نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
قهرمانی‌قاره، دیدار تدارکاتیِ یزدانی قهرمان المپیک و جهان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به‌ شیوع کرونا و غیبت حدوداً دو ساله حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان در میادین بین‌المللی و عدم رویارویی با حریفان خارجی، برای جبران این فاصله او هم فردا با آسیایی‌ها به ‌عنوان دیدار تدارکاتی بین‌المللی، کشتی می‌گیرد. 

خبرورزشی - سی‌وچهارمین دوره مسابقات کشتی ‌آزاد قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان از صبح فردا (شنبه) در آلماتی آغاز و نمایندگان کشورمان در ۵ وزن اول فردا به‌مصاف مدعیان قاره‌کهن می‌روند. دیدارهای ۵ وزن دوم و پایانی نیز یکشنبه برگزار و با معرفی نفرات و تیمهای برتر پیکارهای این‌دوره نیز خاتمه می‌باید. 

مراسم قرعه‌کشی هر ۱۰ وزن کشتی‌آزاد بعدازظهر امروز (جمعه) برگزار می‌شود تا حریفان مرحله‌مقدماتی و هم‌گروه‌های نمایندگان کشورمان، معرفی شوند. در ۵ وزن اول علیرضا سرلک، مرتضی قیاسی، امیرحسین حسینی، علی سوادکوهی و علی شعبانی در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلو فردا مبارزه می‌کنند. مجید داستان، مصطفی حسین‌خانی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امین طاهری نیز در ۵ وزن دوم ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلو یکشنبه کشتی می‌گیرند. 

 باتوجه به‌شیوع کرونا و غیبت حدوداً دو ساله حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان در میادین بین‌المللی و عدم رویارویی با حریفان خارجی، برای جبران این فاصله او هم فردا با آسیایی‌ها به‌عنوان دیدار تدارکاتی بین‌المللی،کشتی می‌گیرد. 

هرچند پیش‌ازاین و بنابه گفته علیرضا دبیر رییس فدراسیون‌کشتی، قرار بود برای مسابقات‌آسیایی فقط کشتی‌گیران جوان شرکت کنند ولی گویا سال المپیک و عدم رویارویی کشتی‌گیرانی مثل حسن یزدانی با حریفان خارجی (به‌دلیل مصدومیت، جراحی و کرونا) باعث شده تا به مسابقات‌آسیایی امسال با نگاهی متفاوت از تصمیم و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون نگریسته شود و نامداران و ملی پوشانی نظیر حسن یزدانی، مصطفی حسین‌خانی، کامران قاسم‌پور، علی شعبانی نیز در آلماتی کشتی می‌گیرند. 

درکنار استفاده از قهرمانان و نامداران در ترکیب آسیایی تیم‌ملی کشتی آزاد کشورمان، یک اتفاق دیگر نیز پیش‌از شروع مسابقات‌آسیایی، سایر مسائل تیم‌ملی را تحت الشعاع قرار داد. 

امین طاهری در مسابقات انتخابی سنگین‌وزن تیم‌ملی، از سد حریفان گذشت و درمصاف با امیرحسین زارع یکی از بهترین سنگین‌وزنهای حال‌حاضر کشتی‌آزاد  ایران نیز به پیروزی رسید. کادرفنی اعلام کرد مقررات دو پیروزی از سه مسابقه در انتخابی این وزن اعمال می‌شود. حدود نیم‌ساعت بعد، کشتی دوم برگزار شد و مجدداً دست طاهری به‌عنوان فرد برنده بالا رفت. کادرفنی برای اطلاع ازشرایط فعلی امین طاهری درمصاف با حریفان خارجی، تصمیم گرفت او را در مسابقات بین‌المللی متئو پلیکونه ایتالیا محک بزند. 

ابتلای طاهری به کرونا، او را از سفر به ایتالیا محروم کرد. حذف نام او از ترکیب تیم آسیایی با اعتراض و انتقاد علیرضا رضایی به سرمربی تیم‌ملی، مواجه شد. بعداز برپایی مراسم آشتی‌کنان برای علیرضا رضایی و غلامرضا محمدی، حضور در مسابقات بین‌المللی جام دان‌کلوف بلغارستان نیز در دستورکار کشتی‌آزاد قرار گرفت و یکی‌از نفرات اعزامی هم امین طاهری در ۱۲۵ کیلو شد. بعداز این‌که او با کسب طلای بلغارستان به‌میهن بازگشت، مشخص شد نمونه اول و دوم تست کرونای امیرحسین زارع، ملی‌پوش سنگین‌وزن اعزامی به رقابتهای‌آسیایی مثبت شده و او نمی‌تواند همراه تیم‌ملی به قزاقستان اعزام شود. 

طاهری مدعی بود حضور در قهرمانی‌آسیا حق اوست. به‌رغم این‌که تصمیم کادرفنی چیز دیگری بود، اما چرخ بازیگر شرایط را به‌گونه‌ای ترسیم کرد که نه تنها طاهری در مسابقات‌آسیایی کشتی بگیرد، بلکه کادرفنی تیم‌ملی به‌جای محک‌زدن او فقط دریک مسابقه به‌میزبانی ایتالیا، حالا می‌تواند عملکرد امین طاهری را هم در بلغارستان، هم در آسیایی قزاقستان مورد ارزیابی قرار دهد. 

اتفاقات اخیر پیرامون تصمیمات کادرفنی تیم‌ملی و امین طاهری، این شعر و ضرب‌المثل قدیمی را تداعی می‌کند که "روزگار است آنکه گه عزت دهد گه خوار دارد – چرخ بازیگر ازاین بازیچه‌ها بسیار دارد"

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی