۸
حمایت باشگاه شارلروا از فوتبالیست زن ایرانی/ حضور یاسمن فرمانی در ترکیب بلامانع است؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ممانعت داور از بازی یاسمن فرمانی در مرحله پلی آف برای تیم شارلروا حواشی زیادی را به همراه نداشت به این خاطر که این بازیکن و هم چنین باشگاه در تلاش برای رفع آرام این مشکل هستند.

خبرورزشی - داور بازی با وایت استار از یاسمن فرمانی خواست بدون لگ بازی کند که بانوی ایرانی این پیشنهاد را قبول نکرد و روی نیمکت نشست و بدون ایجاد حاشیه در پایان شاهد پیروزی دو بر صفر تیمش بود. 

یاسمن فرمانی در پاسخ به این سوال که آیا  این مشکل پیشتر هم برای او به وجود آمده بود یا نه؟  اینطور توضیح داد:« قبل از این در ۹-۸ مسابقه هم داورانی بودند که اجازه بازی نمی‌دادند، اما با آنها صحبت می‌کردم و می‌گفتند اشکالی ندارد. چون یک نفر بودم قبول می‌کردند. در بازی داور تصمیم می‌گیرد و شما هیچ‌گاه نمی‌توانی چیزی که به نفع تیم است را به داور تحمیل کنی. مربی و باشگاه هم تا الان از من خیلی حمایت کرده‌ و می‌کنند، اما داور تصمیم‌گیرنده نهایی است.»

باشگاه شارلروا که ریاست آن بر عهده بیات است و ریاست فدراسیون فوتبال بلژیک را هم برعهده دارد در این باره با کمیته داوران نامه نگاری کرده است تا مانع از تکرار این موضوع شود. باشگاه شارلروا در این نامه به این موضوع اشاره کرده حضور بازیکنان مسلمان با حجاب در مسابقات فوتبال مورد تایید فیفا است و حتی شاهد این هستیم که در مسابقات بین المللی بازیکنان کشورهای مسلمان با حجاب در بازی ها حاضر می شوند. در این نامه بدین موضوع هم اشاره شده که بازیکن تیم ما در نشانه احترام به فرهنگ کشورش با حجاب بازی می کند و این یک مسئله شخصی است و از آنجایی که فدراسیون فوتبال جهان بازی با حجاب را پذیرفته حضور یاسمن فرمانی در ترکیب تیم شارلروا با رعایت حجاب نباید مشکلی را از نظر قانونی ایجاد کند. 

یاسمن فرمانی بازیکن تیم بانوان شارلروا همسر علی قلی زاده بازیکن تیم ملی و بازیکن تیم شارلروا است.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مازیار IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    شما اگر میخواهید در یک کشور بیگانه کار و فعالیت کنی باید به قوانین ان کشور احترام بگذاری و اجرا کنی در غیر اینصورت باید در خانه بمانی
  • آریهان DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    اقای بیات در این باشگاه بعد از انتخابشون به عنوان رییس فدراسیون بلژیک هیچ سمتی ندارند.مگه ایرانه که همه در همه جا سمت داشته باشند.اخه شماها که اسمتون رو خبرنگار گذاشتید,قبلش یه تحقیق بکنید و بعد بنویسید. دنیا مدرن شده.از اینترنت هم میتونید استفاده کنید و جستجو کنید.
  • آرش IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    یاسمن خانم نمیشه هر خرو خواست هم خرما را اگر نگران پوشش و ورزشت هستی بهتره برگردی به ایران یا بری به یک کشور مسلمان و با خیال راحت هم پوششت را و هم ورزشت را انجام میدهی هر کشوری برای خودش قانون و مقرراتی دارد و نمیشه که همه مطابق میل شما رفتار کنن
    • ۱۱ IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      مثل اینکه توجه نکردی از تصمیم داور اطاعت کرده،البته امیداوارم شما هم به قوانین داخل ایران احترام بزاری.به ایران که میرسه میگید حجاب باید اختیاری باشه،اما در مورد جاهای دیگه میگید چون تو اونجا بی حجابی قانونه باید اطاعت کرد.با این تناقض دنبال چی هستید
    • Nashenas IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      چه ربطی داره یکم عاقل باشید خوشش اومده می خواد تو اون تیم بازی کنه ! این اونا هستن که نادونن و اونا باید به فرهنگ و اعتقادات همه ی مردم دنیا احترام بزارن که متاسفانه شعورشو نداشتن این داورا.
  • هما IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    خدارو شکر این باشگاه بلده از حق بازیکنش دفاع کنه
  • 1160697663 IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    آخه این چه حجاب اسلامیه... همون بهتر که چیزی سرش نباشه
  • Mehran IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    به نظر من اون داور نهایت گستاخی بودن رو نشون داده و بایستی به فرهنگ و اعتقادات هر کشوری احترام گذاشت. الان در اروپا نژادپرستی هست آیا باید تو ایران هم این اتفاق بیفته.آفرین به این دختر که تن به ذلت و خفت نداده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی