نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
۰ |
۳
دلیل عصبانیت دیاباته و یک هشدار خطرناک به استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اینکه دیاباته در دیدار با پیکان عصبانی بود چند دلیل دارد که به گلزنی کم مهاجمان استقلال ارتباط مستقیم دارد.

خبرورزشی - مسعود اقبالی؛ قبل از تحلیل حریفان استقلال باید دید که نماینده کشورمان با چه شرایطی وارد لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ شده است. استقلال در این مدت به دلیل نوسان های زیادی که در زمینه مدیریتی و کادر فنی داشت تاثیرات روحی و روانی زیادی را تجربه کرد اما با حضور فرهاد مجیدی وضعیت این تیم تا حد زیادی تثبیت شده و بچه‌ها با انسجام بهتری راهی جده شدند. گرچه تعدادی از آنها کرونا داشتند که حالا همگی خوب شدند.

اما درباره حریفان استقلال باید گفت که الدحیل قطر می تواند یکی از رقبای اصلی استقلال در این گروه باشد که شاید بتواند برای این مسئله ساز شود. الشرطه هم تیم خوبی است اما استقلال با بازیکنانی که در اختیار دارد می‌تواند از پس این تیم بربیاید. اما تیم الاهلی عربستان که از شرایط میزبانی هم سود می برد گرچه در لیگ داخلی نتایج خوبی نداشته اما به هر حال نمی‌توان این تیم را نادیده گرفت. قطعاً با یک تحلیل دقیق از تیم الاهلی، استقلال می‌تواند این بازی را ببرد. ما نباید فریب پیروزی چهار بر صفر تیم فولاد روبروی العین را بخوریم چون العین قابل قیاس با تیم های همگروه با استقلال نیس و این مقایسه می تواند خطرناک باشد.

نکته دیگر در رابطه با بازی اول استقلال این است که فارغ از جنبه های تاکتیکی و تکنیکی، پیروزی در بازی اول از جنبه روانی خیلی مهم است. وقتی شما بازی اول را به حق می برید وضعیت روحی و فنی شما را تا حد زیادی تثبیت می‌کند و اعتماد به نفس خوبی به بازیکنان تزریق می شود رقبا هم که روی بازی اول تحلیل دقیقی انجام می دهند با پیروزی استقلال در دیدار نخست شرایط شان را تغییر می دهند.

نکته مهم تر این است که استقلال با توجه به نزدیکی مسابقات و فشردگی آنها نباید خیلی سریع دستش را برای هر سه حریف رو کند یا لااقل باید یک پلن مخفی برای دیدارهای دور برگشت داشته باشد.

درباره پست های ضعیف و قوی تیم استقلال تنها به این نکته اشاره می‌کنم که این تیم در خط میانی نسبت به خط دفاع و خط حمله ضعف دارد. وقتی گلی زده نمی شود مشخص است که بازیکن خط حمله نتوانسته از طریق خط هافبک به خوبی تغذیه شود. شاید یکی از دلایل عصبانیت شیخ دیاباته در دیدار با پیکان همین موضوع باشد، گرچه او این روزها با دیاباته فصل قبل فاصله دارد. او هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فنی شیخ پارسال نیست. اما وقتی پاسی برای گلزنی هم به او داده نمی‌شود فشار روی او را بیشتر می کند. در مجموع امیدوارم استقلال در اولین بازی خود زمین را با پیروزی ترک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی