نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
بسیج و همدلی مسئولان برای حمایت و کمک به کشتی‌گیر ناشنوا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وعده‌های دل‌گرم‌کننده مسئولان سیاسی و ورزشی استان‌کرمانشاه و کشوری، خانواده کشتی‌گیر ناشنوا را نسبت به تامین هزینه درمان این قهرمان، امیدوار کرد. 

خبرورزشی - دیروز خبر مصدومیت کشتی‌گیر اهل صحنه کرمانشاه که منجر به ضایعه نخاعی این‌جوان ۲۱ ساله شده بود را منتشر و قول دادیم خبرهای تکمیلی را به‌اطلاع مردم و مسئولان برسانیم. ماحصل پیگیری‌های خبرورزشی را در گزارش پیشِ رو تقدیم می‌کنیم، باشد که همدلی و حمایت بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران، هرچه زودتر این جوان شایسته را با صحت و سلامت کامل به آغوش گرم خانواده برگرداند.

پدر آرایشگر که با مغازه اجاره‌ای در شهرستان صحنه برای تامین معاش خانواده ۶ نفره (دارای ۳ دختر و یک پسر) تلاش می‌کند، تنها پسر خانواده را که از َبدِ حادثه با مشکل ناشنوایی مواجه بود را تشویق به‌حضور در ورزش قهرمانی کرده و علی فرزند دوم خانواده نیز تمرین کشتی را زیرنظر سیدمصطفی معینی مربی خانه‌کشتی شهرستان صحنه (از ابتدای بروز این حادثه مثل پروانه دور شاگردش چرخیده و پیگیر موضوع است) آغاز کرده و باشرکت مستمر در تمرینات و تلاش در مسابقات، استعداد خودش را در هر دو رشته کشتی‌آزاد و فرنگی نشان داده و درزمانی‌که محسن کاوه مدیرتیمهای‌ملی کشتی‌ناشنوایان بود به اردوی تیم‌ملی کشتی‌آزاد ناشنوایان دعوت می‌شود. توانمندی او در هردو رشته آزادوفرنگی، باعث می‌شود تا درمرحله بعد، وقتی سهمیه حضور درکشتی‌آزاد نصیبش نشد، ازسوی مسئولان فدراسیون‌ناشنوایان و تیم‌ملی، به‌اردوی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی ناشنوایان به‌میزبانی کرمانشاه در وزن ۷۷ کیلو دعوت شود.

شیوع کرونا و ممنوعیت فعالیت باشگاههای‌ورزشی باتصمیم ستاد مقابله باکرونا، منجر به‌تعطیلی خانه‌کشتی شهر صحنه نیز می‌شود. کشتی‌گیر جوان برای ادامه تمریناتش دریک باشگاه بدنسازی خصوصی تمریناتش را ادامه می‌دهد تا از آمادگی دور نماند. اما متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که علی دلفانی دچار مصدومیت و ضایعه نخاعی می‌شود.  

بعداز انجام امورابتدایی درمانی در یکی‌از درمانگاههای شهرستان صحنه، بلافاصله به بیمارستان طالقانی در کرمانشاه منتقل می‌شود. با تشخیص پزشکان، جابه‌جایی دو مهره گردن باعث ضایعه نخایی و فقدان حرکت در اندام و مانع شرایط مناسب تنفسی برای انجام عمل جراحی شده بود. خوشبختانه با اقدامات پزشکی تحت مدیریت دکتر سپهری، شرایط کنترل شده، کشتی‌گیر جوان تحت جراحی قرار گرفته و با اقدامات تخصصی، مشکل جابه‌جایی مهره‌های گردن برطرف و سطح هوشیاری و تنفسی نیز به‌حالت مناسب‌تری نسبت به‌قبل‌از جراحی بازمی‌گردد. به‌گفته دکتر سپهری پزشک جراح و معالج، حداقل ۷۲ ساعت بعداز انجام جراحی می‌توان درمورد وضعیت اوف شرایط پایدار یا ناپایدارش برای ادامه مراحل درمان اعلام نظر کرد. خوشبختانه با اقدامات انجام شده، می‌توان به ادامه مراحل درمان امیدوار بود. 

بسیج و همدلی مسئولان برای حمایت و کمک به کشتی‌گیر ناشنوا

به‌محض اعلام خبرِ نگران کننده مصدومیت شدید و خطرناک این کشتی‌گیر جوان، همه مسئولان استانی از استاندار ورزشدوست کرمانشاه تا مسئولان شهرستان صحنه همگی بسیج شده و برای حمایت و کمک به این کشتی‌گیر و خانواده مظلوم و نگرانش آستین همت بالا زدند.

استاندار کرمانشاه درتماس تلفنی با خانواده دلفانی جویایِ‌حال کشتی‌گیر مصدوم شد. شیشه‌گران رییس‌فدراسیون‌ناشنوایان، رحیمی مدیرکل ورزش‌استان، عزیزی معاون‌ورزش استان، منصور کیانی دبیر هیات‌کشتی‌استان، خانم قره‌رییسی مسئول هیات‌ناشنوایان استان (درطول انجام‌جراحی، کنار خانواده دلفانی دربیمارستان بود) مسئولان هیات‌پزشکی استان، نامداری و شکوهی رییس ورزش و هیات کشتی شهرستان صحنه و ...... همگی یا در بیمارستان حاضر شده و از نزدیک جویای‌حال این کشتی‌گیر شدند، یا با تماسهای تلفنی و وعده کمک و حمایت برای تامین هزینه‌های جراحی و ادامه درمان، از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ناشی از این اتفاق کاستند. 

باتوجه به‌احساس مسئولیت، همدلی و پیگیری‌های مسئولان سیاسی و ورزشی استان، تلاشهای موثر و مستمر پزشکان و سایر عوامل بیمارستان طالقانی کرمانشاه، انتظار می‌رود بالطف و عنایت خدای مهربان و این همدلی‌های صمیمانه، هرچه زودتر شاهد بازیابی سلامتی این کشتی‌گیر جوان و زحمتکش ناشنوا باشیم. 

خبرورزشی امیدوار است مسئولان مربوطه به وعده‌هایشان عمل کنند، تا خانواده این جوان کشتی‌گیر به غیراز نگرانی سلامت فرزندشان، مشکل دیگری نظیر تامین هزینه درمان و ..... نداشته باشند.

بسیج و همدلی مسئولان برای حمایت و کمک به کشتی‌گیر ناشنوا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی