نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بلایی سرِ قهرمان‌جهان آوردم که برای المپیک، دنبال کشتی‌گیر باشند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

محمدرضا گرایی موفق شد سهمیه المپیک را کسب کند.

خبرورزشی - مسابقات گزینشی سهمیه المپیک به‌میزبانی قزاقستان برگزار و با توزیع ۲۴ سهمیه کشتی‌آزاد و فرنگی به‌پایان رسید. کشتی‌فرنگی ایران از ۳ سهمیه مورد نیاز، موفق به کسب دو سهمیه المپیک شد. محمدرضا گرایی، جوان شایسته شیرازی با اقتدار سکه اولین سهمیه را به‌نام خود ضرب کرد و بعداز او هم محمدهادی ساروی دومین سهمیه را به‌دست آورد. هرچند حسین نوری هم مستحق کسب سهمیه‌المپیک بود ولی متاسفانه درعین ناباوری از آنچه استحقاقش را داشت، باز ماند. بعداز بازگشت کاروان کشتی‌فرنگی به‌میهن، با کاکوی دلاور و اعزامی به آلماتی گپ‌وگفتی داشتیم که محمدرضا گرایی درپاسخ به‌سوالات خبرورزشی گفت:

* خدا را شکر همه چیز خوب بود و توانستیم به لطف خدای مهربان، برنامه‌های کادرفنی و زحماتی که طی این چند ماه بویژه بعداز راه‌اندازی اردوها در ایام کرونا، کشیده بودیم، را به نتیجه برسانیم و از آزمون کسب سهمیه سربلند بیرون بیاییم و مزد زحماتمان را با موفقیت درگزینشی گرفتیم. 

* انصافاً همه با جان و دل زحمت کشیدند و کار کردند تا درهمین قزاقستان بتوانیم سهمیه‌های تیم‌ملی را تکمیل کنیم و نیازی به‌حضور در گزینشی‌المپیک بامیزبانی بلغارستان نباشد ولی متاسفانه به آن چه که استحقاق آن را داشتیم نرسیدیم و حسین نوری در عین ناباوری از گرفتن سهمیه محروم شد. 

* همین حریف چینی تا به‌حال سه، چهار بار از نوری شکست خورده بود و اینجا هم ۴ – ۳ عقب بود ولی در آخرین ثانیه‌ها با یک امتیاز سرنوشت کشتی عوض شد. حتی اگر همین مسابقه یک دقیقه دیگر ادامه می‌یافت، بازهم نوری برنده می‌شد ولی خوب کشتی همین است دیگر، هیچ چیزش را نمی‌شود حساب کرد. حسین نوری هم می‌توانست سهمیه المپیک را بگیرد ولی متاسفانه شانس با او یاری نکرد و چندثانیه پایانی مسابقه، همه چیز را برای او و تکمیل سهمیه‌های تیم‌ملی ما برهم زد.

* میزبانی قزاقها بد نبود ولی می‌توانست بهتر از این باشد. فکر کنم موضوع کرونا روی همه چیز تاثیر منفی گذاشته و اگر این موضوع قرنطینه و شرایط کرونایی نبود، شاید میزبانی قزاقها نیز بهتر از این انجام می‌شد.

* درخلال رقابتهای گزینشی، ضوابط قرنطینه اجرا می‌شد و هیچ‌کس حق بیرون رفتن از هتل محل اقامت تیمها را نداشت. هرچند فاصله هتل با سالن مسابقه ۵ دقیقه راه بود ولی همه با اتوبوس می‌رفتیم و بلافاصله هم با اتوبوس به هتل محل اسکان برمی‌گشتیم.

* به‌غیر از همین موضوع کرونا و شرایط قرنطینه، مابقی مسائل مشکلی نداشت و زیاد هم بد نبود. خلاصه همه مجبورند این کرونا را تحمل کنند. انشاءالله هرچه زودتر ریشه این ویروس منحوس نابود شود تا همه مردم دنیا و جامعه ورزشی جهان از دست این کرونا راحت شوند.

* قبلاً با هیچ‌کدام از این حریفانی که در گزینشی کشتی گرفتم، روبرو نشده بودم و دفعه اول بود که با همه آنها کشتی می‌گرفتم. البته موضوع حریف کره‌ای و قهرمان‌جهان متفاوت بود.

* اکثر کشتی‌گیران آسیایی نتوانسته بودند سهمیه بگیرند، می‌دانستیم در قزاقستان کاری مشکلی خواهیم داشت و حتماً یکی‌از حریفانی که باید با او کشتی بگیرم، همین قهرمان‌جهان از کره‌جنوبی است. قبل‌از اعزام به قزاقستان با کادرفنی روی نقاط قوت و ضعف این کشتی‌گیر خیلی کار کرده بودیم.

* همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم، خلاصه با این کشتی‌گیر هم روبرو شدم و براساس قرعه، در فینال به هم خوردیم و همه آنالیزهایی که در اردوها داشتیم، را مورد استفاده قرار دادم و نقطه قوت حریف را برعلیه خودش به کار گرفتم و بلایی به سرش درآوردم که فکر کنم برای المپیک، کره‌ای‌ها باید به فکر پیدا کردن یک کشتی‌گیر دیگر برای تیم‌ملی کشورشان باشند. 

* برنامه اصلی و نقطه قوت کشتی‌گیر کره‌ای این بود که همه برنامه‌هایش را در همان شروع کشتی و سر پا اجرا می‌کرد. دائم حمله می‌کرد تا حریف خسته و گیج شود و اولین پوئن اخطار را از حریف می‌گرفت تا شیرازه کار را از دست حریفانش در بیاورد. ولی من با همان ترفند خودش به او حمله کردم و اولین پوئن اخطار را از او گرفتم و در تایم دوم هم با کمرگیری پرونده‌اش را گذاشتم زیر بغلش، تا برای مسابقات بعدی، به فکر راه چاره دیگری برای جلوگیری از شکستش باشد. 

* ازقبل هم به خودم اطمینان داشتم که او را شکست می‌دهم. در همه پیش بینی‌هایی که برای خودم داشتم، می‌دانستم او را می‌برم. حتی پیروزی با امتیاز عالی و اختلاف امتیاز بالا جلوی این قهرمان‌جهان را نیز برای خودم ترسیم و برنامه‌ریزی کرده بودم. حالا هم خدا را شکرگذارم که در رسیدن به‌این مهم، سربلند شدم. 

* من سرباز تیم‌ملی هستم و هرچه کادرفنی تیم‌ملی تصمیم بگیرند و بگویند تابع تصمیم آنها هستم.هرچه بگویند و هر تصمیمی که بگیرند، می گویم چشم. من وظیفه‌ام اجرای تصمیم سرمربی و کادرفنی تیم‌ملی است. سرمربی و کادرفنی هم به دنبال تامین منافع کشتی هستند و اولویت اول آنها هم انتخاب ملی‌پوشانی است که بتوانند موفقیت را برای تیم‌ملی به ارمغان بیاورند.

* خدا را شکر با عملکرد خوبی که در گزینشی‌المپیک بویژه مقابل کشتی‌گیر قهرمان کره‌ای جهان داشتم، توانستم رضایت سرمربی تیم‌ملی اقای محمد بنا و کادرفنی را جلب کنم. اگر قسمت شد و درالمپیک هم حضور داشتم، امیدوارم انشاءالله بتوانم با کسب مدال المپیک، کادرفنی تیم‌ملی و هموطنانم را شاد کنم.

* آقای دبیر در آلماتی قول دادند که بلافاصله بعداز بازگشت به تهران، پیگیر دریافت پاداش کسب سهمیه المپیک ما باشند و به‌زودی این پاداش را دریافت کنند و به ما تحویل بدهند. 

* راجع به حقوق ماهیانه ای که نفرات کسب کننده سهمیه تا به حال گرفته اند و این که شامل ما هم می شود یا نه، هیچ اطلاعی ندارم، اگر هم به ما بدهند دعایشان می‌کنیم. ولی مطمئناًً رییس فدراسیون خودش پیگیری می‌کند و اگر شامل ما بشود، آن را نیز برای ما خواهد گرفت.

* مبالغ قراردادمان در لیگ برتر را بعد از کسر ۱۰ درصد مالیات دریافت کردیم. امیدوارم همین جوری که برای دریافت حق و حقوق ما، اول مالیات آن را کسر می کنند، بقیه هم مالیات درآمدهایشان را بپردازند. 

* هرچند که مسئولان استان هنوز کاری برای ما انجام نداده‌اند ولی آقای استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان وعده‌هایی داده‌اند که امیدوارم به وعده هایشان عمل کنند. من و برادرم محمدعلی فعلاً سهمیه المپیک را از استان فارس به دست آورده‌ایم، اگر قسمت شد و با عضویت در تیم‌ملی، قرار شد در المپیک ۲۰۲۱ توکیو کشتی بگیریم، با تمام وجود برای کسب مدال و خوشحال کردن دل هموطنان می‌جنگیم و انشاءالله مسئولان هم با عمل به وعده‌هایشان، بدقولی نکنند تا با انگیزه و روحیه‌ای مضاعف به‌مصاف حریفان برویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهران TR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    درود حرف حساب.... مخصوصا موارد اخر.... پستیبانی وحمایت....
  • سیدمرتضاشونم US ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    ماشالا پهلوون دیار فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی