جوکار: خورشید حقیقت، همیشه پشت ابر دروغ و نیرنگ، نمی‌ماند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مسعود مصطفی‌جوکار گفت: متاسفانه شرایط ر ابه گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا این سوءتفاهم برای افتخارآفرینان و زحمتکشان کشتی استان پیش آمده که من مخالف حضور بزرگان و نامداران کشتی استان برای همکاری با هیات بوده‌ام. 

خبروررشی - مهدی شیروانی: جنگ واقعی در فضای مجازی به راه افتاده است! جنگ و جدلِ کشتی استان همدان، حاشیه‌های زیادی به‌این خطه قهرمان‌پرور تحمیل می‌کند. بروز اختلافات قبلی، منجر به‌جدایی و دوری گروهی از بزرگان، نامداران و زحمتکشان کشتی با هیات استان شد. اکنون نیز نامداران و بزرگان‌کشتی، مقابل هم قرار گرفته و عده‌ای به حمایت از "عَمْر" و گروهی به طرفداری از "زید"، پرداخته و مقابل هم موضع می‌گیرند. 

انتخاب حمیدرضا یاری رییس‌جدید هیات‌کشتی استان و معرفی مسعود مصطفی‌جوکار نایب‌قهرمان المپیک به‌عنوان نایب‌رییس هیات‌استان، به‌جای این‌که باعث همدلی و همکاری بیشتر برای ارتقای جایگاه و پیشرفت کشتی همدان شود، بیشتر به حاشیه‌ها دامن زده و برمشکلات قبلی افزوده است! 

درهمین رابطه با مسعود مصطفی‌جوکار به گفتگو نشستیم ( این فرصت برای حمیدرضا یاری رییس هیات‌کشتی استان همدان نیز محفوظ است تا در صورت صلاحدید، نظرات و نکات مدنظر خود را مطرح کند) که نایب‌قهرمان المپیک در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* اجازه دهید اول این نکته را گوشزد و یادآوری کنم که من هرچه دارم از کشتی دارم. البته نه تنها من، بلکه همه افتخارآفرینان کشتی به‌این موضوع اذعان و اعتراف دارند. لذا تاکید می‌کنم، همانگونه که همه چیزم از کشتی بوده و هست، هرچه هم در توان، داشته و دارم را برای موفقیت و اعتلای کشتی به‌کار گرفته و می‌گیرم. 

* اما متاسفانه عده‌ای تازه به دوران رسیده که هیچ سابقه و پیشینه‌ای در ورزش و کشتی نداشته و ندارند، به‌واسطه بعضی رانت‌ها یا نمایش بعضی توانمندیهای مثلاً مالی برای کمک به تامین هزینه‌های کشتی، وارد گود انتخابات شده و با رای اعضای مجمع سکان ریاست‌کشتی استان را به‌دست گرفتند و متاسفانه الان برخلاف اهدافی که از قبل متعهد به انجام و اجرای آن شده بودند، اقدام کرده و عمل می‌کنند.

* آنهایی که زمینه خاتمه همکاری و جدایی بزرگان و نامداران کشتی استان را فراهم کردند، الان به‌گونه‌ای حرف می‌زنند و عمل می‌کنند که انگار منِ مسعود مصطفی‌جوکار با عث جدایی این قهرمانان از کشتی همدان شده‌ام.

* متاسفانه شرایط ر ابه گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا این سوءتفاهم برای افتخارآفرینان و زحمتکشان کشتی استان پیش آمده که من مخالف حضور بزرگان و نامداران کشتی استان برای همکاری با هیات بوده‌ام. 

* باتوجه به احترام متقابلی که میان من و بزرگان، نامداران، مربیان و زحمتکشان کشتی استان وجود داشته و دارد، خودم بااین عزیزان رایزنی و اکثر این خاک خورده‌های دلسوز کشتی را برای همکاری با هیات دعوت کردم تا با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که داشته و دارم، زمینه بالا بردن سطح کمی و کیفی کشتی استان را فراهم کرده و با همین هدف والا، شروع به‌کار کردیم.

* اما همین آقای یاری به‌عنوان رییس هیات، زمینه حذف آنها از جمع همکاران هیات‌کشتی را فراهم کرده و اکنون به‌گونه‌ای نزد آنها حرف می‌زند که انگار من مانع ادامه همکاری آنها با کشتی استان شده‌ام.

* همین رفتارها باعث شد تا چندین ماه آنها قید همکاری با کشتی استان را زده و بعضی‌ها حتی به‌جای کار در همدان، ملایر و نهاوند و ..... به تهران رفتند، یا اصلاً قید همکاری با کشتی را زدند. حالا همان کسی که باعث جدایی آنها از کشتی استان شده، در فضای مجازی و دیدارهایش با تعدادی از افتخارآفرینان جامعه کشتی، به شکلی وانمود می‌کند که مثلاً من مقصر بوده‌ام و مانع همکاری آنها شده‌ام.

* خورشید هیچ‌وقت به‌صورت دائمی پشت ابر نمی‌ماند. قطعاً حقیقت و واقعیت روشن می‌شود و جامعه‌کشتی همدان متوجه می‌شود که چه‌کسی راست می‌گوید و چه‌کسی با دروغها، نیرنگها و اختلاف‌افکنی‌هایش به‌دنبال حفظ و تامین منافع شخصی و اهداف غیرورزشی خودش است.

* متاسفانه به شعارها و وعده‌هایی که به اعضای مجمع و جامعه کشتی استان داده بود، عمل نکرده و من مجبور بودم، پاسخگوی مسئولان هیاتهای شهرستانهای استان باشم و برای دلگرمی انها به ادامه کار، بگویم برای رفع مشکلات آنها اقدام خواهیم کرد. 

* رییس‌هیات در حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون‌کشتی از بودجه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون تومانی سخن گفت ولی دریغ از پرداخت حتی یک ریال به هیاتهای کشتی شهرستانها، همین ادعاها و شعارهای دهان پرکن و غیرواقعی باعث اعتماد جامعه کشتی به او شده و انجام ندادن وعده ها باعث شد تا خودم برای برطرف ساختن مشکلات کشتی استان، رایزنی کردم و با یک اسپانسر علاقمند به اعتلای کشتی استان، برای کمک به کشتی این خطه قهرمان پرور توافق کردیم.

* البته باتوجه به این که تکلیف آن مبلغ ادعایی حدود ۵۰۰ میلیون تومانی هنوز مشخص نیست، لذا این اسپانسر در صورت رفتن آقای یاری از کشتی استان، متقبل تامین هزینه‌های کشتی تا یک میلیاردتومان شده است. اما ایشان نه تنها قصد رها کردن کشتی را ندارند، بلکه تازه برای اختلاف افکنی و مقابل هم قراردادن بزرگان و دلسوزان کشتی، برای تامین اهداف غیرورزشی خودشان برنامه‌ریزی می کنند.

* نمی‌دانم چرا آقای دبیر از ایشان همایت می کند؟! اگر به خاطر تامین بودجه و نیازهای کشتی استان مجبور است از او حمایت کند، باید بداند که حتی یک ریال به هیاتهای کشتی شهرستانها پرداخت نشده است.

* یک زمانی، بزرگان جامعه‌کشتی به ریاست حاج‌آقا یزدانی‌خرم در فدراسیون کشتی، اعتراض داشتند که ایشان از جنس کشتی نیست و کشتی خودش مدیران و کاربلدان زیادی دارد که می‌توانند به خوبی از عهده مسئولیت هدایت، تامین نیازها و رساندن کشتی به سطح مطلوب موفقیت برآیند. درعمل هم دیدیم که وقتی فرصت خدمت در ریاست فدراسیون به دست اهالی کشتی سپرده شد، آوردند، در حد توان و تلاش‌شان موفقیتهای ارزشمندی برای کشتی ایران کسب کردند.

* حالا چرا نباید از خاک خورده‌های کشتی استان حمایت شود و به فردی که هیچ سابقه و توان مدیریتی در تامین بودجه برای برطرف ساختن مشکلات کشتی استان ندارد، حمایت کنند؟!

* همانگونه که از جنس کشتی بودن برای فدراسیون و تهران لازم است، در استانی مثل همدان هم که قهرمانان، مربیان و بزرگانی مثل امیر عفراتی، حمید سیفی، صادق گودرزی، سعید ابراهیمی، علیرضا رضایی‌منش، میثم مصطفی جوکار، محمد رضایی، جلال لطیفی، سعید گودرزی، تورج ظفری و ....... را به کشتی المپیک، جهان و آسیا معرفی کرده، نباید مدیریت کشتی خود را به یک نفر از جنس کشتی بسپارند؟! 

* بازهم تاکید می‌کنم با اسپانسر یک میلیارد تومانی، آماده کمک به کشتی استان همدان هستم، اما تا وقتی آقای یاری رییس‌ هیات‌کشتی استان است، از پرداخت این کمک‌مالی خبری نیست. حالا باید ببینیم آقای دبیر برای کمک به کشتی همدان، برکناری، خاتمه همکاری و از بین بردن عامل اختلافات و حاشیه های تحمیل شده به کشتی استان همدان اقدامی انجام می‌دهند، یا باید تا پایان دوران ریاست ایشان در استان، شاهد همین روند تفرقه افکنانه و حاشیه‌سازی‌ها باشیم؟! 

* در این باره حرف زیاد است. اگر این رفتار تفرقه افکنانه برعلیه جامعه کشتی همدان ادامه یابد، مسائل دیگری را نیز مطرح خواهم کرد تا واقعیت های بیشتری عیان گردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی