فدراسیون جهانی کوتاه آمد/ تغییر در قانون ثبت‌نام لیگ ملت‌ها
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) یک تغییر مهم و کاملاً تأثیرگذار در زمینه ثبت نام بازیکنان در لیگ ملت های والیبال ایجاد کرد.

خبرورزشی - بزرگان والیبال جهان از فدراسیون جهانی خواسته بودند که در لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ از بازیکنان اصلی و مهم خود استفاده نکنند. فدراسیون جهانی همچنان به این درخواست پاسخ نداده اما با وضع قانون جدید یک تغییر مهم را در ثبت نام بازیکنان در لیگ ملت های ۲۰۲۱ ایجاد کرده است.

طبق قانون جدید فدراسیون جهانی والیبال، به تیم‌های ملی اجازه داده شده تا در طول مسابقات حداکثر شش بازیکن را از لیست خود تغییر دهند و این تغییر فقط یکبار و در یک تاریخ مشخص خواهد بود. جابجایی بازیکنان و  تغییر و تحول در تیم ها در اواسط رقابت های لیگ ملت ها انجام خواهد شد.

در گذشته و قبل از این قانون تیم‌ها اجازه نداشتند لیست اولیه‌ی خود را تغییر دهند و باید با همان لیست اولیه در رقابت ها شرکت می‌کردند.

این قانون اجازه استراحت به بازیکنانی که بیشترین بازی را در فصل گذشته و در باشگاه های خود داشته اند، خواهد داد و آنها می‌توانند با کمی وقفه به بازی‌های لیگ ملت های ۲۰۲۱ وارد شوند. بر اساس آنچه که بزرگان والیبال هر کشور گفته اند بسیاری حاضر خواهند بود که از این قانون استفاده کرده تا بازیکنان خود را برای المپیک حفظ کنند.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خردادماه آغاز می‌شود و تا دوم تیرماه به مدت ۲۷ روز ادامه خواهدداشت. رقابت‌های زنان، سه روز زودتر (چهارم خرداد)‌ شروع خواهد شد و تا ۳۰ خردادماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان، پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد و برای گروه زنان نیز سوم و چهارم تیرماه انجام می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی