رد پای استراماچونی در گل نزدن مهاجمان استقلال!/ مهمترین نتیجه خروج فکری از استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال با این بازیکنانی که در اختیار دارد قطعا می‌تواند از گروهش صعود کند به شرطی که بتواند تحلیل درستی از رقبا داشته و آنها را ضعیف تصور نکند.

خبرورزشی - استقلال در اولین دیدار خود در چارچوب مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در گروه C به مصاف الاهلی عربستان برود. فرزاد آشوبی پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره اولین بازی استقلال و شرایط این تیم با حضور فرهاد مجیدی حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

استقلال در این اواخر توانسته رضایت هوادارانش را برآورده کند؟
به هر حال حضور فرهاد مجیدی در این تیم به دلیل سابقه همکاری که با استقلال و اکثر همین نفرات داشت توانست فاصله ای که اغلب بین مربی جدید با تیمش ایجاد می‌شود را از بین ببرد. در نتیجه استقلال توانست با خروج محمود فکری از این تیم و حضور مجیدی در ۳، ۴ بازی اول کادر فنی جدید نتایج خوبی بگیرد. این موجب شد تا تیم بهتر راهی جده عربستان شود.

اما در بازی با پیکان بازی شادابی از این تیم ندیدیم؟
این به دلیل وقفه ایجاد شده بین مسابقات استقلال از اسفند تا ۱۴ فروردین و البته ابتلای تعدادی از اعضای تیم به بیماری کرونا بود که شکر خدا همگی به سلامتی این بیماری را پشت سرگذاشتند و این بهترین خبر برای همه ما بود. از طرفی پیکان هم بازی بسته ای ارائه کرد ولی فکر می‌کنم تا شروع دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا این موضوع هم درست می‌شود.

جدی ترین حریف استقلال در گروهش کدام است؟
اصلا نمی‌توان به این شکل به رقبای استقلال نگاه کرد. در دیداری که فولاد روبروی العین داشت کمتر کسی انتظار داشت این تیم یکی از بهترین تیم‌های اماراتی را با نتیجه ۰-۴ شکست بدهد. فوتبال در سطح بین المللی وضعیت دیگری دارد و قطعا استقلال هم برای دیدارهایش باید روی همه ویژگی‌های رقبایش حساب باز کند وگرنه لطمه می‌خورد.

رد پای استراماچونی در گل نزدن مهاجمان استقلال!/ مهمترین اتفاق در استقلال پس از خروج محمود فکری

اما الاهلی ۶ دیدار اخیر خود را با شکست پشت سرگذاشته است؟
باز هم نمی‌توان در این باره نظر قطعی داد. فکر می‌کنم استقلال باید با تحلیل دقیق همه حریفانش وارد میدان شود.

الدحیل و الشرطه را چطور می‌بینید؟
گفتم هیچ تیمی‌آسان و هیچ حریفی خیلی سخت نیست طوری که نتوان شکستش داد. به هر حال الان استقلال بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد که می‌توان با تکیه بر توانایی‌های شان با تاکتیک مناسب هر یک را به میدان فرستاد.

فکر می‌کنید بتواند از گروهش صعود کند؟
اگر کادر فنی بتوانند با در نظر گرفتن فشردگی روزهای برگزاری مسابقات از بازیکنان خود به شکل درست استفاده کنند تا فشار روی همه بازیکنان تقسیم شود قطعا این اتفاق با بازیکنانی که استقلال در اختیار دارد شدنی است. به ویژه بازی اول. همیشه در هر تورنمنتی برد در بازی اول روحیه خوبی به تیم تزریق می‌کند و از طرفی روی دیگر رقبا تأثیر بسزایی دارد.

رد پای استراماچونی در گل نزدن مهاجمان استقلال!/ مهمترین اتفاق در استقلال پس از خروج محمود فکری

چرا خط حمله استقلال کم گل می‌زند؟
فکر می‌کنم این به تمرینات کادر فنی در ابتدای این فصل مربوط می‌شود. همین بازیکنان فصل پیش در اختیار استراماچونی بودند و چون سرمربی ایتالیایی روش‌های مختلفی برای گلزنی داشت هر زمان در دیداری خط حمله به مشکل برمی‌خورد با جایگزین کردن پلن B یا گاهی C می‌توانستند این وضعیت را تغییر بدهند و به گل برسند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی