نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محسن‌نژاد و بالی، تنها فینالیست‌های ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سی و یکمین دوره مسابقات کشتی‌ فرنگی قهرمانی ‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان عصر امروز با معرفی نفرات و تیمهای برتر به ‌پایان می‌رسد.

خبرورزشی - این رقابتها دیروز در آلماتی آغاز شده و عصر امروز خاتمه می یابد. در پایان دیدارهای روز نخست، نمایندگان کشورمان در ۵ وزن اول موفق به کسب ۳ طلا (پژمان پشتام، ناصر علیزاده و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلو) ، یک نقره (میثم دلخانی در ۶۳ کیلو)  و یک برنز (پویا دادمرز در ۵۵ کیلو) شدند. 

دیدارهای ۵ وزن پایانی نیز صبح امروز برگزار و در خاتمه دیدارهای مرحله مقدماتی، فرنگی‌کاران کشورمان موفق به حضور در ۲ دیدار فینال و ۲ مسابقه رده‌بندی شده و یک کشتی‌گیر (مهدی ابراهیمی) ما نیز از گردونه پیکارهای دوره‌ای ۸۲ کیلو حذف شد. یکی‌از تفاقات عجیب مسابقات قهرمانی قاره‌کهن در قزاقستان، حضور  حسین اسدی و مهدی بالی نمایندگان ۶۷ و ۹۷ کیلوی کشورمان، بدون گرفتن حتی یک کشتی و رسیدنشان به نیمه‌نهایی بود! 

عملکرد فرنگی کاران ایرانی تا قبل از برگزاری دیدارهای فینال به‌این شرح است:

* ۶۰ کیلو: مهدی محسن‌نژاد در مصاف با کاتوبک عبدالکریم (قرقیزستان)، مردان اله‌یاروف (ترکمنستان) به نتایج مشابه ۸ – صفر به پیروزی رسید. در نیمه‌نهایی با آیاتا سوزوکی (ژاپن) روبرو شد که این حریف چشم بادامی نیز چاره‌ای جز قبول شکست ۹ – یک برابر نماینده ما نداشت. با این پیروزی قاطعانه مهدی محسن‌نژاد راهی فینال شد تا عصر امروز در دیدار پایانی با کشتی‌گیر میزبان، آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنزجهان (قزاقستان) مبارزه کند. 

* ۶۷ کیلو: حسین اسدی، دور اول استراحت داشت. دور دوم هم الاجامی (عراق) از رویارویی با نماینده کشورمان خودداری کرد تا ملی‌پوش خوش‌شانس کشورمان، بدون این‌که لحظه‌ای عرق کند، راهی نیمه‌نهایی پیکارهای قهرمانی آسیا شد. حریف اسدی دراین مرحله تسوچیکا شیمویامادا نایب‌قهرمان آسیا (ژاپن) بود که با پیروزی ۳ – ۲ کشتی‌گیر ما را به رده‌بندی فرستاد. 

* ۷۲ کیلو: امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت دور اول، به مصاف کشتی‌گیر  میزبان آزات سادیکوف (قزاقستان) رفت و با پیروزی ۸ – ۶  راهی نیمه‌نهایی شد. درمصاف با روسلان تساریف قهرمان‌آسیا (قرقیزستان) با قبول شکست ۳ – یک، از رسیدن به فینال بازماند تا عصر امروز در دیدار رده‌بندی برای کسب برنز کشتی بگیرد. 

* ۸۲ کیلو: به‌دلیل کم بودن تعداد نفرات این‌وزن، مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار شد و مهدی ابراهیمی در گروه ۲ با قبول دو شکست، حذف شد. ابراهیمی ابتدا مقابل جالگاسبای بردیموراتوف نفرسوم جهان (ازبکستان) ۶ – صفر مغلوب شد و سپس درمصاف با کالیدین آسیکیف (قرقیزستان) ۲ – یک شکست خورد و از ادامه پیکارها کناره گرفت. 

* ۹۷ کیلو: مهدی بالی پس‌از استراحت دور نخست و باتوجه به غیبت علی الکابی (عراق) در نیمه‌نهایی به مصاف کشتی‌گیر میزبان، یرولان ایسکاکوف دارنده برنز بازی‌های‌آسیایی (قزاقستان) رفت. بالی برخلاف اسدی که بدون‌کشتی به نیمه‌نهایی رسیده ولی در نیمه‌نهایی مغلوب شد، هرچند او هم بدون کشتی گرفتن به نیمه نهایی رسیده بود، اما در مصاف با نماینده میزبان در یک جنگ واقعی که در اوزان سنگین ردوبدل شدن ۲۰ امتیاز خیلی عجیب و بعید است، ۱۱ – ۹ بر کشتی‌گیر میزبان غلبه کرد و راهی فینال شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی