نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
۰ |
۰
تراکتور - پاختاکور؛ سوپرجام ایران و ازبکستان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی امروز آغاز می‌شود و در تقابلی جذاب قهرمان جام‌حذفی ایران با قهرمان لیگ ازبکستان دیدار خواهد کرد.

خبرورزشی -  این دیدار رقابت تیم‌های سید یک و سید دو گروه است و به چشم انتخاب سرگروه به این بازی نگاه می‌شود. تقابلی که می‌شود آن را سوپرجام فوتبال ایران و ازبکستان نامید و تراکتور باید از آبروی فوتبال ایران دفاع کند. این رقابت نه تنها درون زمین مهم است بلکه در نگاهی قومیتی هم می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای هر دو تیم داشته باشد. رقابتی که ما را یاد تقابل سپاه قزلباش و ازبکان می‌اندازد و جنگی تمام‌عیار در راه است.

البته که دیگر میزبان مرو نیست و در امارات رقابتی با سبک دیگر در راه داریم اما فوتبال همیشه با سیاست و تاریخ درآمیخته بوده و این رقابت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و کافی است به نحوه انتخاب میزبان‌های لیگ قهرمانان آسیا توجه کنید تا مشخص شود سیاست در فوتبال چه تأثیری دارد. تراکتور که برای ششمین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد کار ساده‌ای برابر پرافتخارترین تیم ازبکستان نخواهد داشت اما این بار دل به تجربه مسعود شجاعی و اشکان دژاگه خوش کردند تا شاید برای اولین بار به جمع 8 تیم پایانی برسند. در طرف مقابل هم پاختاکور همان تیم فصل قبل است که استقلال را برد و با بدشانسی به پرسپولیس باخت و تجربه خوبی از تقابل با ایرانی‌ها دارد و نشان داده تیم سختکوشی است. پاختاکور فصل قبل در ازبکستان هر دو جام لیگ و حذفی را برده و در حال حاضر هم صدرنشین لیگ ازبکستان است و اگر تراکتور برنده این بازی باشد قدم بلندی را در راه صعود برمی‌دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی