مشکلات داوری ایران حل می‌شود؟/ زمان دقیق استفاده از VAR در فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا یعنی میزبانی از رقبا و اگر یک تیم ایرانی به این مرحله برسد باید ورزشگاهش را هم به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز کند.

خبرورزشی - کمک داور ویدئویی از نان شب هم برای فوتبال ایران واجب تر است. در بازی های لیگ برتر ایران حتی از تصاویر تلوزیونی هم کارشناسان نمی توانند صحنه های مربوط به داوری را تشخیص بدهند و اختلاف نظر در مورد داوری ها بسیار زیاد است.

درگیری مربیان، بازیکنان و حتی برخی موارد کار به وزارت خانه ها هم می کشد و همه به خاطر نداشتن تکنولوژی کمک داور ویدئویی است. با این حال این سیستم که خیلی هم گران قیمت نیست می تواند به زودی وارد فوتبال ایران شود و تنها کافی است بین نمایندگان فوتبال ایران یک تیم تا مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. 

فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ به میزبانی قطر برگزار شد و سیستم کمک داور ویدئویی با گرفتن دو پنالتی برای اولسان کره رای به قهرمانی آن ها داد. اگر این سیستم نبود پرسپولیس به راحتی حرفیش را شکست داده بود، چون داور هر دو صحنه را ندید . استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی و جواب گرفتن از آن یعنی تکرار استفاده از آن در سال های آینده و  AFC نمی خواهد قدمی را که رو به جلو برداشته رو به عقب باز گردد.

رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا یعنی میزبانی از رقبا و اگر یک تیم ایرانی به این مرحله برسد باید ورزشگاهش را هم به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز کند. زمان فینال آسیا که به میزبانی نماینده غرب آسیا برگزار می شود در تاریخ ۳۰ آبان ماه سال جاری است که در صورت حضور یک تیم ایرانی در این مرحله به سیستم کمک داور ویدئویی هم مجهز می شویم و فوتبال ایران با زور و تهدید قدمی دیگر را رو به جلو بر خواهد داشت. اتفاقی که در لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۸ افتاد و بانوان به دستور شخص اینفانتینو به ورزشگاه رفتند و در سال ۲۰۲۱ هم مقاوت بر استفاده از تکنولوژی VAR تمام می شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی