بزرگترین حسرتم گل نزدن برای پرسپولیس است/ تنها یک نفر می‌توانست علی کریمی دوم باشد
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

رضا نوروزی، آقای گل سابق لیگ برتر در گفت‌وگوی لایو اینستاگرامی خبرورزشی در مورد دلایل حضورش در رشته پرورش اندام و فیتنس و همین طور دوران حضورش در پرسپولیس صحبت کرد.

خبرورزشی- رضا نوروزی مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس میهمان دوشنبه شب ما بود. صحبت‌های رضا نوروزی در خصوص حضور در مسابقات فیتنس، شرایط این روزهای پرسپولیس، بدشانسی‌های دوران فوتبالش، درخشش مهدی طارمی، احتمال شکسته شدن رکوردش و ... را در ادامه می‌خوانید.

بدنسازی سخت تر از فوتبال است

همیشه حتی زمانیکه فوتبال بازی می‌کردم به بدنسازی و لایف استایلم خیلی اهمیت می‌دادم. به پیشنهاد دوستانم تصمیم گرفتم تمریناتم را اصولی تر و البته فشرده‌تر کنم همچنین رژیم غذایی مناسب داشته باشم و در مسابقات شرکت کنم. فشار تمرینات بسیار زیاد است همچنین رژیم‌های غذایی خاص این رشته کار را سخت می‌کند. به نظرم در مجموع بدنسازی بسیار سخت‌تر از فوتبال است ولی جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد.

از نظر خودم و خیلی‌ها از بقیه بهتر بودم

من از روز اولی که به این رشته آمدم، انتظار نداشتم اول شوم، اما وقتی وارد مسابقات شدم و بدن‌ها را دیدم، متوجه شدم از کسی کم ندارم. وقتی به فینال رسیدم، مطمئن بودم که اول می‌شوم. با توجه به اینکه مسابقات فیتنس بود، باید تناسب اندام مدنظر قرار گیرد. در همه دنیا هم مسابقات فیتنس کاملا به پرورش اندام متفاوت است و نیاز نیست بدن عضلات بزرگی داشته باشد. در بخش با لباس هم باید سروشکل ورزشکار مناسب باشد و تناسب اندام او در لباس مشخص باشد. من تحقیق کردم و به همین خاطر از نظر خودم از همه بهتر بودم. البته این نظر خیلی از کسانی بود که مسابقه را دیدند. من فکر می‌کنم حقم بود اول شوم ولی رای داوران چیز دیگری بود. بعد از مسابقه اعتراض کردم ولی الان می‌گویم اشتباه کردم چون همه چیز این رشته به داوران برمی‌گردد و داوری هم سلیقه‌ای است.

می‌خواهم به تیم ملی فیتنس برسم

در حال حاضر شرایط تیم ملی فیتنس را نمی‌دانم و از نحوه انتخاب ملی پوشان خبری ندارم ولی قطعا دوست دارم به تیم ملی برسم. این رشته برایم جذابیت دارد و دلم می‌خواهد آن را ادامه دهم.

مدلینگ را دوست دارم ولی الان زود است

خودم دوست دارم وارد فضای مدلینگ شوم و یکی دو پیشنهاد هم به دستم رسیده ولی فکر می‌کنم الان کمی‌زود است و نباید با عجله تصمیم بگیرم. می‌خواهم همه جوانب را در نظر بگیرم تا انتخاب‌های خوبی انجام دهم.

نفوذمان در ‌ای‌اف‌سی کم است

اینکه تیم ملی و باشگاه‌های ما نمی‌توانند میزبانی بگیرند خیلی بد است و به نداشتن نفوذ ما در ای‌اف‌سی برمی‌گردد. الان شرایط هند به لحاظ کرونا وخیم است فقط امیدوارم بچه‌ها این شرایط سخت را تحمل کنند تا به سلامت از مرحله گروهی صعود کنیم.

اگر اتفاقی نیفتد این پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود

پرسپولیس بازی‌های آسیایی را خیلی خوب شروع کرد و شانس اول صعود از گروهش است. به نظرم برای رفتن به دور بعد مشکلی وجود ندارد و تیم ما به راحتی صدرنشین گروهش خواهد شد. پرسپولیس امسال تیم کاملی دارد و هماهنگی بچه‌ها عالی است اگر اتفاقی مثل محرومیت یا مصدومیت رخ ندهد این پرسپولیس قهرمان آسیا خواهد شد. من به شخصه خیلی به این موضوع امیدوارم و دوست دارم این اتفاق رخ دهد و دل هواداران شاد شود.

رضا نوروزی

عبدی باید تلاشش را بیشتر کند

مهاجمانی که در حال حاضر در پرسپولیس بازی می‌کنند امتحانشان را پس دادند. عیسی آل‌کثیر بعد محرومیت طولانی مدت به پرسپولیس برگشته و قطعاً به مدتی زمان نیاز دارد تا همان مهاجم زهردار همیشگی شود. شهریار و مهدی ترابی هم تازه به پرسپولیس اضافه شدند با این حال در بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی داشتند. مغانلو با دو گلی که به الریان زد به نوعی راه خواهد افتاد و قطعا گل‌های بیشتری خواهد زد. من می‌دانم روی بازیکنان پرسپولیس چقدر فشار زیادی است و انتظار چقدر بالاست. عبدی به نظرم کمی افت کرده است و آن مهاجم گلزن سابق نیست به نظرم باید بیشتر تلاش کند تا به همان فرم قبلی خود برگردد.

در فوتبال به حقم نرسیدم

حس می‌کنم در فوتبال به آنچه که استحقاقش را داشتم نرسیدم و خیلی زود هم مجبور شدم خداحافظی کنم. مصدومیت‌های پشت سر هم خیلی من را آزار داد و امکان بازی را از من گرفته بود و آخرین مصدومیتم که از ناحیه زانو بود خیلی شدید بود و تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم ولی اگر مصدوم نمی‌شدم حداقل ۳-۴ سال دیگر جا داشتم در فوتبال باشم.

به فوتبال برمی‌گردم

با وجود اینکه رشته فیتنس را دنبال می‌کنم فوتبال را کنار نگذاشتم و رها نکردم و به دنبال مربیگری هستم و در کلاس‌ها حتما حاضر خواهم شد و مدارک لازم را می‌گیرم و تصمیم جدی دارم در کنار فیتنس، مربیگری در فوتبال را هم انجام دهم. مدرک C را گرفتم و منتظر کلاس‌های B هستم و می‌خواهم خیلی زود دوباره به فوتبال برگردم اما این دفعه به عنوان مربی.

شهباززاده رکورد من را می‌شکند

رکوردها برای شکستن هستند و هیچ رکوردی قرار نیست تا ابد پابرجا بماند. من یک روز فرصت این را داشتم که رکورد نفر قبلی را بشکنم و قطعاً روزی می‌رسد که رکورد من هم شکسته شود. سجاد شهباززاده مهاجم خیلی خوبی است و امسال عالی کار کرده و فکر می‌کنم اگر به همین روند ادامه دهد می‌تواند رکورد من را بشکند و فکر می‌کنم این اتفاق رخ بدهد.

اگر دفاع قوی تری داشتیم با استیل آذین قهرمان می‌شدیم

بازیکنان بزرگی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، فریدون زندی و علیرضا واحدی نیکبخت در استیل آذین حضور داشتند و باعث شد انگیزه بسیار فراوانی پیدا کنم. با این‌که به عنوان بازیکن فیکس در آن سال بازی نمی‌کردم اما توانستم ۸ گل به ثمر برسانم. ما تیم بسیار خوبی بودیم ولی در خط دفاع کمی ضعف داشتیم که همین موضوع باعث شد در آن فصل چهارم شویم. من فکر می‌کنم اگر دفاع قوی تری در آن سال داشتیم قهرمان لیگ می‌شدیم. بعد از آن فصل من به فولاد رفتم ولی متاسفانه استیل آذین با کلی ستاره سقوط کرد.

در پرسپولیس به من کم لطفی شد

همیشه رویایم حضور در پرسپولیس بود. همه‌چیز در تیم محبوبم خوب پیش می‌رفت اما در هفته چهارم رباط صلیبی پاره کردم و این مسئله خیلی برای من سخت بود. جراحی کردم و می‌توانستم در دوازده هفته پایانی بازی کنم اما متاسفانه اسمم را از لیست درآوردند. شاید اگر اسم من را از لیست درنمی‌آوردند شرایط طور دیگری رقم می‌خورد. بعد از آمدن برانکو چون در لیست نبودم نتوانستم خودم را به او نشان دهم و به همین دلیل در پایان آن سال مجبور شدم از پرسپولیس جدا شوم. یکی از بزرگترین حسرت‌هایم این است که نتوانستم خیلی در پرسپولیس بازی کنم و برای تیم محبوبم گل بزنم و فقط افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشتم.

خودشان قهرمان نشدند چه ربطی به وزیر دارد

اینکه به پرسپولیس می‌گویند حکومتی است و با کمک وزیر قهرمان می‌شود یک حرف بچه گانه است. یادم می‌آید دو سال پیش پرسپولیس چند دیدار آخرش را مساوی کرد ولی باز هم قهرمان شد. بقیه تیم‌ها خودشان نتوانستند قهرمان شوند و ربطی به حکومتی بودن یا وزیر ندارد. پرسپولیس در چند سال اخیر با شایستگی قهرمان شد.

٣ گل چیپ به استقلال زدم

در کل دوران فوتبالم ١٠ گل به استقلال زدم که ٣ تای آن چیپ بود. همه این گل‌ها را دوست دارم ولی گلی که با پیراهن نفت تهران به استقلال زدم را بیشتر دوست دارم. هواداران پرسپولیس هروقت مرا می‌بینند به من می‌گویند تو متخصص گلزنی به استقلال هستم.

مصدومیت جام جهانی را از من گرفت

من کلا ٧ بار افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتم که به نظرم خیلی کم بود. بعد از جام ملت‌های آسیا در سال ٢٠١١ که عضو تیم ملی بودم آپاندیسم پاره شد و ٢ ماه از میادین دور شدم. بعد از بازگشت کی روش دعوتم کرد که بعد از چند وقت رباط صلیبی پاره کردم و بازگشتم به مستطیل سبز ۱٫۵ سال طول کشید. بعد از رسیدن دوباره به فرم ایده‌آل برای حضور در جام جهانی به اردوی آفریقای جنوبی رفتیم ولی آنجا فتخم پاره شد و نتوانستم به جام جهانی بروم. مصدومیت‌های پشت هم جام جهانی را از من گرفت و نگذاشت چند سال پشت سر هم فوتبال بازی کنم.

اگر کریمی رئیس فدراسیون می‌شد خیلی‌ها ضرر می‌کردند

علی کریمی اسطوره فوتبال ایران است ولی تجربه مدیریتی نداشت به نظرم طبیعی بود که رای نیاورد. اگر او رئیس فدراسیون فوتبال می‌شد خیلی‌ها ضرر می‌کردند و شاید جلوی خیلی چیزها را می‌گرفت. به نظرم بعد از این اتفاقات کریمی محبوب‌تر و بزرگتر شد.

رضا نوروزی

اینکه کاپیتان تیم ملی به کریمی رای نداد برای خودم هم جای سوال دارد

کاپیتان تیم ملی نماینده همه بازیکنان است و باید از همه نظرسنجی می‌کرد ولی نمی‌دانم این اتفاق افتاد یا نه. اینکه اینکه کاپیتان تیم ملی به کریمی رای نداد برای خودم هم جای سوال دارد و امیدوارم یک نفر پیدا شود و به ما جواب بدهد.

بازی جلوی مدافعان سپاهان خیلی سخت بود

یک زمانی در خط دفاع سپاهان که قهرمان هم شدند نفراتی مثل سیدجلال، محسن بنگر ،‌هادی عقیلی و حاج صفی حضور داشتند که مدافعان بسیار خوبی بودند. بازی جلوی این خط دفاعی برای من سخت بود چون کیفیت فنی بالایی داشتند.

وقتی طارمی را دیدم به همسرم گفتم او فیکس تیم ملی می‌شود

من و مهدی طارمی با هم به پرسپولیس آمدیم و مهدی جزو بهترین دوستانم به حساب می‌آید. با هم رفت و آمد داریم و مهدی هروقت به ایران بیاید به من سر می‌زند. همان روزهای اول که مهدی را در تمرین پرسپولیس دیدم یک روز به همسرم گفتم تیم ما یک بازیکن خریده که فوق‌العاده است شک ندارم بهترین مهاجم ایران و فیکس تیم ملی می‌شود. حالا که همسرم مهدی را می‌بیند به من می‌گوید یادت می‌آید چه حرف‌هایی در خصوص طارمی می‌زدی. پیش بینی موفقیت طارمی را می‌کردم ولی اینکه به چلسی و یوونتوس در لیگ قهرمانان آسیا گل بزند خیر.

طارمی آرزوی بازی در رئال را دارد

شاید رفتن به رئال در این سن سخت باشد ولی مهدی آرزوی بازی در این تیم را دارد. به نظرم با این کیفیت اصلا دور از ذهن نیست. اگر هم رئال نشد آرزو می‌کنم به یک تیم بزرگ دیگر برود.

صادقیان قدر خودش را می‌دانست یک علی کریمی دیگر متولد می‌شد

بعضی وقت‌ها با پیام حرف می‌زنم و با او در ارتباطم. صادقیان استعداد بی‌نظیری داشت و اگر قدر خودش را می‌دانست یک علی کریمی دیگر متولد می‌شد. در مورد پیام فقط می‌شود افسوس خورد و حرف دیگری نمی‌شود زد.

برای صعود به جام جهانی دلم روشن است

بازیکنان فوق العاده‌ای در تیم ملی داریم. درواقع تیم ملی ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در اختیار دارد. کارمان برای صعود به جام جهانی کمی سخت شده ولی من دلم برای صعود روشن است. به نظرم تیم ملی توانایی پیروزی مقابل هر چهار حریفش را دارد و آرزو می‌کنم به جام جهانی صعود کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    اگه علی کریمی رئیس می شد هدایتی معاون اولش می شد مهدوی کیا که شاهکارش در صغر سن لو رفت معاون دومش می شد!!
  • بنده خدا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    خیلی هم باهوش نیستی کریمی ربطی به هدایتی نداره چون که کریمی یک استوره فوتبالی به تمام معناست که بازحمت خودش به سطح اول فوتبال اروپارسید ومی خواست افرادی که نام نمی برم از بغل مردبلژیکی به نون نوای زیادی رسدن وبه فوتبال ایران خیانت کردن سرجاشون بشونه که.........نشد
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      کریمی ربطی به هدایتی نداره!!!؟؟؟ چطور این آقا از کولرهای اردوهای تیم ملی در خارج کشور گرفته تا ساکت و تاج و همه غیر خودی ها انتقاد داشت ولی از خودی هایی چون هدایتی که پول قراردادش می دادند انتقاد نداشت!!!؟؟؟
  • شاهین IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    هر وقت اسطوره را با ت نوشتن حرفهای شما هم درسته...شب بخیر
  • جواد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    مهدوی کیا اینکارو نکرد(صغر سنی بازیکن) منتها می خواستن تیم کیسه کشا را قهرمان کنند این تهمت به تیم مهدوی کیا زدند ....حاضرم قسم بخورم خودم همه کامل در جریانم
  • مهندس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    کجای دنیا سن یک بازیکن را با نگاه کردن تشخیص می دهند اقای که فقط دهنت بازه حرف می زنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی