردن این اتفاق می‌افتد و باشگاه‌ها ضمن پرداخت دستمزدهای میلیاردی، سربزنگاه سرمایه‌هایشان را از دست رفته می‌بینند تا همیشه این سؤال باقی بماند که، چرا؟!

چرا مدیران باشگاه‌های ما موقع عقد قرارداد از مشورت وکلا استفاده نمی‌کنند؟ یا اگر می‌کنند و بعد چنین اتفاقی می‌افتد، چرا آن وکیل یا آن مدیر بازخواست نمی‌شوند؟ پول از بیت‌المال رفته، بازیکن محبوب رفته و ریالی به خزانه باشگاه نمی‌رسد و این چرخه مدام تکرار و تکرار و تکرار می‌شود. بی‌آن که کسی بخواهد یا بتواند جایی، این دور تسلسل باطل را لغو کند...

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مولر از برلین DE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    چون باشگاهای ما اکثرا ورشکست و بدهکار هستند . و نمی توانند پول بازیکنان را در موعد مقرر بپردازند. و همیشه بازیکن می تواند فسخ کند. ترابی بخاطر 40 میلیون بدهی پرسپولیس فسخ کرد!!!! مسی چرا نمی تواند . چون بارسا ماه به ماه هفته به هفته دستمزد اش را دقیق می پردازد. در قرارداد نقش بخش خصوصی ان موقع اهمیت دارد که پول بازیکن سر وقت داده شود. الان ویلموتس چرا یک طرفه فسخ کرد. بخاطر بدهی فدراسیون. برانکو ... استرا.... کالدرون .. وینگادا...99 درصد خارجی ها از این نقطه ضعف ایرانی ها استفاده کرده و پول هنگفت و بی زحمت به جیب زده اند!!!!!
  • هوادار فوتبال IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    اگر پول بازیکن رو به موقع بدن این حرف ها پیش نمیاد چرا از بازیکن ایرانی این همه توقع دارین؟ وقتی امثال بودیمیر مفت و مجانی به خاطر بازی انجام نداده 500 هزار دلار از باشگاه می گیرن یا امثال کالدرون و ویلموتس و استراماچونی برامون کیسه دوختن چرا زورمون فقط به بازیکن ایرانی می رسه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی