واقعا قرار بود مورینیو سرمربی ایران شود؟/ ماجرای پیشنهاد ایران به آقای خاص
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از مسئولان سازمان تربیت بدنی بحث حضور احتمالی مورینیو در تیم ملی ایران را مطرح کرده است.

خبرورزشی - این ماجرا مربوط به جام ملت‌های آسیا است که در امارات برگزار شد. قبل از آغاز این مسابقات کارلوس کی روش مصاحبه ای انجام داد که بسیاری از مسئولان را ناراحت کرد و واکنش‌های زیادی را هم در پی داشت.

درست همان زمان شایعه برکناری او مطرح شد و بلافاصله نام مورینیو هم به عنوان یکی از گزینه ها بر سر زبان ها افتاد.

البته از همان ابتدا مشخص بود یک مربی با رزومه و قیمت مورینیو هرگز به ایران نمی‌آید اما نام او به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح و حتی پیشنهاد ایران به این مربی سرشناس ارائه شد.

البته در نهایت پس از یک سری اتفاقات کارلوس کی‌روش در تیم ملی ماندنی شد و به جام ملت‌های آسیا رفت و همان طور که می دانید تیم ملی در این مسابقات به جز بازی آخر مقابل ژاپن نتایج خوب و قابل قبولی گرفت اما به ژاپن ۳ بر صفر باخت و از رسیدن به فینال جام ملتهای آسیا بازماند.

ماجرای پیشنهاد تیم ملی ایران به مورینیو

ورزش سه نیز در این زمینه نوشت: مازیار ناظمی مدیر سابق ارتباطات وزارت ورزش دوباره در کلاب هاوس ادعا کرد که فوتبال ایران به مورینیو پیشنهاد کار داده است.

مازیار ناظمی ادعا کرد که کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال توافق کرده بود در صورتی که تیم ملی ایران را در جام ملت های آسیا قهرمان نکند، از سمت خود کنار برود.

ناظمی درباره استخدام یک سرمربی جدید و اسم و رسم دار برای تیم ملی گفت: بحث بر این بود که یک مربی خوب و صاحب سبک برای هدایت فوتبال ایران استخدام بشود. البته نظر وزارت ورزش روی مربی داخلی بود اما آقای تاج با توجه به شرایط فوتبال ایران آن را نپذیرفت. بحث آقای برانکو هم مطرح شد اما چون او در پرسپولیس مشغول کار بود، صلاح ندیدند که وی هدایت تیم ملی را در دست بگیرد. ضمن این که فضای تندی هم علیه ایشان وجود داشت. با این حال فدراسیون با گزینه های مختلفی مذاکرات جدی انجام داد و اسامی که بنده در آن زمان درج میکردم، هیچ کدام خالی از واقعیت نبود. آقای مورینیو برای تفسیر مسابقات جام ملت ها به منطقه خلیج فارس آمده بود که با او صحبت شد. با یورگن کلینزمن نیز مذاکراتی صورت گرفت. همچنین با هروه رنار و خوان لوپتگی که تمام جلسات ایشان در دفتر سفارت ایران در اسپانیا و توسط آقای قشقاوی سفیر ایران برگزار شد و در نهایت باوجود اینکه ایشان جلسات زیادی را با فدراسیون برگزار کردند، در نهایت نپذیرفتند که به ایران بیایند و دلیلش هم مسائل خانوادگی بود.

ناظمی گفت: آنچه که من درباره مذاکره با مورینیو نقل کردم، بر اساس شنیده هایی بود که از مسئولان فدراسیون فوتبال آقای تاج و علوی داشتم و نمی‌دانم که این صحبت ها تا چه حد جدی بوده و بحث عدد و رقم هم مطرح شده یا خیر. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی