نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
رقابتِ سوریان با مارادوناهای خارجی و غضنفرهای داخلی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انتخابات تعیین ۷ عضو شورای ‌کشتی ‌آسیا درخلال رقابتهای گزینشی ‌المپیک به ‌میزبانی قزاقستان در آلماتی برگزار شد.

خبرورزشی - بنابر اعلام افرادی که در آلماتی حضور داشتند، براساس رایزنی‌های انجام گرفته تا شب قبل‌از برگزاری مراسم انتخابات، عباس جدیدی نماینده کشورمان برای حفظ کرسی دبیرکلی شورای‌کشتی‌آسیا (کنفدراسیون‌کشتی‌آسیا) از آرای‌لازم برای تکرار و حفظ جایگاه حمید بنی‌تمیم دبیرکل ایرانی شورای‌کشتی‌آسیا برخوردار و خیال همه از این بابت راحت بود. 

اما قبل از برگزاری انتخابات و رای‌گیری، اتفاقاتی رخ می‌دهد که مسئولان مربوطه از علیرضا دبیر می‌خواهند که عباس جدیدی کناره‌گیری کرده و انصراف دهد! هرچند این پیشنهاد به‌هیچ‌وجه منطقی نبوده و دونِ شان کشتی ایران و عباس جدیدی بود، اما حوادث بعدی نشان داد که اگر جدیدی انصراف داده بود، شاید حداقل شاهد ناکامی او در مصاف با نماینده‌های بعضی کشورهایی که هیچ محلی از اعراب در کشتی ندارند، نمی‌شدیم.

تاسف بیشتر از عدم کسب آرای لازم برای حفظ کرسی دبیرکلی، اتهام بعضی درخواست‌های داخلی با استناد به دوپینگ ۲۰ سال قبل عباس جدیدی، از سوی دولت تورلیخانوف رییس قزاق شورای‌کشتی‌آسیا به هموطنان ایرانی بود! مگر تورلیخانوف که خود از قهرمانان نامدار قزاق است، خبر نداشته که ۲۰ قبل چه اتفاقی افتاده، کخه حالا بعد از توصیه های داخلی به یاد موضوع افتاده و به آن استناد می کند؟! اگر این موضوع واقعاً عامل درخواست تورلیخانوف برای انصراف جدیدی از انتخابات بوده، چرا وقتی ایران او را به‌عنوان کاندیدا معرفی کرد، هیچ ایرادی به‌این موضوع نگرفتند؟! تورلیخانوف با ادعای این‌که بعضی ایرانی‌ها، با استناد به دوپینگ ایام ماضی، جدیدی را واجد شرایط به‌دست گرفتن سکان دبیرکلی کشتی‌آسیا ندانسته، اتحادیه‌جهانی‌کشتی و شورای کشتی‌آسیا را از این اتفاق، برحذر داشته‌اند، شرایطی را فراهم کردند تا نفراتی که پیش‌ازاین قرار بود به نماینده ما رای بدهند، از تصمیم خود منصرف شدند و به‌راحتی آب خوردن، دبیرکلی کشتی‌آسیا را از دست دادیم! به‌این ترتیب هم جایگاه دبیرکلی از دستمان رفت و هم کارت عباس جدیدی یکی‌از افتخارآفرینان کشتی کشورمان را سوزاندیم. 

حالا بعد از سوختن کارت بازی جدیدی، یک رویداد مهم، انتخابات حساس و حیاتی دیگر برای کشتی ایران درپیش است. انتخابات هیات‌رییسه اتحادیه‌جهانی کشتی و بازپس‌گیری کرسی از دست‌رفته رسول خادم در هیات‌رییسه UWW را باید مهم‌ترین اتفاق مدیریتی درآینده نزدیک برای کشتی ایران دانست.

هرچند رسول خادم بنابه دلایلی از ادامه همکاری با هیات رییسه‌اتحادیه‌جهانی خودداری کرد ولی انصراف عجولانه او شرایطی را رقم زده که دست‌یابی مجدد به کرسی عضویت در هیات‌رییسه UWWبرای کشورمان بسیار سخت‌تر و دشوارتر از گذشته شده و باتوجه به مسائلی که در آلماتی و انتخابات شورای‌کشتی‌آسیا شاهد بودیم، باید خیلی منسجم‌تر و دلسوزانه‌تر از تلاشی که برای کسب کرسی خادم به‌کار گرفته شد، برای جایگزینی سوریان، اقدام کرد. 

قطعاً و بدون‌شک اگر بخواهیم درکسب ‌آرای لازم برای موفقیت حمید سوریان در عضویت هیات‌رییسه اتحادیه‌جهانی به‌توفیق دست یابیم، باید همه دست‌به‌دست هم داده، دراین مسیر پرفراز و نشیب و راهِ پر پیچ‌وخم، صادقانه و مسئولانه و دلسوزانه تلاش کنند. 

همان روزی که عباس جدیدی درمراسم رونمایی از نصب تندیس و سردیس خود و گروهی از نامداران ورزش کشور در موزه المپیک، باحضور سلطانی‌فر و صالحی‌امیری به انتقاد تند و آتشین از وزیر ورزش و رییس کمیته‌ملی‌المپیک پرداخت، می‌شد حدس زد ازحمایت و رایزنی وزارت ورزش و کمیته‌ملی المپیک در انتخابات شورای‌کشتی‌آسیا، خودش را محروم کرده است. 

بدون شک رایزنی و تفاهم با نفرات دارای حق رای، صاحب نفوذ و صاحب کرسی‌های بین‌المللی درIOC ، UWW و حتی مجامع بین‌المللی سیاسی و ..... نیز باید مدنظر قرار گیرد تا زمینه برای دست‌یابی به‌این مهم از سوی حمید سوریان تسهیل شود. 

هرچند سوریان برای رسیدن به کرسی هیات‌رییسه اتحادیه‌جهانی‌کشتی باید با مارادوناهای کشتی دنیا رقابت کند ولی قبل‌از نبرد او با مدعیان‌جهانی، باید مراقب غضنفرهای داخلی باشیم تا دوباره کار دستمان ندهند.

اگر درکنار رایزنی‌های موثر بین‌المللی‌، بیشتر مراقب نباشیم و غضنفرها را به‌حال خود رها کنیم، شاید خدای ناکرده این‌بارهم باسوزاندن کارت اعتبار و جایگاه ارزشمند بین‌المللی حمید سوریان، ناکامی او و کشتی‌ایران، دلسردی، تضعیف روحیه و ازبین بردن انگیزه‌اش برای ادامه خدمت به کشتی را به سوریان، فدراسیون و جامعه‌کشتی ما تحمیل کنند. چنین مباد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی