خارجی‌هایی که پرچم استقلال را بالا بردند/ از بازیکن کروات بی‌اعصاب تا مدافع مرحوم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال از اولین دوره‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد، همواره از وجود بازیکنان خارجی برای تقویت خود بهره برد و انصافاً گاهی اوقات برخی از این نفرات نقش بسیار پررنگی در پیروزی‌های مهم آبی‌پوشان ایرانی داشته‌اند.

خبرورزشی - استقلال از اولین دوره‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد، همواره از وجود بازیکنان خارجی برای تقویت خود بهره برد و انصافاً گاهی اوقات برخی از این نفرات نقش بسیار پررنگی در پیروزی‌های مهم آبی‌پوشان ایرانی داشته‌اند. بازیکنانی که اتفاقاً اغلب آنها جزو نفرات کم ادعای استقلال نیز تلقی می‌شوند.به بهانه حضور شیخ دیاباته و هرویه میلیچ، بد نیست نگاهی به گذشته بیندازیم و اسامی بازیکنان خارجی را مرور کنیم که همراه با پیراهن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیدند.

هافبک‌های خلاق

بدون شک فابیو جان‌واریو و سرور جپاروف جزو بهترین و خلاق‌ترین هافبک‌های استقلال در خلال ادوار برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تلقی می‌شوند. جان‌واریو طی دوران سرمربیگری صمد مرفاوی واقعاً برای او در آسیا عصای دست بود و جپاروف نیز همین شرایط را برای علیرضا منصوریان ایفا می‌کرد. بازیکنانی که هنوز هم نزد هواداران استقلال از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند و گاهی اوقات در فضای مجازی از آنها یاد می‌شود.

مدافع فقید

یکی دیگر از بازیکنانی که انصافاً در لیگ قهرمانان با پیراهن آبی خوش درخشید، جی‌لوید ساموئل بود.مدافعی که چندسال قبل طی یک تصادف رانندگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و باعث ناراحتی هواداران استقلال شد. البته بعداً در مورد ماجرای فوت او حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح شد. ساموئل با وجود بازی کردن در خط دفاعی، سابقه گل‌زنی برای استقلال در عرصه رقابت‌های آسیایی را هم داشت.

گل‌زن فراموش‌نشدنی

قطعاً مامه تیام یکی از بهترین گل‌زنان استقلال  در خلال پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود.فوروارد اهل سنگال که در فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان نمایش فوق‌العاده ارزشمندی برای آبی‌پوشان ایران ایفا کرد و گل‌های بسیار مهمی به ثمر رساند.البته تیام  به ایران آمده بود تا با درخشش در عرصه رقابت‌های آسیایی زمینه برای حضور خود در تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس را فراهم کند. اتفاقی که در نهایت هم محبت شد.

کروات عجیب و غریب

استقلال اوایل دهه ۹۰ از وجود یک بازیکن کروات به نام گوران یرکوویچ استفاده کرد که چهره چندان شاخصی نبود ولی انصافاً در مسابقات بین‌المللی نمایش قابل قبولی ارائه می‌کرد. یرکوویچ اخلاق عجیب و غریبی داشت و به همین خاطر طی دوران کوتاه حضور خود در جمع آبی‌پوشان، چند بار در خلال تمرین از کوره در رفت و به سوژه رسانه‌ها بدل شد.

چشم امید به نفرات کنونی

آبی‌پوشان ایرانی در حال حاضر نیز از وجود دو بازیکن خارجی استفاده می‌کنند . شیخ دیاباته و هرویه میلیچ فصل گذشته عملکرد قابل قبولی در لیگ قهرمانان باشد و این فصل نیز فرهاد مجیدی امید فراوانی به آنها دارد تا بازی به بازی بهتر شوند و نقش مؤثری در سود آبی‌پوشان به مراحل حذفی لیگ قهرمانان ایفا کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی