دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
۰ |
۰
۵ سال زندان برای نایب قهرمان المپیک
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نایب قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو ممکن است با حکم پنج سال زندان مواجه شود.

خبرورزشی - مقامات کشور ارمنستان پس از مرگ یک مرد در حادثه تصادف رانندگی، علیه سیمون مارتیروسیان یکی از شانس‌های کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پرونده جنایی تشکیل دادند.

مارتیروسیان که یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی کشور محسوب می‌شود، دو شب قبل در ایروان با اتومبیل مرسدس بنز خود با یک عابر پیاده ۲۷ ساله برخورد کرد.

این حادثه دو روز بعد از بازگشت این وزنه‌بردار دسته ۱۰۹- کیلوگرم از رقابت‌های قهرمانی اروپا در مسکو رخ داد و منجر به مرگ عابر پیاده قبل از رسیدن به بیمارستان شد. مارتیروسیان در منطقه‌ای که عبور عابر پیاده مجاز نبود، تصادف کرد و خودش نیز با آمبولانس تماس گرفت و به انتقال مصدوم کمک کرد، اما آن فرد قبل از رسیدن به بیمارستان درگذشت.

پلیس ضمن صدور دستور بازداشت مارتیروسیان، اعلام کرد که یک پرونده جنایی نیز برای او در بخش تحقیقات جرایم راهنمایی و رانندگی تشکیل شده است. در گزارش مربوط به این تصادف آمده که هیچ اثری از الکل یا مواد مخدر در خون مارتیروسیان دیده نشده است. همچنین در قوانین آمده است هر کسی که به دلیل سهل‌انگاری یا رانندگی خطرناک موجب مرگ فرد دیگری شده باشد، در صورت مجرم شناخته شدن می‌تواند به ۵ سال زندان محکوم شود.

مارتیروسیان ۲۴ ساله در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال نقره دست یافت و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز دو بار قهرمان جهان شد. وی که سابقه دو بار قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را دارد، در جریان رقابت‌های قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ در روسیه موفق به کسب مدال طلای یک‌ضرب شد، اما در دوضرب سه بار در مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی ناکام ماند و هیچ رکوردی هم در مجموع برایش ثبت نشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی