اتلتیک‌بیلبائو – بارسلونا؛ جامی برای نجات
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بیلبائو و بارسلونا برای کسب نخستین جام فصل فوتبال اسپانیا در فینال کوپادل‌ری به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۴ دومین فینال جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپادل‌ری در فاصله ۲ هفته برگزار خواهد شد. اتلتیک‌بیلبائو که در فینال قبلی هم حضور داشت این مرتبه در ورزشگاه لاکارتوخا شهر سویا به مصاف بارسلونا خواهد رفت.

اتلتیک‌بیلبائو؛ فرصت دوم
کمتر برای تیمی چنین فرصتی پیش می‌آید که تنها ۲ هفته پس از باخت در یک فینال، فرصت داشته باشد یک فینال دیگر را هم تجربه کند و شانس جبران پیش‌روی‌شان قرار بگیرد. حالا این اتفاق استثنایی برای بیلبائو رخ داده. شیرهای باسکی افت کرده‌اند و حوالی این فینال‌ها شرایط خوبی نداشته‌اند. از یک ماه و نیم پیش هم بردی کسب نکرده‌اند. حالا مارسلینو می‌خواهد مثل فینال سوپرجام یک مرتبه دیگر بارسلونا را غافلگیر کنند. بیلبائو تیم عجیبی است و از آن‌ها هر کاری برمی‌آید. این را بارسا که فصول اخیر ۳ مرتبه از بیلبائو شکست خورده خوب می‌داند.

بارسلونا؛ اولین و آخرین جام
رونالد کومان تیمش را به‌سختی ساخته و به جایی رسانده که حالا هست. با این حال در لالیگا شرایط خوب پیش نرفت، چرا که حساس‌ترین ال‌کلاسیکو را باختند و رقیب دیرینه روحیه بهتری برای قهرمانی دارد. ولی بارسلونا هم این شانس را دارد که در کوپادل‌ری یک جام بعد از ۳ سال بگیرد. شاید این اولین و آخرین جامی باشد که این فصل می‌توانند بگیرند. قهرمانی سوپرجام را بیلبائو از آن‌ها گرفت و فرصتی برای انتقام هم خواهند داشت. کومان دوست دارد با کسب یک جام، جایگاهش در فصل آیند را تضمین کند. تحلیل شرایط بارسای این فصل طولانی است، اما این تیم نقاط قوت و ضعف‌هایی داشته که برای فصل بعد باید برطرف شود.

آخرین جدال
در آخرین روز ماه ژانویه بارسلونا دیداری از رقابت‌های لالیگا را ۲ بر یک از بیلبائو برد. مسی و گریزمن برای بارسا و آلبا (گل‌به‌خودی) برای بیلبائو گل زدند.

آمار بازی
۳۰) این فینال، فینالی بین پرافتخارترین‌های کوپادل‌ری است. بارسلونا ۳۰ مرتبه قهرمان شده و پرافتخارترین به شمار می‌رود. بیلبائو هم ۲۳ قهرمانی دارد.
۳) از آخرین قهرمانی بارسلونا در کوپادل‌ری ۳ سال می‌گذرد. کاتالان‌ها آخرین جام‌شان را سال ۲۰۱۸ پس از شکست سویا بالای سر بردند.
۳۷) بیلبائو با وجود کسب جام‌های پرتعداد ۳۷ سال است که به این جام نرسیده. آخرین قهرمانی‌شان سال ۱۹۸۴ پس از پیروزی مقابل بارسلونا رقم خورد.
۳) در ۳ فصل اخیر بیلبائو حریف دست و پا بسته‌ای برای بارسلونا نبوده. در ۸ بازی آمارشان با حریف برابر است. هر تیم ۳ برد داشته و ۲ تساوی رقم خورده.
۱) شیرها با وجود حضور در ۲ فینال کوپادل‌ری در یک سال اخیر وضعیت خوبی در لالیگا ندارند. تیم یازدهم جدول فقط یک برد در ۸ بازی اخیرش داشته. تیم تحت هدایت مارسلینو ۴ بازی آخرش را با تساوی به پایان رسانده.
۱۹) بارسلونا در ال‌کلاسیکو شکست خورد، ولی نمی‌توان گفت شرایط‌شان بحرانی است. بارسایی‌ها از اواسط دسامبر در ۱۹ بازی متوالی لالیگا مغلوب نشده بودند.
۵) شکست ۲ هفته پیش مقابل سوسیداد پنجمین شکست متوالی بیلبائو در فینال‌های کوپادل‌ری بود.
۶۹) بارسلونا با ۶۹ گل زده بهترین خط حمله این فصل اسپانیا را در اختیار داشته. علاوه بر این تعداد گل در لالیگا، ۱۲ گل هم در کوپادل‌ری زده‌اند.

مصدومان و محرومان
پرو نولاسکواین تنها مصدوم اتلتیک‌بیلبائو برای فینال کوپادل‌ری است. آنسو فاتی، فیلیپه کوتینیو و نتو هم بین مصدومان بارسلونا هنوز بهبود نیافته‌اند و به این فینال نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیک‌بیلبائو:
سیمون، مارکوس، آلوارس، مارتینس، برچیچه، الکس، دنی گارسیا، ونسدور، مونیاین، ویلیامز و رائول گارسیا
بارسلونا: تراشتگن، مینگسا، پیکه، لانگله، آلبا، پدری، بوسکتس، دی‌یونگ، گریزمن، دمبله و مسی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی